INTERVIU Karina Mereuta, managing partner la Exigo Strategic: „Firmele din Romania inca nu stiu sa apeleze la investitori, sa ii convinga, sa ii angreneze in proiectele lor”

Karina_Mereuta_resize.jpg

Karina_MereutaKarina Mereuta a fondat in 2010 Exigo Strategic, firma specializata in „scrisul de afaceri” (business writing). Mai exact, creeaza pentru clienti texte care sa le consolideze imaginea publica, sa capteze atentia mass-media si in perspectiva, sa le aduca mai multe contacte de afaceri, potentiali investitori si finantatori.

Finantare.ro: Ce este cel mai important pentru genul de afacere pe care o conduceti?

Karina Mereuta: Pentru noi, intelegerea nevoilor clientului si asezarea lor intr-un context mai larg (in raport cu alte caracteristici ale firmei, in raport cu piata, etc.) sunt elemente esentiale.

Suntem un business de servicii inovativ. Abordam holistic problemele clientilor, astfel incat, daca acestia sunt de exemplu, in cautarea unei finantari din surse publice sau private, noi ii ajutam sa isi ajusteze si imaginea, modul in care se prezinta, identitatea vizuala, astfel incat toate elementele sa fie coerente si sa creeze credibilitate.

Finantare.ro: De cat timp activati pe piata consultantei si ce experiente relevante ne-ati putea impartasi?

K.M.: Ca firma, activam pe piata consultantei de 4 ani, dar pana anul acesta toti membrii echipei au fost implicati si in alte proiecte. De anul acesta ne-am decis sa ne focusam pe Exigo Strategic ca brand, si sa construim sub umbrela sa proiecte valoroase. Prin urmare, acum consideram ca este start-ul firmei. Membrii echipei au experienta mult mai vasta decat anul de inregistrare a firmei, cuprinsa intre 5 si 15 ani.

Legat de piata consultantei, aceasta sufera schimbari majore in ultimii ani. Si, in continuare, consultantii si piata sunt intr-un process de modelare reciproca, deoarece IMMurile din Romania inca sunt refractare la a apela la servicii de consultanta. Astfel, consultantii inca trebuie sa isi creasca nivelul de incredere si sa isi educe piata, in timp ce clientii trebuie sa invete sa delege sarcini si sa externalizeze, acceptand ca fiecare domeniu are specialistii sai.

Finantare.ro: Aveti un „proiect de suflet” de care sunteti mandru?

K.M.: Sunt de fapt doua proiecte de suflet, pe care le-am initiat din dorinta de a corecta ce credem noi ca sunt puncte vulnerabile in Romania fata de alte tari.

Spre exemplu, dupa ce am stat in China cateva luni, am sesizat ca serviciile si produsele romanesti lipsesc cu desavarsire, desi nu sunt mai prejos decat cele din alte tari. Nu vorbesc aici de marile companii, ci de cele care au capacitatea teoretica de a se extinde in China, dar care nu o fac pentru ca nu avem ca natie „gena explorarii” pietelor externe.

In China am incheiat un parteneriat cu un antreprenor olandez care a infiintat o firma in Beijing ce ofera consultanta companiilor din Vest privind extinderea pe piata chineza – o piata imensa, consumerista, in continua crestere. Sesizand oportunitatea de a face acelasi lucru pentru companiile din Romania si din Est, ne-am decis sa colaboram si sa aducem in Romania ceva din know how-ul olandez de a cuceri lumea.

MiciProducatori.ro este un alt proiect de suflet, prin care ne dorim sa sprijinim fermierii si artizanii din Romania sa se promoveze pe plan intern si extern, prin servicii adaptate nevoilor lor. Este un proiect nou, dar cu un plan ambitios de dezvoltare, asa ca invitam cititorii dvs. sa fie cu ochii pe noi.

Finantare.ro: Care sunt impedimentele de care va loviti cel mai des in activitatea dvs.? Cum le-ati vedea rezolvate?

K.M.: Impedimentele sunt la fel de complexe ca si domeniul, si izvorasc din mai multe surse. La nivel legislativ si al implementarii legislatiei, ne lovim ca si consultanti de lipsa de predictibilitate si de lipsa unor strategii pe termen lung coerente.

La nivel de piata, asa cum spuneam si mai sus, suntem inca in faza in care multe IMM-uri nu au incredere in consultanta. Iar consultanta este la randul ei in curs de maturizare si de nisare in Romania.

Finantare.ro: Cum vedeti viitorul pietei finantarilor in Romania?

K.M.: In ce priveste fondurile publice (europene sau guvernamentale), perioada urmatoare va fi minunata sau nu va fi deloc, parafrazand expresii consacrate. Mai exact, daca nu va exista mai multa responsabilitate in ce priveste gestionarea fondurilor disponibile, pot aparea diverse probleme soaciale, economice sau politice pe parcurs. Probleme care vor scadea increderea populatiei si a altor state. Pe de alta parte, gestionate responsabil, aceste fonduri vor aduce o sansa reala de crestere pe toate palierele.

In ce priveste finantarile din surse private, in Romania piata este inca la inceput de drum si este mult loc pentru dezvoltare, educare, rafinare. Firmele din Romania inca nu stiu sa apeleze la investitori, sa ii convinga, sa ii angreneze in proiectele lor. De aceea noi, ca si companie, dorim sa ii asistam in acest proces al atragerii investitorilor privati, deoarece le cunoastem limbajul si le cunoastem criteriile.

Finantare.ro: Spuneti-ne cateva motive pentru care v-ar alege pe dumneavoastra un potential beneficiar.

K.M.: Pentru ca avem o echipa care functioneaza ca un mecanism bine uns, iar fiecare stie sa faca foarte bine ce are de facut. Acoperim arii diverse si, asa cum spuneam si mai sus, nu privim solicitarea unui client in mod izolat, ci o legam de realitatile din compania sa si din piata.

Finantare.ro: V-ati inscris in Catalogul Consultatilor si ati optat pentru un Pachet Premium. Care este principalul beneficiu, din punctul dvs. de vedere?

K.M.: Este sansa de a ne promova catre un public targetat si de a ne face cunoscut modul nostru de lucru si filosofia noastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *