Masurarea calitatii

Cine spune calitate, spune de fapt masurare. Masurarea calitatii trebuie sa fie  inainte de toate masurarea satisfactiei clientului. Masurarea satisfactiei se realizeaza prin intermediul sondajelor si a anchetelor.

Masurarea  este necesara pentru aprecierea importantei defectelor si a necomformitatilor produselor.

Axa centrala in cazul masurarii este de fapt accentul care trebuie pus pe prevenirea defectelor, defecte care realizeaza noncalitate si necomformitatea produselor.

Problema noncalitatii este asemanatoare cu problemele care le au persoanele supraponderale. Acele kilograme in plus face ca persoana sa tina la un moment dat cura de slabire sau o dieta corespunzatoare. Mai eficace ar fi fost daca nu se ajungea la situatia prezentata deoarece acum se fac eforturi mai mari pentru a da jos din kilogramele acumulate.

Acelasi lucru se intampla si in cadrul fluxurilor de productie cu defectele constate la produsele supuse analizei si controlului. Pagubele sunt mai mari daca se constata defectul in timpul cand el utilizat intr-un ansamblu, sau in momentul in care produsul este la utilizatorul final.

Este  imperios necesar ca defineasca exigentele calitatii, sa dezvolte masurarea calitatii, sa se recunoasca noncalitatea pentru a lansa actiuni de corectare sau sa se studieze problematica si in final sa se elimine cauzele care genereaza noncalitate

 

Victor Andrei

Victor Andrei

Victor Andrei

Sunt absolvent de invatamant superior de lunga durata in cadrul UPB, promotia 1995, la facultatea Stiinta si Ingineria Materialelor, licentiat in domeniul Turnarii metalelor. Am studii de master in cadrul UPB, SNSPA Bucuresti masterul Managementul Proiectelor cu finantae europeana, iar in cadrul ASE Bucuresti masterul Managementul Riscului in Afaceri Internationale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top