Laufer: 141 de firme inscrise in programul de internationalizare, in primele doua ore de la debut

imageResize-11.jpg

Un numar de 141 de companii s-au inscris in cadrul Programului de internationalizare a firmelor demarat luni dimineata de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMCCA), media fiind de o inscriere la fiecare aproape trei minute, a anuntat, luni, intr-o conferinta de presa, ministrul de resort, Ilan Laufer.

„Astazi la ora 10:00, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat a lansat un alt program pe care foarte multe companii din Romania il asteapta. Programul de internationalizare are un buget de 71 de milioane de lei intre anii 2017 si 2020. Anul acesta, alocarea este de 5 milioane lei. Este un program care se adreseaza produselor romanesti si firmelor romanesti care vor sa participe la targuri internationale de profil, care vor sa organizeze cursuri etc. Exista un grant maxim de 50.000 de ei pentru specialitatile pentru care vor sa aplice, cu un aport propriu de 10%. La ora 12:10, aveam deja 141 de inscrisi, media de o inscriere la fiecare doua minute si 49 de secunde, ceea ce reflecta un interes major”, a spus Laufer.

Potrivit ministrului, in acest an, tinta ministerului este pentru finantarea intre 100 si 150 de companii, in cadrul Programului de internationalizare, in functie de grantul pe care il vor solicita. inscrierile in program se vor finaliza vineri, 4 august, la ora 20:00 si se aplica principiul „Primul venit, primul servit”.

Datele oficiale arata ca suma maxima pe care o poate accesa o firma este 50.000 de lei. De asemenea, exista o contributie proprie de 10% a celor care aplica, deci grantul este nerambursabil in proportie de 90%.

Bugetul maxim eligibil este de 30.000 de lei pentru participari individuale la targuri si expozitii internationale, 15.000 de lei maxim pentru participari individuale la misiuni economice in strainatate, 10.000 de lei pentru crearea identitatii vizuale a companiei, marca, sigla, 10.000 de lei pentru site si aplicatii pe mobil, 10.000 de lei pentru cursuri pentru angajatii lor, 10.000 de lei pentru analiza de piata si studii si 10.000 pentru alte activitati.

Programul are un buget total de 71 de milioane de lei pentru perioada 2017-2020. Pentru acest an, bugetul este de 5 milioane de lei, suma care va creste la 20 de milioane in 2018, la 22 de milioane in 2019 si la 24 de milioane in 2020.

„In total, cu bugetul de 71 de milioane de lei, estimam peste 1.600 de firme care sa beneficieze de program, dar depinde de valoarea grantului. Anul acesta, la un buget de 5 milioane de lei, discutam undeva la 150-200 de companii. Nu este putin. Bugetul este mare, daca ne uitam pe o perioada de patru ani. E foarte important sa lansam programul anul acesta si sa vedem care sunt nevoile, cum putem sa perfectionam pentru anul viitor. Este important atunci cand lansezi un program sa nu vii cu un buget foarte, foarte mare la inceput, mai ales cand este vorba de un program sensibil din punctul meu de vedere, adica trebuie sa intelegem cum putem fi mai eficienti. Iar in acest sens bugetul pentru anul viitor va fi de patru ori mai mare”, a aratat, recent, ministrul Ilan Laufer.

Dupa lansarea inscrierilor, va urma o perioada de maximum cinci zile lucratoare pentru inscriere, dupa care o perioada de 15 zile pentru evaluare, asa ca firmele pot incepe sa faca cheltuieli eligibile cel mai tarziu in luna septembrie.

Sursa: Agerpres

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *