Nici o Garantzie ca Vom Avea Costuri Reduse

Dezbatere in Parlamentul Romaniei. Tema ???!!! : REDUCEREA NUMARULUI DE PARLAMENTARI. Comentariile celor de la Partidul Democrat Liberal sunt toate in sensul ca trebuie reduse cheltuielile cu parlamantarii. Ca parlamentul are prea multi membrii si sunt prea multi Romani angajati in jurul acestora. Comentariile celor de la PSD, PNL si alte partide sunt in sensul mentinerii unui Parlament bicameral ca garant al democratiei.

Intrebarea fundamantala este: REDUCEREA NUMARULUI DE PARLAMENTARI ESTE O GARANTIE CA PARLAMENTUL ROMANIEI VA CHELTUI MAI PUTIN?

Nu. Reducerea numarului de parlamentari nu este o garantie ca cei ramasi vor cheltui mai putin. Cum nu s-a ieftinit benzina cand barilul de petrol a a scazut (ca exemplu) de la 140 $ la 50 $  asa nu se vor reduce costurile parlamentului cu 300 de membrii.

Daca intentia este intr-adevar de a reduce costurile de ce nu se face un referendum pentru … stabilirea unei sume maxime limita alocata in Bugetul Romaniei pentru cheltuieli parlamentare si prezidentiale peste care nici un Ministru de Finante si nici un Parlament si nici un Presedinte sa nu poata trece ???

Raspunsul e foarte simplu. Nici Presedintele, nici parlamentarii nu doresc reducerea cheltuielilor.

About Mihail Brinzea

La scurt timp dupa ce Medierea a devenit procedura legala in Romania prin Legea 192/2006, in 2008 m-am autorizat ca Mediator. In Decembrie 2009 am fondat cu un grup de specialisti, Mediatori Autorizati ca si mine, Colegiul Mediatorilor, Asociatie Profesionala, care se ocupa structurat de dezvoltarea profesionala a membrilor, de educatie si formare in prevenirea conflictelor (nu doar in corporatii si comunitati), promovand Medierea ca alternativa de rezolvarea a conflictelor, nu numai pentru ca este mai eficienta ci si mai durabila. Medierea este o procedura legala prin care ambele parti castiga (Legea 192/2006 si 370/2009) prin care spre deosebire de instante – unde unul dreptatea nu poate fi data ambelor parti, unul pierde altul castiga – in Mediere ambele parti isi administraza dreptatea, caci ele produc – dupa o procedura bine definita – solutia conflictului in care se afla. Am pregatire in domeniul programelor de finantare pentru dezvoltare, al managementului programelor si proiectelor, precum si in domeniul Relatiilor Internationale de Cooperare pentru Dezvoltarea Societatii Civile. Am participat la diferite cursuri de formare, programe de training, pe tema finantarilor nerambursabile. In 2007 am absolvit Cursul de Specializare Post Universitara in Management si Relatii Economice Internationale la Academia de Studii Economice din Bucuresti. In 2008 am absolvit cursul de Expert Achizitii Publice si cursul de Mediatori (avand competente inclusiv in medierea conflictelor in domeniul economic). Sunt Formator si Evaluator certificat de Ministerul Muncii Familiei si Egalitatii de Sanse si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Timeretului. Din anul 2007 cooperez cu Consiliul National Pentru Formarea Profesionala a Adultilor avand ca atributii evaluarea de competente profesionale si evaluarea programelor de formare profesionala pentru autorizarea furnizorilor de formare profesionala in domeniile formarii si managementului. Pana in 1996 am lucrat ca redactor si traducator de limba Engleza in institutii ale Patriarhiei Romane. Am o buna pregatire profesionala in domeniul Istoriei Religiilor si in domeniul relatiilor Ecumenice Internationale, preocupari de studiu cu privire la impactul social al doctrinelor religioase si influentele acestora in dezvoltarea comunitara, in afirmarea valorilor individuale si sociale, precum si la tendintele institutiilor religioase de a determina si contribui, teoretic si practic la evolutii de tipul economiilor sociale. Intrucat am studii de Master in Teologie si in Statele Unite ale Americii si cooperez prin natura serviciului cu Biserici din Europa de Vest, cunosc nuantele si modul diferit de relationare institutional sociala in materie de politici pentru comunitate, avand preocupari de studiu comparativ in acest domeniu. Am fost membru (2 mandate in Comisia Biserica si Societate – institutie de relationare a Conferintei Bisericilor Europene cu Comisia Europeana si cu Parlamentul European). Domeniul de activititate Din anul 1996 lucrez ca angajat al AIDRom, in domeniul atragerii de fonduri nerambursabile pentru dezvoltare comunitara si imbunatatirea serviciilor sociale si de educatie in Romania avand atributii in: – Conceperea strategiei de formare a asociatiei si a institutiilor partenere; – Atragerea resurselor financiare necesare strategiei; – Coordonarea programului Traning for Transformation; – Coordonarea echipelor de traineri si consultanti; – Evaluarea proiectelor inaintate spre finantare de organizatii neguvernamentale; In 2007 am fost ales Secretar General al Forumului Regional pentru Drepturile Omului in Romania si mandatul pe care l-am asumat are ca prioritate implementarea sporita a articolelor 22 si 26 din Carta Universala a Drepturilor Omului.

One thought on “Nici o Garantzie ca Vom Avea Costuri Reduse”

  1. Mihaila Raul spune:

    Risipa bugetara nu rezulta din chetuielile de intretinere ale parlamentului, indiferent ca are 300 sau 600 deputati. Suma e mica la nivel de buget national. Eu cred ca e vorba de demagogie la mijloc. Acum, in prag de alegeri, Basescu vrea sa-si arate grija fata de banul public si in acelasi timp sa arate pisica neagra parlamentarilor din opozitie. Si dvs „ati pus botul” (scuze de exprimare) la aceasta chestie, ca majoritatea presei. Eu constat ca nu se discuta de avantaje si dezavantaje unicameral – bicameral, precum si ce implicatii (pozitive sau negative) are in procesul legislativ reducerea numarului de parlamentari. Asa ati cazut in capcana lor. De fapt nu ii intereseaza actul legislativ in sine, ci jocurile lor murdare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.