Incubatoarele de afaceri – O noua categorie de firme va beneficia de facilitati fiscale conform legii 102/2016!

infiintare-firma-de-consultanta1Incepand cu data de 22 iunie 2016, a intrat in vigoare Legea nr. 102/ 2016 privind regimul juridic de infiintare si functionare a incubatoarelor de afaceri, prin acordarea de facilitati din partea autoritatilor publice pentru stimularea fondarii acestora in vederea crearii de noi locuri de munca, diversificarii economiilor si dezvoltarii unui mediu antreprenorial in cadrul comunitatilor locale.

Incubatoarele de afaceri sunt structuri menite sa sprijine dezvoltarea Intreprinderilor Mici si Mijlocii (IMM) si a start-up-urilor.

Un incubator de afaceri poate fi infiintat de catre:
•    unul sau mai multi fondatori. Prin fondator se intelege autoritatea publica a administratiei publice locale, institutia sau consortiul de institutii de invatamant superior acreditate, institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare, camerele de comert sau persoana juridica de drept privat care infiinteaza un incubator de afaceri.

•    o asociere in participatiune realizata intre o autoritate publica si:

– una sau mai multe persoane juridice de drept privat (SRL, SRL-D, SA);
– una sau mai multe persoane juridice infiintate in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 26/ 2000 cu privire la Asociatii si Fundatii, actualizata in 2014;
– un patronat sau un sindicat inregistrat conform Legii nr. 62/ 2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
– o persoana juridica ce functioneaza conform Legii Camerelor de Comert din Romania – Legea nr. 335/ 2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

Care sunt facilitatile de care beneficiaza fondatorul unui incubator de afaceri?

Prin intermediul schemelor de ajutor de stat, fondatorul unui incubator de afaceri va dispune de urmatoarele facilitati:

•    va fi scutit de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenului aferent infrastructurii incubatorului de afaceri;
•    va fi scutit de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac parte din infrastructura incubatorului de afaceri;
•    va fi scutit de la plata oricaror taxe datorate bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale, pentru eliberarea oricaror certificate de urbanism, autorizatii de construire si/ sau autorizatii de desfiintare de constructii pentru terenurile si cladirile aferente infrastructurii incubatorului de afaceri;
•    alte facilitati ce pot fi acordate, potrivit legislatiei in vigoare, de catre autoritatile aflate sub jurisdictia Administratiei Publice.

Tipuri de incubatoare de afaceri

Potrivit Legii nr. 102/ 2016, pot fi infiintate urmatoarele tipuri de incubatoare de afaceri:

•    incubator de afaceri cu portofoliu mixt – vizeaza IMM-urile cu potential de crestere dintr-o gama larga de sectoare;
•    incubator de afaceri tehnologic – vizeaza IMM-urile cu potential de crestere tehnologic;
•  incubator academic de afaceri – vizeaza IMM-urile a caror activitate rezida in aplicarea sau utilizarea activitatii de cercetare-dezvoltare din cadrul unei universitati ori institut de cercetare sau dezvolta initiativa antreprenoriala din mediul universitar, avand ca obiectiv retinerea tinerilor in comunitate si comercializarea tehnologiilor elaborate si dezvoltate de studenti sau de facultate;
•    agro-incubator de afaceri – vizeaza IMM-urile sau societatile agricole;
•    incubator de afaceri social – foloseste spiritul antreprenorial si inovatia pentru a crea impact social;
•   incubator specific unui sector – ofera toata gama de servicii necesare celor care au o idee fezabila, aplicabila intr-un anumit sector, expresie a potentialului endogen existent in acel teritoriu;
•    incubator virtual – ofera servicii de incubare prin Internet, sub forma portalurilor de afaceri;
•    incubator pentru activitati non-agricole in mediul rural.

Cum te poate ajuta Reinvent?

Consilierii Reinvent Consulting iti ofera o mana de ajutor pentru a deveni o persoana juridica de drept privat si a infiinta un incubator de afaceri. Percepem cele mai ieftine tarife de pe piata:

•    200 de lei, pentru infiintarea unui SRL-D;
•    650 de lei, pentru infiintarea unui SRL, cu Asociat Unic, in Bucuresti si Ilfov, respectiv 769 de lei in celelalte judete ale tarii (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA);
•    1.000 de euro (plus TVA), pentru constituirea unui SA;
•    1.200 de lei, pentru constituirea unei Asociatii in Bucuresti si Ilfov, respectiv 1.700 de lei in alte judete ale tarii (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA);
•    1.200 de lei, pentru constituirea unei Fundatii in Bucuresti, respectiv 1.700 de lei in celelalte judete ale tarii (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA);
•    1.500 de lei, pentru constituirea unui Sindicat in Bucuresti, respectiv 2.000 de lei in alte judete din Romania (sunt incluse taxele la Registrul Comertului, onorariul nostru si TVA).

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu informatiile juridice si fiscale necesare!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e- mail [email protected] Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *