Inchidere firma prin lichidare voluntara fara lichidator

procesul-de-inchidere-firma-prin-lichidare-voluntara-fara-lichidator-reinvent-consultingLegea prevede ca orice firma care nu a fost dizolvata/inchisa conform procedurilor poate aduce dupa sine o fapta inscrisa in cazierul fiscal. Daca vrei sa afli cum sa rezolvi o astfel de situatie si sa incepi o noua afacere fara probleme, citeste articolul de mai jos.

Cel mai simplu mod prin care iti poti inchide afacerea fara batai de cap este lichidarea voluntara fara lichidator. Practic, nu va fi nevoie decat de actele firmei si un expert contabil, care sa te ajute cu toate formalitatile.

Consecintele neinchiderii la timp a unei firme

Daca in trecut exista posibilitatea ca o firma sa fie „abandonata” de proprietari si sa fie ulterior uitata, in prezent legislatia fiscala prevede anumite consecinte nedorite in cazul in care firma nu este radiata la timp:

•    Expirarea sediului social sau nedepunerea bilantului anual poate sa aduca dizolvarea societatii din oficiu de catre Registrul Comertului. Astfel de fapte vor fi inscrise in cazierul fiscal.
•    Dizolvarea din oficiu poate fi de lunga durata, insa daca exista datorii mari la ANAF, ONRC poate cere ulterior insolventa firmei;
•    Daca nu exista datorii, ONRC poate propune lichidarea cu lichidator, iar tu poti sa fii in situatia in care acesta sa te traga la raspundere pentru situatia firmei, conform legii, in calitate de ultim administrator;
•    ANAF poate sa declare firmele inactive, daca nu se depun bilanturi si declaratii pentru o perioada. Acest fapt se va trece in cazierul fiscal al administratorului.

Conditii de aplicare a lichidarii voluntare fara lichidator

In primul rand, asociatii trebuie sa cada de acord asupra modului de impartire a bunurilor ramase dupa achitarea datoriilor (lichidarea).

A doua conditie este sa nu existe datorii catre ANAF sau catre alti creditori, care se pot opune inchiderii firmei. Insa, in anumite situatii se poate obtine un acord din partea creditorului in privinta lichidarii.

Cum se desfasoara lichidarea voluntara?

Pas 1: Dizolvare si lichidare voluntara

Documentele ce trebuie redactate si depuse in dosar in aceasta prima etapa sunt urmatoarele:
•    Cerere de inregistrare a mentiunii;
•    Hotararea AGA/ Decizia asociatului unic;
•    Dovada achitarii taxelor.

Ulterior, dupa 30 zile de la publicarea Hotararii AGA/ Deciziei asociatului unic in Monitorul Oficial, se poate trece la etapa urmatoare. Durata acestei etape variaza de la 2 la 4 saptamani, deoarece trebuie sa astepti publicarea in Monitorul Oficial a deciziei de dizolvare. Asadar, in total Etapa A poate avea o intindere temporala de pana la 2 luni.

Pas 2:  Radierea firmei

In aceasta a doua etapa, printre documentele necesare se numara:

•    Cerere de radiere;
•    Certificatul de inregistrare si certificatele constatatoare de autorizare;
•    Bilantul de lichidare, intocmit de un expert contabil;
•    Hotararea de repartizare a activelor societatii comerciale ( copie ), intocmit de un expert contabil;
•    Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale;
•    Dovada achitarii taxelor.

In etapa lichidarii, va trebui sa discuti cu un expert contabil, care sa iti ofere indicatii precise despre intocmirea bilantului de lichidare, ce bunuri au ramas si cum vor fi acestea impartite intre asociati (daca este cazul) si cum se calculeaza cuantumul impozitului pe venitul din lichidarea unei firme.

Daca vrei sa iti usurezi si mai mult procesul de radiere, alege solutiile oferite de Reinvent Consulting:

Tarife inchidere firma: dizolvare si radiere firma

•    Inchidere P.F.A: 320 RON
•    Inchidere I.I.: 320 RON
•    Inchidere I.F.: 320 RON
•    Inchidere SRL: 1000 RON

Tarifele de mai sus includ TVA, onorariul nostru si taxele legale.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM,  serviciul de gazduire de sedii sociale si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail  [email protected] Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *