Noi fonduri europene si de la stat pentru producatorii romani de vinuri

vinuri.jpg

Producatorii romani de vin vor putea accesa in anul 2018 fonduri europene si de la statul roman pentru a se promova in tarile din afara Uniunii Europene, printr-o schema de ajutor de minimis propusa recent de Ministerul Agriculturii.

Prin schema de ajutor de minimis pentru masura de promovare a vinurilor in tari terte, ajutorul care va putea fi accesat de un producator roman va fi de maximum 200.000 de euro, reprezentand cel mult 80% din valoarea eligibila a proiectului. Aceasta inseamna ca antreprenorul va suporta cel putin 20% din cheltuielile eligibile, statul roman, maximum 30%, iar Uniunea Europeana, cel mult 50%, conform schemei de minimis propuse de Ministerul Agriculturii.

Valoarea totala a schemei de ajutor de minimis va fi de 1,5 milioane de euro, statul estimand ca aproximatov 10 firme romanesti vor beneficia de sprijin.

Schema ar urma sa se aplice pana la 15 octombrie 2018, in limita bugetului alocat, insa mai intai e nevoie ca Guvernul sa aprobe hotararea de guvern privind instituirea schemei si sa o publice in Monitorul Oficial.

Platile aferente ajutoarelor acordate in baza prezentei scheme se vor efectua pana la 30 iunie 2022.

Producatorii de vin vor depune proiectele la Agentia de Plati si Interventie in Agricultura (APIA), din subordinea Ministerului Agriculturii, care va face selectia.

Cu fondurile nerambursabile, producatorii romani de vinuri vor putea finanta urmatoarele tipuri de actiuni:

  • relatii publice, masuri de promovare sau de publicitate, care vizeaza in mod special standardele inalte ale produselor din Uniune, in mod deosebit in ceea ce priveste calitatea, siguranta alimentara sau mediul;
  • participarea la evenimente, targuri sau expozitii de importanta internationala;
  • campanii de informare, in special privind sistemele Uniunii referitoare la denumirile de origine, indicatiile geografice si productia ecologica;
  • studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere;
  • studii de evaluare a rezultatelor masurilor de informare si promovare.

Sursa: Startupcafe.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top