Ministrul dezvoltarii regionale: Se ia in calcul modificarea procedurilor de achizitie publica

1402041087-932.jpg

Dragnea-achizitii publiceViceprim-ministrul Liviu Dragnea, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, s-a aflat in municipiul Iasi, pentru a verifica stadiul lucrarilor la pasajul Mihai Eminescu din centrul orasului, obiectiv de investitii finantat de MDRAP, din fonduri europene, prin Programul Operational Regional.

Vicepremierul Dragnea a declarat ca a devenit o problema nationala faptul ca se intarzie mult cu finalizarea lucrarilor aflate in executie: „Pentru ieseni, este un proiect extrem de important sa aiba acest pasaj. Lucrarile sunt efectuate in proportie de peste 90%, de la minister fondurile sunt disponibile, Primaria Iasi a facut tot ceea ce avea de facut. S-a inlocuit sistemul de plata de la rambursare la decontare. Cum vin documentele la noi, le decontam in trei zile. Mai este putin. Totusi, 14 luni de zile de intarziere in executie este un termen foarte mare. Am acceptat ca termenul sa fie pana la finalul lunii iulie. Este nevoie de un mic efort.

Termenul de finalizare a lucrarilor a fost luna noiembrie 2013, dar acesta a fost modificat de mai multe ori din cauza contestatiilor, a siturilor arheologice descoperite in timpul sapaturilor, conflictele de munca declansate intre muncitori si reprezentantii primei firme constructoare.

Neavand o procedura standard, neavand niste criterii standard, fiecare si-a dat cu parerea. Noi vrem sa facem o standardizare a documentatiei de licitatie, o simplificare a procedurilor de achizitie. Trebuie sa discutam in mod serios daca, la lucrari complexe, singurul criteriu care conteaza este pretul – ceea ce nu este in regula, deoarece toata lumea este speriata acum si se uita la pret pentru a nu fi acuzata de Curtea de Conturi sau de alte institutii pentru ca a adoptat o decizie gresita.„, a mai afirmat Liviu Dragnea.

Parte a proiectului Axei de Transport Est-Vest, derulat de Primaria Iasi, pasajul subteran Mihai Eminescu, in valoare de aproape 100 de milioane de lei, are o lungime de 286,4 metri, o latime de 10 metri si o inaltime de 5 metri si va avea doua benzi de circulatie, cu o latime de 3,5 metri fiecare si doua trotuare destinate interventiilor, cu o latime de 1,5 metri, dar si rampe de acces dinspre strada Pacurari si Bulevardul Independentei.

Sursa: MDRAP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *