Lansarea Programului de dezvoltare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata

COMERT-2017-1.jpg

Incepand cu data de 16 August 2017, ora 10.00, va deveni activa pe site-ul www.aippimm.ro, aplicatia de inscriere in cadrul Programului de dezvoltare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata. In vederea inscrierii in cadrul Programului, operatorii economici vor completa si transmite on-line planul de investitii incepand cu 16.08.2017 ora 10.00, timp de 10 zile lucratoare de la demararea inscrierii in Program, pana la ora 20.00 a ultimei zile de inscriere, respectiv 29.08.2017, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului.

Status: Activ
Depunere: 29.08.2017
Buget: 199.796.000 lei.

Obiectivul Programului

Programul de dezvoltare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata, denumit in continuare Program, este un program multianual de incurajare si de stimulare a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, implementat de catre Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA), prin Directia de Antreprenoriat si Programe pentru IMM (DAPIMM) si Agentiile pentru IMM, Atragere de Investitii si Promovarea Exportului (AIMMAIPE), in conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 23/2017 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.

Obiectivul principal al schemei de minimis il constituie sprijinirea operatorilor economici, societati si societati cooperative, prin facilitarea accesului la finantare, in scopul imbunatatirii performantelor economice si tehnice ale acestora, urmarind adaptarea la cerintele determinate de statutul Romaniei ca stat membru al Uniunii Europene, prin cresterea nivelului de competitivitate, crearea si mentinerea locurilor de munca, sporirea protectiei consumatorilor si securitatii alimentare.

Schema de ajutor de minimis urmareste:

  • intarirea capacitatii operatorilor economici de promovare a produselor si serviciilor de piata;
  • dezvoltarea si modernizarea activitatii comerciantilor si prestatorilor de servicii de piata.

Prezenta schema nu intra sub incidenta obligatiei de notificare catre Comisia Europeana, in conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1407/2013 privind aplicarea art. 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis. Schema de minimis se aplica pe intreg teritoriul Romaniei, in toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

Beneficiari de ajutor de minimis

Pot beneficia de alocatie financiara nerambursabila (AFN) in cadrul Programului operatorii economici (microintreprinderi, intreprinderi mici si mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care transpune in legislatia nationala Recomandarea CE nr.361 din data de 6 mai 2003, publicata in Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003), respectiv societati si societati cooperative, care indeplinesc cumulativ la data solicitarii urmatoarele criterii de eligibilitate:

  • sunt inregistrati conform Legii nr.31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau in baza Legii nr.1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei sau in baza Ordonantei de Urgenta a Guvernului Romaniei nr.6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri si se incadreaza in categoria IMM, conform Legii 346/2004;
  • sunt persoane juridice (societati/societati cooperative), care au ca obiect de activitate comercializarea produselor si serviciilor de piata, activitati prevazute in anexa nr. 1 la prezenta procedura (coduri CAEN conform Ordinului Presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, privind actualizarea clasificarii activitatilor din economia nationala);
  • sunt considerate intreprinderi autonome, legate, partenere sau intreprinderi unice (grup de intreprinderi legate ce se comporta ca o intreprindere unica);
  • au cel putin 1 an calendaristic de la infiintare la data deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de investitii si codul CAEN pentru care solicita finantare este autorizat conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cel putin 3 luni anterior datei deschiderii aplicatiei electronice de inscriere a planului de investitii;
  • au capital social integral privat;
  • societatea nu a beneficiat de alocatie financiara nerambursabila in cadrul Programului in ultimii 3 ani. Asociatii sau actionarii care detin mai multe societati nu pot beneficia de AFN in cadrul prezentului program decat cu o singura societate, pentru care se verifica statutul de intreprindere unica.
  • nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.
    au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane de euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane de euro, la finele anului fiscal anterior (prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans);
  • au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250, in anul fiscal anterior;
  • au sediul social, respectiv punctele de lucru/sediile secundare, sunt inregistrate la Oficiul Registrului Comertului si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
  • nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment, executare silita, inchidere operationala sau suspendare temporara a activitatii;
  • nu au depasit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exercitii financiare consecutive pentru o intreprindere unica, asa cum este aceasta definita de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis si 100.000 Euro pe durata a trei exercitii financiare pentru beneficiarii care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost.

Bugetul schemei de minimis

Schema este valabila de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul oficial al Romaniei pana la 31 decembrie 2020, iar platile in cadrul schemei de minimis vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2021.

Bugetul total estimativ alocat schemei de minimis pentru perioada de implementare a acesteia este de 199.796.000 lei.

Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017 a Bugetului de Stat pe anul 2017 este de 49.949.000 lei.

Bugetul estimativ al schemei de minimis pentru anii 2018, 2019 si 2020 este de 49.949.000 lei/anual.

Prin implementarea programului in perioada 2017-2020 se estimeaza acordarea de ajutor de minimis unui numar de maxim 800 de beneficiari, din care 200 de beneficiari in anul 2017.

DOCUMENTATIE

Website-ul programului

Ghidul solicitantului

Anexe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *