Mircea Predut: Fiecare angajator isi are angajatii pe care ii merita

Photo_Mircea_George_Predut_Custom_CustomOrice companie care isi vede interesul ar trebui sa aiba clar, inca din perioada de crestere, un plan de motivare si retentie a angajatilor.

Sa evidentiem doar acele aspecte legate de comportamentele organizationale care pot influenta negativ sau pozitiv retentia angajatilor. Ce ii face pe oameni sa plece?

  • Lipsa leadership-ului sincer si transparent (acum e momentul sa ne ascundem cat mai bine intentiile)
  • Comunicare slaba de jos in sus, de sus in jos si lateral (toata lumea se ascunde de toata lumea)
  • Reducerea oportunitatilor de avansare (totul e inghetat, nu schimbam nimic pentru ca e criza)
  • Obiective si target-uri nerealiste (daca e criza e clar ca trebuie sa vindeti mai mult)
  • Lipsa recunoasterii meritelor (de frica sa nu se ceara o marire de salariu)
  • Lipsa training-urilor (in criza e primul lucru care se taie)
  • Nivel nemeritat de salariu pentru unii (adica se taie de la angajati dar secretara directorului ia prime)
  • Cultura neincrederii in oameni (va tin pe bani in criza iar voi nu faceti decat sa trageti mata de coada in loc sa-mi multumiti).

Special nu am inclus in lista de mai sus aspectele legate de stagnarea salariala. Unii managerii pretexteaza intotdeuna ca in criza nu sunt bani si nu se pot da salarii marite sau alte beneficii. Astia n-au auzit de piramida lui Maslow. Bineinteles ca se vor pierde si angajati din motive de salarizare. Dar cei mai multi – dintre cei buni – se pierd din cauza neindeplinirii necesitatilor de recunoastere a meritelor si a valorii muncii lor, scrie Mircea Predut pe blogul sau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *