Modalitati de imbunatatire a activitatii firmei si de „multumire” a angajatilor!

happy-employees.jpg

codrinpaveliucIncepand cu sfarsitul anului 2008, majoritatea firmelor care opereaza in Romania au inceput sa simta efectele crizei economice mondiale, acestea dorind sa isi scada cumva cheltuielile de operare pentru a-si pastra o oarecare marja de siguranta in activitatea curenta.

Precum stiti, unele dintre cele mai mari cheltuieli pe care o intreprindere le poate avea sunt cele legate de angajati: salarii, prime, sporuri, asigurari medicale etc. Prin scaderea cheltuielilor salariale sau a numarului de angajati pur si simplu, multe intreprinderi au considerat ca maresc eficienta economica a activitatii, conducerea neluand totusi in calcul scaderea veniturilor provocata de reducerea numarului de angajati/reducerea calitatii muncii angajatilor cauzata de nemultumirea acestora.

Eficienta pentru...!

Eficienta pentru…!

Toate acestea pot fi preintampinate prin introducerea in cadrul firmei a unor „alternative” care, in final, ar putea duce la o crestere a eficientei muncii angajatilor.

Aceste alternative care pot fi oferite sunt introducerea unui program de formare accesibil tuturor angajatilor din cadrul firmei (de la femeia de serviciu, paznic, operator PC pana la manager, contabil si director general) si realizarea unor activitati de teambuilding in cadrul intreprinderii pentru a permite socializarea angajatilor si a le arata acestora importanta lor in cadrul „echipei”.

In momentul de fata, Fondul Social European ne ofera posibilitatea prin DMI 3.2. Formare si sprijin pentruiintreprinderi si angajati pentru promovarea adaptabilitatii, axa 3 (Schema de ajutor de stat pentru formare generala si specifica) sa finantam astfel de actiuni.

Sunt eligibile intrepinderile mici, mijlocii si mari cu un numar minim de angajati de 9. In cadrul acestei masuri, este posibila atat formarea generala a angajatilor (ce include cursuri de managementul proiectelor, limbi straine+certificare Cambridge, Bulats, DELE etc., IT&C, respectiv ECDL etc.), cat si formare specifica domeniului de activitate a intreprinderii (cursuri de strungari, tamplari, chelneri, administrator pensiune etc. – pentru specializarea personalului din cadrul intreprinderii).

Formare generala – inseamna formare cu un continut care nu este aplicabil exclusiv sau preponderent postului actual sau viitor al angajatului in intreprindere, insa care ofera calificari ce pot fi transferate intr-o mare masura catre alte intreprinderi sau alte domenii de activitate. Formarea este considerata „generala” daca, de exemplu:

-este organizata in comun de intreprinderi independente diferite sau daca este disponibila pentru angajati ai unor intreprinderi diferite;

-este recunoscuta, certificata sau validata de autoritati sau organisme publice sau de alte organism sau institutii carora un stat membru sau Comunitatea le-a acordat competentele necesare.

Formare specifica – inseamna formare cu un continut aplicabil direct si principal postului actual sau viitor al angajatului in intreprindere si care ofera calificari ce nu pot fi transferate catre alte intreprinderi sau alte domenii de activitate sau care pot fi transferate numai intr-o masura limitata.

Rata de cofinantare acordata de AMPOSDRU IMM-urilor variaza in functie de dimensiunea firmei intre 60 si 80% (pentru formare generala) si 25 – 45% (pentru formare specifica). Ca exemplu, pentru formarea generala in cadrul unei intreprinderi va scriu in continuare o lista de cursuri/traininguri pe care angajatii le-ar putea urma pentru a obtine o serie de abilitati si aptitudini pe care le pot folosi in cadrul firmei:

Activitati eligibile in cadrul formarii generale (orientativ):

-Cursuri de limbi straine (engleza, franceza, germane, spaniola, italiana etc.) cu certificare ulterioara;

-Cursuri IT&C separate pe categorii (informatica pentru manageri/informatica pentru activitate de secretariat);

-Cursuri+certificare achizitii publice;

-Management de proiect(cursuri+certificare);

-Management general;

-Managementul calitatii;

-Comportament organizational;

-Managementul resurselor umane;

-Aprecierea performantelor angajatilor;

-Cursuri+certificare de auditor in domeniul calitatii si/sau mediului;

-Abilitati de lucru in echipa (teambuilduing – training outdoor);

-Dezvoltarea abilitatilor de comunicare interpersonala (training outdoor);

-Managementul stresului si sanatate ocupationala;

-Formare de formatori (ToT) (cursuri+certificare);

-Managementul situatiilor de urgenta;

-Cursuri+certificare manager de mediu/calitate.

In functie de tipicul fiecarei firmei, cursurile/trainingurile pot fi adaptate atat in functie de programul angajatilor, cat si in functie de nevoile firmei. Oferindu-le angajatilor acces la noi surse de formare, activitatea intreprinderii poate fi imbunatatita atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ, iar angajatii, cu toate ca vor trece printr-o reducere a pachetului salarial, vor avea un grad de satisfacere ridicat, tinand cont de faptul ca accesul la majoritatea acestor cursuri (+certificari) se face contra cost, acest costand foarte mult in prezent. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *