Metodologia de depunere a proiectelor in cadrul schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea investitiilor realizate de intreprinderile mici si mijlocii

control-posdru.jpg

proiecteIn baza prevederilor art. 4 din Anexa la H.G. nr. 274/2013 privind instituirea unei scheme de ajutor de minimis pentru sprijinirea investitiilor realizate de intreprinderile mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, in data de 14.06.2013 s-a publicat pe pagina web a Ministerului Finantelor Publice perioada de derulare a primei sesiuni de depunere a Cererilor de acord pentru finantare, respectiv 28.08 -31.10.2013.

Conform Anexei 1 la Ghidul solicitantului-Revizia 1 publicat pe pagina web a Ministerului Finantelor Publice in 15.07.2013, Cererile de acord pentru finantare se vor inregistra on-line. Dupa validarea inregistrarii on-line a Cererilor de acord pentru finantare, conform art. 4, alin.(4) din Anexa la H.G. nr. 274/2013, Cererile de acord pentru finantare, insotite de documentele justificative, se depun sau se transmit prin posta sau alte servicii de curierat la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti, mentionandu-se pe plic: “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”.

Pentru desfasurarea in conditii optime a procesului de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative, in prima sesiune ce se va derula in perioada 28.08 – 31.10.2013, in limita bugetului anual alocat schemei, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele:

I. Inregistrarea on-line a Cererilor de acord pentru finantare

In perioada 28.08.2013-31.10.2013, inregistrarea on-line a Cererilor de acord pentru finantare se va realiza, in limita bugetului anual alocat schemei de 400 mil. lei, dupa urmatorul program:

  • de luni pana vineri, intre orele 08:30 – 17:00.

Cererea de acord pentru finantare se va inregistra on-line de catre intreprinderea solicitanta de ajutor de minimis prin accesarea formularului disponibil la adresa www.mfinante.gov.ro. Se vor avea in vedere urmatoarele informatii:

  • Denumirea intreprinderii
  • Codul de identificare fiscala (Cod Unic de Identificare CUI) 
  • Denumirea activitatii pentru care se solicita finantare 
  • Codul CAEN al activitatii pentru care se solicita finantare
  • Valoarea proiectului de investitii (lei) 
  • Valoarea ajutorului de minimis solicitat (lei)
  • Numele si prenumele persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea
  • Functia persoanei autorizate sa reprezinte legal intreprinderea

Completarea tuturor informatiilor este obligatorie.

In cazul in care informatiile referitoare la CUI, cod CAEN sau valoarea ajutorului de minimis solicitat sunt incorecte, cererea de inregistrare on-line se respinge si se transmite un mesaj de eroare.

Informatiile prezentate in Cererea de acord pentru finantare inregistrata on-line trebuie sa fie identice cu cele din Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative depusa/transmisa la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.

In scopul verificarii facile a starii de prelucrare a cererii inregistrate on-line, trebuie retinut numarul de inregistrare care va fi atribuit de sistemul informatic.

Dupa completarea cererii si parcurgerea timpului necesar pentru procesarea/verificarea informatiilor, pana la sfarsitul zilei, sistemul va pune la dispozitie recipisa de inregistrare a cererii.

Recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare va contine:

  • toate datele transmise de intreprindere, 
  • ziua, ora, minutul si secunda la care a fost inregistrata on-line Cererea de acord pentru finantare,
  • informatii privind perioada in care se poate depune/transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice Cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative.

•Dupa epuizarea bugetului anual alocat, schemei, sistemul informatic va respinge Cererile de inregistrare on-line.

•Zilnic, la ora 10:30, pe pagina web a Ministerului Finantelor Publice se publica lista Cererilor de acord pentru finantare inregistrate on-line pana la finele zilei anterioare.

II. Inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.

Dupa validarea inregistrarii on-line, Cererea de acord pentru finantare completata, insotita de documente justificative, se depune sau se transmite prin posta sau alte servicii de curierat, in perioada comunicata prin Recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare, la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sector 5, Bucuresti, mentionandu-se pe plic “Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis”.

Cererea de acord pentru finantare va fi insotita de recipisa de inregistrare on-line a Cererii de acord pentru finantare, in copie. Informatiile prezentate in Cererea de acord pentru finantare inregistrata on-line trebuie sa fie identice cu cele din Cererea de acord pentru finantare completata, insotita de documente justificative, depusa/transmisa la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.

Inregistrarea,Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative la Registratura generala, se va efectua dupa urmatorul program:

  • in perioada 28-31.08.2013, intre orele 08:30 – 17:00 (inclusiv in zilele de sambata si duminica);
  • in perioada 2.09-31.10.2013 sau pana la expirarea termenelor de depunere a cererilor validate prin procedura online, in timpul programului de lucru al Ministerului Finantelor Publice, respectiv: 

– de luni pana joi, intre orele 08:30 – 17:00 si
– vineri, intre orele, 08:30-14:30.

Avand in vedere ca procedura de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare si a documentelor justificative, la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice presupune aplicarea numarului de inregistrare pe Cererea de acord pentru finantare, va rugam sa aveti in vedere urmatoarele:

  • in cazul depunerii la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor documente justificative, se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare, restul documentelor justificative fiind predate in plic inchis;
  • in cazul transmiterii prin posta a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor justificative in plic inchis, se va deschide plicul si se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare;
  • in cazul transmiterii prin alte servicii de curierat a Cererii de acord pentru finantare si a documentelor justificative, se va aplica stampila Registraturii generale cu numarul de inregistrare aferent pe Cererea de acord pentru finantare, restul documentelor justificative fiind predate in plic inchis.

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

6 thoughts on “Metodologia de depunere a proiectelor in cadrul schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea investitiilor realizate de intreprinderile mici si mijlocii”

  1. Tudorel. Puiu spune:

    Daca s-a aprobat si Finantarea Start-Up – urilor si am un plan de afaceri cu angajarea a 7 muncitori, trebuie sa-mi fac societatea prima data ? si dupa aceea sa depun cerea de finantare? s-au depun cerea si dupa aceea deschid societatea dupa aprobarea cererii de finantare.

  2. Alina spune:

    „Dupa epuizarea bugetului anual alocat schemei, sistemul informatic va respinge Cererile de inregistrare on-line.”
    Stie cineva si care este bugetul anual?!?!?! Sau va fi surpriza?!?!
    Peste tot se vorbeste despre bugetul total alocat schemei, mai nou despre majorarea acestuia … Dar aprobarea se va face in limita bugetului anual alocat … Hello!!! Care este asta?!?! Foarte transparenta procedura … N-o sa ne trezim la ora 8:32, in ziua deschiderii inscrierii on-line, ca s-a epuizat bugetul …?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *