Managementul costurilor fixe si variabile – workshop-uri organizat lunar

Se vorbeste despre necesitatea reducerii / ajustarii costurilor firmei, ca urmare a reducerii vanzarilor intr-o piata din ce in ce mai incerta. Insa pentru ca aceste masuri imediate de reducere / ajustare a costurilor sa fie eficiente pe termen mediu si lung, trebuie sa se dezvolte si un sistem de management al costurilor.

 

Pentru desfasurarea oricarei activitati se consuma resurse si implicit se inregistreaza costuri, iar aceste costuri trebuie sa fie sustinute din venituri. Avand in vedere ca in aceasta perioada de instabilitate a mediului economic veniturile sunt imprevizibile, trebuie acordata o atentie deosebita controlului costurilor.

 

Cum, cand si cat reducem costurile firmei?

In ce consta un sistem de management al costurilor?

 

Iata cateva studii de caz pe care le prezint si moderez in cadrul workshop-urilor lunare organizate de ABC Training Consulting la Bucuresti – vezi calendarul la urmatorul link: http://abctrainingconsulting.ro/evenimente/

 

 

Alte subiecte propuse pentru dezbateri:

 

1.Intelegerea notiunilor de baza privind finantele firmei, in vederea asigurarii unei comunicari eficiente cu specialistii din departamentul financiar-contabil.

Studiu de caz:

Analiza a doua tranzactii comerciale (achizitie si vanzare) sub aspectul implicatiilor financiare din punct de vedere al veniturilor, cheltuielilor si profitabilitatii, incasarilor si platilor, creantelor si datoriilor, premiselor de echilibru financiar.

 

2.Abordarea situatiilor financiar-contabile ale firmei din punct de vedere managerial

Studiu de caz:

Comparatie intre contabilitatea manageriala vs. contabilitatea financiara.

Tipuri de raportari si beneficii manageriale.

 

3.Analiza costurilor din punct de vedere managerial.

Studii de caz:

Abordarea manageriala a balantei contabile de venituri si cheltuieli: structura, continut, semnificatie.

Analiza costurilor cu resursele consumate pentru activitati comerciale si non-comerciale.

Clasificarea costurilor fixe si variabile si determinarea pragului de rentabilitate.

 

4.Masuri de optimizare si management al costurilor.

Studii de caz:

Ajustarea costurilor in corelatie cu dinamica activitatii firmei si a mediului de afaceri.

Masuri de optimizare a costurilor; De unde reducem? Cum si cand? Care sunt implicatiile asupra afacerii?

Organizarea contabilitatii manageriale a costurilor si controlul acestora cu ajutorul tablourilor de bord.

 

 

 

About Anda Racsa

Antreprenor, manager, consultant, trainer ABC Training Consulting. 19 ani practica profesionala in domeniul managementului financiar al afacerii din care 9 ani experienta ca antreprenor si manager al firmei ABC Training Consulting.
Certificari profesionale: Consultant bancar – certificat de IBR si CNFPA, promotia 2010; Auditor financiar – certificat de CAFR, promotia 2009; Formator (trainer) – certificat de CNFPA, promotia 2007. Furnizez servicii de training, consultanta si asistenta antreprenoriala si manageriala: Evaluarea fezabilitatii ideii sau a afacerii in derulare, Planificarea afacerii si elaborarea planului de afaceri antreprenorial si managerial, Organizarea si coordonarea contabilitatii manageriale afacerii, Managementul costurilor si al cash-flow-ului. Periodic organizez evenimente dedicate antreprenorilor, managerilor si specialistilor – unde dezbatem subiecte specifice managementului si optimizarii afacerii si identificam solutii si oportunitati de colaborare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *