YouthBank: Finantare pentru proiecte scrise de liceeni

YouthBank este un program administrat de catre un grup de adolescenti, selectati si instruiti in acest scop, si urmareste: constituirea, promovarea si administrarea transparenta a unui fond special destinat proiectelor implementate de catre liceenii din 6 orase (Bucuresti, Cluj Napoca, Constanta, Alba Iulia, Odorheiul Secuiesc si Timisoara).Lansat in 2006 in Cluj-Napoca, YouthBank a primit numeroase premii printre care si premiul pentru „Cel mai bun proiect educational” al anului 2010 in cadrul Galei Premiilor in Educatie.

Anual, un numar de 85-100 de liceeni cu varste cuprinse intre 15 si 20 de ani, cunoscuti ca „cei mai tineri bancheri din Romania” constituie, promoveaza si administreaza transparent un fond special destinat finantarii proiectelor initiate si implementate de catre liceeni pentru dezvoltarea comunitatii locale.

YouthBank are trei niveluri de beneficiari:
1. Beneficiarii directi – membrii YouthBank;
2. Beneficiarii indirecti – liceenii/echipele care primesc finantare;
3. Beneficiarii proiectelor finantate.

Dupa primul an de implementare la nivel national, programul are urmatoarele rezultate prin prisma indicatorilor numerici:
– 6 orase in care a fost implementat programul/6 comunitati familiarizate cu ideea de program de educatie nonformala pentru liceeni;
– 85 de tineri implicati in echipele YouthBank locale;
– 129 de proiecte propuse pentru finantare (adica 129 de echipe de proiect formate in urma propunerii lansate de YouthBank/129 de nevoi identificate in comunitatile tinerilor la care acestia au gasit solutii);
– 59 de proiecte finantate;
– 59 de echipe de liceeni/300 de tineri ale caror initiative au fost finantate, care au invatat sa implementeze un proiect, sa administreze o suma de bani/buget, si care au invatat ce insemana sa lucrezi in echipa;
– 45 de licee si colegii implicate activ (ai caror elevi au fost fie membri YouthBank, fie au facut parte din echipele de proiect, fie au fost beneficiare ale proiectelor sau organizatii gazda pentru acestea);
– peste 25.000 beneficiari directi si indirecti ai proiectelor (de la copiii internati in spitale, la varstnicii din centrele de ingrijire, de la tineri pasionati de teatru la cei pasionati de muzica si sport, de la liceenii dornici sa creeze o revista a scoalii la cei care vor sa invete sa inoate de la colegii lor campioni olimpici, si cu toate ca atat ei cat si colegii lor sunt elevi ai unui liceu pentru deficienti de vedere, aceasta nu ii impiedica sa invete etc.);
– 75 de parteneri (nationali/locali: institutionali, companii, organizatii non profit, mass media, autoritati locale etc.);
– sute de aparitii media.

Dincolo de rezultatele ce tin de indicatori numerici, YouthBank a reusit sa creeze o data cu trecerea lui de la nivel local (programul pilot derulandu-se din 2006 pana in 2009 doar in Cluj-Napoca) la nivel national o idee. Si anume ideea ca indiferent de varsta, poti sa ai o voce. Nu trebuie sa ai o functie, o anumita conditie sociala sau nivel de educatie. Trebuie doar sa VREI sa faci o schimbare. Iar tinerii beneficiari ai programului raman dupa un an sau doi sau trei de implicare in cadrul programului cu aceasta idee: ei pot. Pot sa se opuna unor acolo unde se face o nedreptate, stiu sa isi sustina un punct de vedere si inteleg ca sunt valorosi si ca „cineva” crede in ei.

Sursa: Youthbankromania.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top