Henry Laurence Gantt

Henry Laurence Gantt (1861 – 1919) a fost un inginer mecanic american si consultant in management. El este faimos pentru realizarea Graficului Gantt in anii de după 1910.Aceste grafice Gantt au fost folosite in proiecte majore de infrastructura (Barajul Hoover, Autostrada Interstate) şi au continuat sa fie un instrument important in managementul de proiect.

Henry Laurence Gantt     H.L. Gantt s-a născut in Calvert, Maryland, S.U.A. A absolvit școala McDonogh in 1878  dupa care a urmat Institutul Stevens de Tehnologie (SIT) in New Jersey.  Mai târziu a lucrat ca profesor si proiectant inainte ca el sa devina inginer mecanic. In 1887, s-a alaturat lui Frederick W. Taylor la aplicarea principiilor științifice de management la munca lor de la Midvale Steel si Bethlehem Steel. A continuat sa lucreze acolo cu Taylor pana in 1893.  Mai târziu, in cariera sa de consultant in management – urmată de inventarea graficelor Gantt – a proiectat sistemul „sarcina si bonus” de plata a salariului si a metodelor de măsurare a eficienţei suplimentare şi productivitatea lucrătorilor.

In 1916, influențat de Thorsten Veblen, el a pus bazele pentru New Machine, o asociație ce dorea sa aplice criteriile de eficienta industriala in procesul politic.

Moştenirea lui Henry Gantt lăsată pentru gestionarea producţiei este următoarea:

          Diagrama Gantt: Încă acceptată ca un instrument de management de importantă astăzi, acesta oferă un calendar grafic pentru planificarea si controlul de muncă, precum şi progresele înregistrare în direcţia etape ale unui proiect. Diagrama are o variaţie modernă, ​​evaluarea programului şi PERT.

           Eficienţa industrială: eficienţa industrială poate fi produsă numai prin aplicarea analizei ştiinţifice la toate aspectele legate de lucrările în curs. Rolul managementului industrial este de a îmbunătăţi sistemul prin eliminarea şansei şi a accidentelor.

           Sistemul „sarcină şi bonus”: El a legat bonusul plătit managerilor de a cat de bine au învăţat pe angajaţii lor pentru a îmbunătăţi performanţa.
Responsabilitatea socială în afaceri: El credea că întreprinderile au obligaţii faţă de a bunăstarea societăţii în care îşi desfăşoară activitatea.

Si totuşi, nu a fost  Gantt cel care a pus primul bazele pentru graficele ce ii poartă numele.  In 1896, un polonez cu numele Karol Adamiecki a inventat noi mijloace de a afişa procesele interdependente, astfel încât să ducă la sporirea vizibilității programelor de producţie. In 1903 teoria sa a cauzat o furtună in cercurile tehnice ruseşti . El a publicat câteva articole pe această temă în revista poloneză Przegląd Techniczny (analiză tehnică – 1909). In 1931 el a publicat un articol mai larg cunoscut ce descrie diagrama lui, pe care el a numit-o harmonogram sau harmonograf. Adamiecki, cu toate acestea, a publicat lucrările sale în limbile poloneză şi rusă, puţin cunoscute în lumea occidentală vorbitoare de limba engleză. În acest timp, o metodă similară a fost popularizată în Occident de Henry Gantt (care a publicat articole despre ea între anii 1910 şi a 1915).

În 1972 Colegiul de Stat de Administrare Economice din Katowice a fost redenumit, iar din 1974 a devenit Universitatea de Economie Karol Adamiecki.
Societatea Americana a Inginerilor Mecanici (ASME) acordă anual Medalia de Onoare Henry Laurence Gantt pentru „realizări deosebite în management şi servicii pentru comunitate”.

Cu modificări minore, diagrama Adamiecki este acum mult mai frecvent menţionată în limba engleză şi în literatura/lucrările de specialitate ca şi Graficul Gantt.

 

About Ionel Timisan

Nascut in 1987, Ionel Timisan se descrie ca fiiind atent, meticulos, deschis spre nou si cu multa rabdare. Este absolvent al specializarii de “Inginerie Economica in domeniul Mecanic”, cu experienta profesionala in domeniul comertului, asigurari si IT dar si un obisnuit al activitatilor de voluntariat organizate in comunitatea locala.

Debutand la varsta de 18 ani si fiind la inceput de evolutie profesionala, abordeaza activitatile desfasurate intr-o maniera tanara si cu un aer modern, participand activ la obiectivele intreprinse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *