Interes crescut al administratiei publice din Regiunea Centru pentru planurile de mobilitate urbana

Foto1.jpg

Regiunea Centru-PORIn cadrul POR 2014-2020, se va finanta transportul public urban, in vederea reducerii emisiilor de carbon din aglomerarile urbane, precum si pentru dezvoltarea unui transport public urban ecologic, in special electric, si stimularea deplasarilor nemotorizate in orase.

Ca atare, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) si JASPERS, in colaborare cu Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru, au organizat, la sediul Primariei municipiului Brasov, atelierul de lucru pe tema mobilitatii urbane si a potentialelor variante de pregatire a documentatiilor aferente proiectelor ce vor fi depuse pentru finantare din Programul Operational Regional 2014-2020 – Axa prioritara dedicata dezvoltarii urbane.

Conform cerintelor regulamentelor europene, activitatile pentru transportul public urban pot fi finantate doar in contextul existentei unor planuri de mobilitate. MDRAP a elaborat cu expertii JASPERS ghidul privind planurile de mobilitate urbana, ghid care va fi pus la dispozitia autoritatilor publice locale.

De asemenea, echipa JASPERS, impreuna cu expertii MDRAP, au prezentat participantilor la workshop-ul de la Brasov aspecte importante privind dezvoltarea sistemului de mobilitate urbana. La intalnirea de la Brasov au participat peste 50 de reprezentanti ai specialistilor cu experienta relevanta in domeniul pregatirii proiectelor sau al transportului public urban, din cadrul primariilor municipiilor si oraselor eligibile din acest punct de vedere, precum si reprezentanti ai unor firme de transport public urban din regiune.

Am intrat practic in linia dreapta pentru pregatirea documentatiilor care vor sta la baza viitoarelor cereri de finantare depuse pe POR 2014-2020 pe domeniul referitor la dezvoltarea urbana. Inca din perioada 2007-2013 am abordat problematica urbana in sistem integrat, de aceea acum discutam despre posibilitatea de alocare a fondurilor nerambursabile pentru infrastructura rutiera din orase pe baza unor planuri de mobilitate urbana. Asta inseamna ca orasele eligibile – in Regiunea Centru fiind vorba de 18 municipii si orase – vor defini acele zone si artere care sunt in proces de dezvoltare, spre care converg principalele fluxuri de circulatie si care ar putea beneficia de finantare pentru reabilitare si modernizare, precum si pentru reducerea emisiilor poluante. Un obiectiv suplimentar al intalnirii l-a constituit prezentarea interventiilor aferente Programului Operational Regional care se vor finanta in perioada de programare 2014-2020. Consideram ca, in urma acestei intalniri, toti participantii, reprezentanti ai consiliilor judetene, ai primariilor municipii resedinta de judet, precum si ai primariilor de municipii si orase cu peste 20.000 de locuitori, alaturi de operatorii de transport, si-au format o viziune referitoare la modul de pregatire a documentatiilor in vederea accederii la finantarea planurilor integrate in acest domeniu„, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

Sursa: ADR Centru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *