Helpdesk MySMIS 2014 pentru beneficiarii de fonduri europene

calculator.jpg

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) pune la dispozitia celor care testeaza aplicatia MySMIS 2014 un instrument prin care pot semnala eventuale dificultati in accesarea sau introducerea datelor in MySMIS 2014, anume serviciul Helpdesk de pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene.

Accesarea sectiunii Helpdesk pentru adaugarea solicitarilor, precum și pentru urmarirea rezolvarii acestora se va face din „Meniu utilizator”, vizibil in sectiunea Contact a site-ului MFE dupa autentificarea utilizatorului. Principalele avantaje ale folosirii acestei sectiuni sunt pe de o parte faptul ca utilizatorii sunt informati permanent despre stadiul solicitarii lor, pe de alta parte termenele mai scurte de raspuns, dat fiind ca acest tip de solicitari nu va fi asimilat regimului juridic al petitiilor, ci reprezinta un mod de a sprijini publicul pentru utilizarea aplicatiei informatice.

Formularul „Sesizare nereguli” va fi in continuare disponibil publicului, fara a fi necesara inregistrarea in site, insa utilizarea acestuia va presupune strict semnalarea (documentarea) neregulilor.

In perioada urmatoare, MFE are in vedere extinderea helpdesk-ului asupra solicitarilor telefonice.

Echipa ministeriala care gestioneaza fondurile europene multumește public tuturor echipelor care au gestionat anterior fonduri europene, pentru activitatea acestora și pentru crearea unei expertize valoroase, ramasa la nivelul personalului MFE.

Aplicatia pentru depunerea online a proiectelor europene este testata de peste 1.000 de utilizatori, vineri urmand a se termina faza testarii.

Potrivit MFE, principalele avantaje ale folosirii acestei sectiuni sunt, pe de o parte, faptul ca utilizatorii sunt informati permanent despre stadiul solicitarii lor, pe de alta parte termenele mai scurte de raspuns, dat fiind ca acest tip de solicitari nu va fi asimilat regimului juridic al petitiilor, ci reprezinta un mod de a sprijini publicul pentru utilizarea aplicatiei informatice.

‘Formularul ‘Sesizare nereguli’ va fi in continuare disponibil publicului, fara a fi necesara inregistrarea in site, insa utilizarea acestuia va presupune strict semnalarea (documentarea) neregulilor. In perioada urmatoare, MFE are in vedere extinderea helpdesk-ului asupra solicitarilor telefonice’, se mai arata in comunicat.

MySMIS 2014 versiunea 1.0. a fost lansata spre testare in data de 8 martie, fiind disponibil doar modulul ‘Depunerea cererii de finantare’.

Aceasta aplicatie IT a fost elaborata de MFE, impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), pentru a facilita schimbul electronic de informatii intre beneficiari si autoritatile cu atributii in gestionarea fondurilor europene structurale si de investitii.

„Prin implementarea aplicatiei MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene raspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014 — 2020„, se arata intr-un comunicat de presa al ministerului.

In data de 29 februarie, ministrul Fondurilor Europene, Aura Raducu, a declarat ca aplicatia pentru depunerea online a proiectelor europene va fi functionala din 19 martie si va avea opt module pana in iunie.

„In perioada 8-18 martie, potentialii beneficiari pot intra in aplicatie. Intre timp am facut o retea foarte moderna de Help Desk, asa cum este si la Comisia Europeana, un fel de call center prin care, prin telefon sau email, sa i se dea omului toate informatiile de care are nevoie si clarificarile. La nivel regional si in fiecare judet facem un one-stop-shop si avem o echipa de 2-4 oameni care stau si asista beneficiarii pentru ca in marile proiecte pe care le-am avut in perioada anterioara beneficiarii nu au fost sprijiniti si informatiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate si nu din rea-vointa. Vrem sa evitam aceste nereguli. Sistemul informatic va fi functional dupa 18 martie, dupa aceasta testare”, a spus Raducu.

Ea a precizat ca sistemul va avea doua module, dupa testare.

„Sistemul va avea doua module dupa testare, dar va avea in total opt module care se vor face treptat pana in iunie. Cele doua module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel si cerere de finantare, dupa care urmeaza modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie„, a aratat Raducu.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *