Ghid: Cum sa extinzi o afacere de la nivel local la export

export.jpg

Un producator roman trebuie sa urmeze cel putin patru pasi esentiali de la o afacere locala la export, se arata in Ghidul exportatorului roman, realizat de Departamentul Invest Romania, in care sunt enumerate amanuntit ce produse romanesti merg cel mai bine la export si in ce tari de destinatie.

Ghidul explica 4 pasi necesari pentru export:
•    Pasul 1 – Initierea procesului de export. Aici sunt trecute amanuntit informatii despre: verificarea comenzii, dimensiunea comenzii, asigurarea tranzitului, punctualitate, plata , documente necesare pentru realizarea exportului.
•    Pasul 2 – Alegerea unei piete. Aici sunt avute in vedere: efectuarea cercetarii de piata, alegerea pietei, cunoasterea pietei, resursele necesare, capitalul de lucru, elementele de influentare a pretului (cum sunt tarifele la import de exemplu).
•    Pasul 3 – Atragerea clientilor. Aici sunt detaliate aspecte legate de canale de acces pe pietele externe, agentii de vanzari, distributia, vanzari catre business sau catre consumatori, acorduri cu distribuitorii sau vanzatorii, tactici de marketing la export, comert electronic, targuri si expozitii internationale.
•    Pasul 4 – Strategii de pret. Aici sunt detaliate aspectele legate de: categoriile de costuri, ciclul de viata a produsului, modalitati de plata, recuperarea creantelor.

Ghidul Departamentului Invest Romania, de la Ministerul Economiei, ofera si o lunga lista de marfuri care merg cel mai bine a export, precum si principalele piete pentru Romania. Lista cuprinde de la animale vii, matase pana la mobila si obiecte de arta.

Ghidul Exportatorului Roman este un instrument ce vine in completarea Strategiei nationale de export 2014-2020, aprobata prin HG 395/2014 si are scopul de a pune laolalta informatiile despre potentialul de export al Romaniei si cele solicitate des de exportatorii romani precum si modalitati de a initia procesul de export.

Ghidul Exportatorului Roman este structurat pe sase capitole, precum: “Situatia macroeconomica”, “Evolutia Exporturilor Romaniei”, “Analiza structurala a exporturilor”, “Analiza firmelor exportatoare”, ultimele doua constand in pasii pentru procedurile de export si studiile de caz privind destinatiile de export, acestea impartite, la randul lor, intr-o serie de subsectiuni.

Ghidul va fi lansat spre consultare timp de o luna si va fi completat cu alte informatii relevante primite atat de la exportatori, asociatii cat si de la reteaua de atasati comerciali, astfel incat toate partile implicate in procesul de export sa-si spuna punctul de vedere si sa existe un cadru informational cat mai extins. O varianta finala a ghidului va fi disponibila in luna octombrie.

Descarca Ghidul exportatorului

Sursa: Ministerul Economiei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *