Ghid: Cum pot redirectiona companiile impozitul pe profit catre ONG-uri

20.jpg

Pana pe 31 decembrie companiile pot redirectiona 20% din impozitul pe profit catre un ONG care sustine o cauza sociala.

Ce inseamna redirectionarea a 20% din impozitul pe profit?

Suma redirectionata nu poate fi mai mare de cinci la mie din cifra de afaceri, iar platile trebuie facute pana la 31 decembrie, pentru ca suma sa poata fi scazuta din impozitul pe profit aferent anului fiscal.

Cum pot companiile redirectiona 20% din impozitul pe profit?

Modalitatea de redirectionare este foarte simpla. Compania isi calculeaza suma aferenta celor 20% din impozitul pe profit, apoi incheie un contract de sponsorizare cu ONG-ul pe care isi doreste sa il sustina, iar cheltuielile sunt deductibile.

Acest tip de sponsorizare nu presupune alte cheltuieli suplimentare si nu afecteaza profitul net al companiei.
Sponsorizarea este total deductibila din impozit, daca se respecta limitele impuse de codul fiscal (sa nu depaseasca 5 la mie din cifra de afaceri, si de 20% din impozitul pe profit datorat).

Care sunt avantajele redirectionarii a 20% din impozitul pe profit?

Avantajele unui asemenea tip de actiune este ca reprezentantii companiilor au libertatea de a alege destinatia unei sume, care in alte conditii ar ajunge oricum la stat, si, in plus, contribuie la o cauza nobila, fara niciun fel de cheltuiala.

De asemenea, contributia fiecarei companii ar putea determina un progres semnificativ in solutionarea si prevenirea problemelor sociale.

Finantare.ro va pune la dispozitie un Ghid de sponsorizare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *