Lucrarile in regie proprie CNAIR vor fi finantate din fonduri europene

euro_caramizi.jpg

Lucrarile pe care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la va executa in regie proprie vor fi finantate din fonduri europene nerambursabile, in prezent fiind pe lista 15 astfel de proiecte, a declarat directorul general al companiei, Catalin Homor, in cadrul conferintei de prezentare a proiectelor.

„Mare parte din aceste proiecte vor fi finantate din fonduri europene nerambursabile. O suma orientativa nu pot sa va dau astazi pentru ca ea va fi determinata dupa finalizarea studiilor de fezabilitate„, a precizat Homor.

Potrivit sursei citate, prin preluarea acestor proiecte in regie proprie, se intentioneaza realizarea lor la costuri mai mici fata de cele cu care constructorii executa, in mod normal, astfel de lucrari.

Pana la finalul acestui an urmeaza ca in fiecare Directie Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) sa fie infiintata o directie speciala care sa se ocupe de derularea proiectelor in regie proprie. De asemenea, si in centrala institutiei va exista o astfel de directie, a mai spus Catalin Homor.

Directorul general al CNAIR sustine ca pentru implementarea acestui proiect, Compania trebuie sa mai angajeze aproximativ 200 de oameni, dar si sa cumpere sau sa inchirieze utilaje.

Pe partea de proiectare, compania se va ocupa doar de proiectele de mici dimensiuni, iar cele de amploare vor fi scoase la licitatie.

In prima faza, CNAIR are in vedere realizarea in regie proprie a 15 proiecte, repartizate pe Directii Regionale.
Astfel, DRDP Bucuresti va realiza drumul de legatura dintre DN 5 si Vama Giurgiu, Directia Brasov va lucra la reabilitarea DN 73A si la varianta ocolitoare Fagaras, in timp ce Directia Iasi se va ocupa de variantele ocolitoare pentru Suceava si Barlad.

DRDP Craiova va executa varianta ocolitoare Bals si DN 65, Directia Cluj va avea directiile ocolitoare pentru Carei, Zalau si Sacuieni, Directia Timisoara va lucra la pasajul denivelat pe varianta ocolitoare Arad, la varianta ocolitoare Timisoara Sud si la DN 76 – Ionesti – Varfurile, in timp ce Regionala Constanta se va ocupa de varianta ocolitoare Techirghiol si de reabilitarea DN 2A.

Sursa: Capital

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *