Networking like a pro…

Invata sa practici networkingul profesionist de la cei care fac acest lucru cel mai bine in Romania – BNI

5 motive pentru care sa faci networking profesionist:

1.      Pentru ca suntem tot timpul in cautare de oportunitati de dezvoltare

2.      Pentru ca traversam o perioada extrem de bogata in oportunitati de dezvoltarea a afacerii chiar si cu rezultate imediate

3.      Pentru ca poti folosi acest instrument de marketing in scopul imbogatirii portofoliului de clienti

4.      Pentru a fi la curent cu schimbarile reale ale pietei

5.      Si nu in ultimul rand pentru a te informa si dezvolta personal.

Prin networking cunosti oameni noi, insa extrem de important este sa ii determini pe acestia sa isi aduca aminte de tine. Dar cum ajunge cineva sa isi aminteasca de tine dintre alte zece persoane cunoscute in cadrul aceluiasi eveniment?

Ei bine, ca specialist in networking, iti recomand ca la primul contact sa te rezumi la a vorbi mai putin de trei minute despre tine si afacerea ta si sa te indrepti mai mult catre cei carora te adresezi. Fa acest lucru adresand intrebarile potrivite, deschise, precum “Ce te-a determinat sa intri in acest business?”, “Cum ti-ai propus sa dezvolti afacerea in urmatoarea perioada?” “Pot sa te ajut in acest sens?”

Mult mai eficient chiar ar fi sa vorbesti despre o alta persoana care ar aduce plus valoare activitatii interlocutorului, mai mult decat despre tine – astfel ca interlocutorul te asculta cu mai multa atentie, captand informatia. Una dintre reguli este aceea de a merge insotit la evenimentele de networking si nu singur. Scopul principal este acela ca impreuna sa acoperiti un numar mai mare de participanti decat ai face-o daca ai merge singur. 

Cand faci networking trebuie sa ai propriile carti de vizita, flyere, cartile de vizita ale celor pe care vrei sa ii recomanzi. Astfel vei castiga dublu: vei putea sa oferi referinte pretioase iar cei pe care ii promovezi se vor revansa fata de tine la momentul potrivit.

Iti mai dau un sfat! Una dintre retetele de succes ale networkerilor profesionisti este sa serveasca informatii pretioase celor cu care intra in dialog, mergand pe principiul ca vor castiga pe masura daruirii.

Cand iti propui sa participi la o intalnire de networking organizeaza-te astfel incat sa obtii cele mai bune rezultate. Du-te targetat, estimeaza numarul de persoane cu care vei intra in contact sau cu care iti propui sa intri in contact, astfel incat sa petreci timp calitativ cu fiecare persoana in parte. Nu monopoliza pe nimeni, ci daca ai gasit pe cineva interesant planifica-ti o intalnire unu la unu cu acesta in zilele ce urmeaza. Astfel dai dovada de profesioanlism si vei fi apreciat de interlocutor.

O spun de cate ori am ocazia si o voi repeat si acum: poarta-te ca o gazda, chiar daca ai ecuson de invitat, adopta o atitudine casual, astfel vei avea numai de castigat. Abordeaza participanti, pune intrebari, astfel vor veni oamenii la tine si iti vor propune colaborari. Dar atentie! scopul nu este sa parafezi contracte sau sa incerci sa vinzi imediat, acolo, ci sa cunosti oameni si sa determini oportunitati de afaceri pe care le vei fructifica ulterior.

In Romania nu exista o cultura suficient de dezvoltata a networking-ului de business, realizat in mod profesionist, ci este doar un trend care in mare parte este inteles gresit.

Business Networking International (BNI) creaza saptamanal cadrul propice dezvoltarii de relatii si identificarii oportunitatilor de colaborare. Te invata sa faci networking profesionist astfel incat sa obtii rezultate maxime folosind acest veritabil instrument de marketing. In plus, BNI este singura organizatie care masoara ceea ce se intampla in cadrul intalnirilor, astfel ajutandu-i pe participanti sa practice networkingul eficient, pragmatic, care sa le aduca beneficii imediate (vezi mai multe detalii pe www.bni-romania.com).

 

Va ma amintiti evenimentul organizat de Business Network International in luna februarie? Vorbeam despre cea de-a treia editie a International Networking Week, in cadrul caruia peste 150 de manageri si tineri antreprenori din diverse domenii de activitate au descoperit rolul esential pe care activitatea de networking o poate avea in dezvoltarea unui business. 

“Este primul eveniment de acest gen la care am participat, nu stiam la ce sa ma astept. M-a impresionat usurinta cu care poti lega parteneriate”, ne-a spus Adriana Ceausescu, una dintre persoanele aflate in salonul de la Novotel, in seara de 4 februarie. A fost o seara speciala pentru multi oameni de afaceri care au exerimentat pentru prima data atmosfera de networking, plecand acasa mai bogati din punct de vedere al relatiilor stabilite atat la nivel personal, cat si profesional.”

“Acest gen de evenimente este ceea ce caut. De fapt cred ca lumea are nevoie in primul rand de un cadru organizat si select, un motiv, o locatie si apoi libertate de a face networking. Astept cu interes urmatoarea intalnire”,  apreciaza Alina Scurtu, participanta la eveniment.

 

 

About Ana-Maria Mihaila

Fondator Institutul European de Business Networking. Cu o experienta antreprenoriala insumata de peste 20 de ani intr-o societate cu o economie in continua schimbare si alti 7 ani in Marea Britanie – loc in care ne-am si cunoscut. In 2006, dupa training-uri de networking cu experti din UK si SUA am adus networking-ul profesionist in Romania, bazat pe recomandari. In 2010 am ridicat conceptul de business networking la un alt nivel, infiintand Institutul European de Business Networking dedicat antreprenorilor, managerilor, liber profesionistilor si chiar celor care doresc sa devina antreprenori la un moment dat. Consideram ca trei dintre cele mai importante elemente ale unui om de afaceri sunt timpul, relatiile si informatiile pe care le are. Tinand cont de aceste aspecte, am inceput sa dezvoltam conceptul de Business Networking in Bucuresti si mai apoi in Moldova, acest Sistem oferind scena perfecta oamenilor de afaceri in care sa se imbine informatia cu relatiile intr-un timp relativ scurt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *