IMM-urile pot primi până la 10.000 de euro pentru servicii de consultanţă

Finanţare De unde mai pot fi accesate fonduri nerambursabile

de Teodora PĂUŞAN | 26 FEBRUARIE 2008
Proiectele finanţate nu pot depăşi 6 luni

Solicitanţii primesc un răspuns în 2 săptămâni de la depunerea documentaţiei

2 foto 0 audio 0 video 0 alte fisiere

IMM-urile pot primi până la 10.000 de euro pentru servicii de consultanţă
Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) din România pot primi până la 10.000 de euro nerambursabili pentru a finanţa diverse proiecte de consultanţă. Banii sunt acordaţi prin intermediul programului Business Adivisory Services (BAS), program finanţat de Guvernul Austriei şi administrat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Proiectele cofinanţate prin BAS au o durată scurtă, 6 luni, şi au ca scop îmbunătăţirea competitivităţii, a managementului financiar şi al calităţii sau planificarea strategică a afacerilor. Subvenţia acoperă 50% din costul proiectului de consultanţă, dar nu mai mult de 10.000 de euro.

„Programul se derulează din octombrie 2006 şi până în prezent peste 46 de IMM-uri româneşti au primit finanţare prin BAS. Jumătate dintre acestea au fost din Bucureşti, iar restul din toate părţile ţării”, a declarat Camelia Drăgoi, director al BAS România. Ca şi în cazul fondurilor structurale, solicitantul trebuie să facă investiţia iniţială, urmând ca BAS să ramburseze jumătate din bani.

Capitalul majoritar românesc şi activitatea de minimum 2 ani – cerinţe obligatorii

Primul pas spre obţinerea finanţării este să contactaţi BAS România. „Programul oferă asistenţă completă indfiferent dacă clientul are doar o idee vagă sau un plan precis care să fie dezvoltat cu fonduri BAS”, a precizat Camelia Drăgoi. Spre desosebire de documentaţia stufoasă specifică accesării fondurilor structurale, în cazul BAS procesul este mai simplu. Astfel, cei interesaţi trebuie să depună la sediul BAS România un formular de solicitare, codul unic de înregistrare fiscală, un istoric al firmei şi o scurtă prezentare a acesteia, bilanţul pe ultimii 2 ani. Extrem de importantă este justificarea nevoii de finanţare. Solicitantul va primi răspuns în maximum 2 săptămâni de la depunerea documentelor.

Firmele care doresc să acceseze aceste fonduri trebuie să îndeplinească mai multe condiţii. În primul rând, acestea trebuie să aibă capital majoritar românesc, privat şi să fie pe piaţă de cel puţin 2 ani. Alte cerinţe sunt potenţialul real de dezvoltare, nevoia de servicii de consultanţă şi capacitatea de a implementa recomandările firmei de consultanţă.

Poate fi finanţată realizarea planurilor de afaceri sau a studiilor de piaţă

Programul BAS acordă fonduri pentru o gamă variată de proiecte ale IMM-urilor româneşti. „Cele mai multe proiecte finanţate au fost în marketing – studii de piaţă, implementarea sistemelor de management al calităţii, resurse umane şi realizarea planurilor de afaceri”, au precizat reprezentanţii BAS. Pentru realizarea de studii de fezabilitate, consultanţă tehnică şi implementarea sistemelor de management informaţional se pot obţine de asemenea fonduri.

Există unele domenii care nu pot accesa această sursă de finanţare nerambursabilă. Astfel, nu sunt eligibile proiecte din agricultură primară, servicii financiare, dezvoltare imobiliară, tutun, jocuri de noroc sau tehnică militară. „În ceea ce priveşte firmele de consultanţă, clientul poate alege în a lucra cu o firmă pe care o preferă sau cu una din reţeaua noastră de colaboratori”, a declarat Camelia Drăgoi. Pentru a face partea din reţeaua de colaboratori BAS România, firmele de consultanţă trebuie să se acrediteze pe lângă acest organism prin completarea unui formular şi depunerea unui portofoliu de proiecte.

Printre companiile româneşti care au beneficiat de finanţare prin acest program se numără Elmiplant, Trotter Prim, care deţine lanţul de restaurante City Grill, Tina R sau Gerocosen. Mai multe informaţii depre program, precum şi datele de contact, se află pe pagina de internet a BAS România – www.basromania.ro

„Cele mai multe proiecte finanţate au fost în marketing – studii de piaţă, implementarea sistemelor de management al calităţii, resurse umane şi realizarea planurilor de afaceri” – reprezentanţii Business Adivisory Services

Sursa:

[email protected]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top