Mai multi oameni de afaceri, printre care Dragos Anastasiu si Wargha Enayati, vor sa faca un fond de investitii cu care sa finanteze start-up-uri

bani_.jpg

Fostul ministru pentru IMM si Mediu de Afaceri, Florin Jianu, le-a propus de ceva vreme mai multor oameni de afaceri sa infiinteze un fond privat de investitii prin care sa finanteze start-up-uri din diverse domenii. Dragos Anastasiu, proprietarul Eurolines, si Wargha Enayati, fondatorul retelei de sanatate Regina Maria au declarat ca discuta deja cu alti oameni de afaceri despre un astfel de proiect, care ar putea fi pus in practica anul viitor.

La o conferinta pe teme de turism, Florin Jianu a spus ca investitori importanti din domeniu, gen Mohammad Murad, Dragos Anastasiu si alti cativa, au ajuns la o potenta financiara care le permite sa creeze impreuna un fond de investitii privat prin care sa sustina start-up-uri, noi firme in domeniul turismului, cu accent pe ceea ce inseamna IT, mici servicii in turism etc. Aceste mici business-uri ar fi colaterale afacerilor celor care dezvolta fondul, si nu le-ar concura.

„Mici aplicatii de tipul <>, de tipul <>, de tipul <>… Tu bagi bani in chestia asta si ti-i recuperezi dupa 5-7 ani, daca vinzi compania”, a declarat Jianu pentru Profit.ro. El apreciaza ca un start-up ar putea fi finantat cu 30-50.000 de euro. in IT, adauga fostul ministru, este mare nevoie de astfel de proiecte care, peste ani, ar putea fi vandute cu milioane de euro.

Omul de afaceri Dragos Anastasiu a povestit pentru Profit.ro ca discuta deja aceasta idee cu mai multi investitori, printre care Wargha Enayati. „Dupa opt ani de Arena Leilor eu am in sange chestii din astea. As sprijini oameni, nu idei”, spune Anastasiu.

Focusul sau ar fi pe caracterul oamenilor si pe modul in care ei prezinta o idee de business si se pun in scena. O persoana de buna calitate si capabila, crede Anastasiu, va face business bun, spre deosebire de o idee care are in spate o persoana nepotrivita. Odata implicat intr-un astfel de proiect, Anastasiu s-ar uita dupa lucruri pe care le cunoaste, precum turism, transporturile si IT-ul. „Investesti in oameni si in zone adiacente business-ului tau, ca sa le poti intelege”, a explicat el.

Sursa: profit.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *