Incepe testarea MySMIS 2014

computer-1.jpg

Testarea aplicatiei pentru depunerea online a proiectelor europene incepe marti, 8 martie, fiind disponibil doar modulul „Depunerea cererii de finantare”, se arata intr-un comunicat al Ministerului Fondurilor Europene (MFE).

„Ministerul Fondurilor Europene (MFE) anunta ca in perioada 8 — 18 martie 2016 va fi disponibil pentru a fi testat de catre public modulul ‘Depunerea cererii de finantare’ al aplicatiei MySMIS 2014 versiunea 1.0., la adresa www.fonduri-ue.ro. Aceasta aplicatie IT a fost elaborata de catre MFE impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) pentru a facilita schimbul electronic de informatii intre beneficiari si autoritatile cu atributii in gestionarea fondurilor europene structurale si de investitii. Prin implementarea aplicatiei MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene raspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014-2020”, se arata in comunicat.

Orice persoana juridica interesata de testarea aplicatiei IT trebuie sa fie inregistrata in sistem de catre reprezentantul legal sau un imputernicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronica a documentelor. Certificatele digitale calificate sunt folosite si in alte situatii de interactiune cu autoritatile (ex. depunerea de declaratii fiscale la ANAF). Sunt acceptate in sistem toate certificatele digitale calificate emise in conditiile legii. In cadrul proiectelor ce urmeaza a fi finantate costurile aferente procurarii certificatelor digitale calificate sunt eligibile.

Atat in faza de testare cat si dupa lansarea in productie, o persoana juridica va putea inscrie mai multi utilizatori pentru completarea informatiilor din cererea de finantare. Apelurile deschise in sistem in perioada de testare vor contine prevederi ale ghidurilor ce pot suferi modificari in varianta finala.

In data de 29 februarie, ministrul Fondurilor Europene, Aura Raducu, a declarat ca aplicatia pentru depunerea online a proiectelor europene va fi functionala din 19 martie si va avea 8 module pana in iunie.

„In perioada 8-18 martie potentialii beneficiari pot intra in aplicatie. Intre timp am facut o retea foarte moderna de Help Desk, asa cum este si la Comisia Europeana, un fel de Call Center prin care prin telefon sau email sa i se dea omului toate informatiile de care are nevoie si clarificarile. La nivel regional si in fiecare judet facem un One-Stop-Shop si avem o echipa de 2-4 oameni care stau si asista beneficiarii pentru ca in marile proiecte pe care le-am avut in perioada anterioara, beneficiarii nu au fost sprijiniti si informatiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate si nu din rea-vointa. Vrem sa evitam aceste nereguli. Sistemul informatic va fi functional dupa 18 martie, dupa aceasta testare”, a spus Raducu.

Ea a precizat ca sistemul va avea doua module, dupa testare.

„Sistemul va avea 2 module dupa testare, dar va avea in total 8 module care se vor face treptat pana in iunie. Cele doua module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel si cerere de finantare, dupa care urmeaza modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie”, a aratat Raducu.

Tutorial: Cum se transmite cererea de finantare prin sistemul electronic MySMIS 2014-2020

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top