Iulia Samoila: “SM 4.1. = Milioanele si minutele!!”

iuliasamoila-2.jpg

Iulia Samoila scrie pe blogul sau despre SubMasura 4.1 si cum s-au epuizat banii destinati acesteia.
 
“O cerere extraordinara de fonduri europene (pentru unele masuri) sau cine fenteaza sistemul primul? O combinatie de mai multe aspecte, cam asa as putea sa descriu lupta pana la sange pentru un loc in sistem pentru Sm 4.3., 7.2. si mai nou 41. Astazi as vrea sa atrag atentia despre cum s-au epuizat aprox. 164 mil Euro in 6 zile din care 2 zile de weekend.

In primul rand incepand cu finalul lunii aprilie s-a lansat sesiunea de depunere proiecte pentru SM 4.1. pentru cele 4 sectoare: montan, ferme de familie, vegetal si zootehnic, cu un buget alocat de 168 mil Euro pe vegetal. In cadrul anuntului de lansare a sesiunii au fost anuntate si pragurile de calitate pentru fiecare luna: 65 puncte luna mai, 55 puncte luna iunie, 45 puncte luna iulie, 35 puncte luna august si 25 de puncte luna septembrie. In luna mai, cand pragul de calitate a fost de 65 de puncte au fost depuse proiecte cu o valoare un pic peste 4 mil. euro.

In luna mai, asa inainte de campania electorala, au fost servite pe tava primarilor submasurile 4.3. si 7.2. Fondurile pentru sM 4.3. au fost finalizate in 7 minute de la deschidere (20 mil. Euro) iar sM 7.2. in aceeasi zi pana pe la ora 12-14. In urma epuizarii fondurilor intr-un timp record a fost declansata o ancheta a corpului de control al ministrului  si evident una interna (apa de ploaie) pentru a se stabili daca putem vorbi despre frauda, depunere in legalitate sau sistemul nu functioneaza tocmai oki.

Pentru ca imi e dificil sa cred ca un proiect, totusi, se poate incarca in sistem mai devreme de 7 minute, o sa exclud faptul ca proiectele au fost depuse in conditiile respectarii legii. Experienta vietii in Romania si o varsta la care stiu ca nu tot ce zboara se mananca, imi seamana indoiala atunci cand vorbesc despre sistemul romanesc, fie el de orice natura, de la sanatate, educatie, administratie si chiar pana la cel de administrare al fondurilor europene. Prin urmare raman in picioare 2 variante: cel al unui sistem defect sau cel al fraudarii. Sistem defect, ramane si asta sub un mic semn al intrebarii intrucat am avut si anul trecut acest sistem si se pare ca a functionat oki. Incercarea de fraudare prezinta insa ceea mai mare probabilitate, iar toate actiunile AFIR-ului din ultima vreme, de la ascunsul directorilor si directorasilor prin birouri cand sunt cautati de beneficiari, pana la lipsa de responsabilitate din partea personalului angajat, m-au facut sa ma intreb daca nu cumva, intradevar, avem in fata noastra un sistem corupt pana in maduva oaselor. Intrebarea asta cu sistemul corupt a devenit mult prea derizorie pentru Romania, insa ceea ce este cu adevarat grav este faptul ca devenim tot mai impasibili si deznadajduiti ca ceva se mai poate schimba. Am inceput sa luam lucrurile asa cum sunt desi pentru unii avem muma iar pentru altii ciuma. Iar atunci cand vorbim de un tratament discretionar, incepi sa te enervezi, sa iti aduci aminte ca si tu platesti taxe si impozite, ca ai si tu drepturi, nu doar obligatii, in tara ta. Dar o sa asteptam cuminti, in banca noastra, rezultatul verificarilor efectuate de corpul de control al ministrului. Rezultatul controlului intern al AFIR este fix pix si chiar nu conteaza, inca nu cred ca AFIR a ajuns la un asemenea grad de maturitate incat sa isi recunoasca si sa iti rectifice propriile greseli. Tocmai de aceea cred ca tot raul se va revarsa doar asupra primarilor care au depus proiecte in 7 minute, parca vad deja cum au angajat aia hackeri sa sparga sistemul si alte povesti de genul.”

Citeste articolul complet pe blog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *