Modelul RAMP de evaluare a ideilor de afaceri

caiet3.jpg

Inainte de a porni la drum in afaceri este nevoie sa faceti o evaluare a ideii dumneavoastra de afaceri pentru a vedea daca exista si o oportunitate de afacere. Astfel, trebuie sa evaluati daca ideea dumneavoastra vine sa acopere o nevoie reala, daca piata este pregatita pentru ea si daca va va asigura un profit rezonabil, direct proportional cu riscurile asumate.

Un instrument util care va va ajuta sa va evaluati ideea de afaceri este modelul RAMP. Acronimul RAMP vine de la:

  • Return – Randamentul investitiei
  • Advantage – Avantajul competitiv
  • Market – Piata
  • Potential – Potentialul afacerii

Fiecare din cele patru elemente este analizat prin intermediul unor intrebari cheie, incluse in tabelul de mai jos.

R – Return (Randamentul investitiei)

  • Profitul

Este ideea de afaceri profitabila?
Veniturile vor depasi cheltuielile?

  • Strategia de exit

Aveti o strategie de exit?
Intentionati sa vindeti compania sau sa o listati la bursa?

  • Timpul pana la atingerea pragului de rentabilitate

In cat timp va deveni fluxul de numerar pozitiv?
In cat timp va ajunge compania sa aiba un venit net multumitor?
Pentru realizarea acestor calcule va recomandam sa utilizati template-urile Pragul de rentabilitate si Fluxul de numerar.

  • Necesarul de investitie

De cati bani aveti nevoie pentru a pune afacerea pe picioare? Este nevoie de 10.000 €, 100.000 € sau 1.000.000 €?
Pentru realizarea acestor calcule va recomandam sa utilizati template-ul Costuri Start-up.

Citeste continuarea articolului pe Plandeafacere.ro

One thought on “Modelul RAMP de evaluare a ideilor de afaceri”

  1. Cristinne spune:

    Foarte interesante aceste exceluri pe care le-ati creat, pentru a analiza fiecare aspect al unei idei de afacere, inainte de a o pune in practica. O sa le promovez si eu intr-un articol viitor, ca sa afle de ele si sa le foloseasca, cat mai multi oameni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *