Noul PNDR: Procedura pentru depunerea cererilor de finantare online

Laptop_cereri.jpg

Laptop_cereriAgentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit (APDRP) va primi on-line cererile de finantare ale investitorilor in agricultura prin intermediul portalului www.apdrp.ro.

Incepand cu prima sesiune de depunere de proiecte din 2014 pentru Programul National de Dezvoltare Rurala, potentialii beneficiari se vor inregistra pe pagina de internet a APDRP, vor completa cu informatii specifice o serie de date de identificare si vor incarca in format electronic Cererea de Finantare, cu toate documentele anexate pentru a fi transmise automat catre APDRP.

Fermierii care solicita fonduri pentru fermele de familie vor depune, in continuare, Cererile de Finantare la Oficiile judetene ale APDRP in format tiparit si electronic. 

Facilitatea consta in usurinta completarii Dosarului Cererii de Finantare, dar si a depunerii acestuia, fara a mai fi necesara deplasarea la Oficiile judetene ale APDRP. In aceeasi ordine de idei, sistemul va permite eliminarea oricaror suspiciuni privind depunerea si inregistrarea proiectelor. Depunerea on-line reprezinta un prim pas de simplificare a procedurilor de lucru cu beneficiarii, astfel incat beneficiarii sa nu mai fie pusi pe drumuri, si sa se evite pierderea de timp si de bani” a precizat Directorul General al APDRP, David Eugen Popescu.

Procedura, pas cu pas

Pentru a depune on-line a cererilor de finantare prin PNDR, solicitanti trebuie sa-si creeze cont de utilizator pe site-ul www.apdrp.ro – daca acesta a fost deja creat nu trebuie facut unul special, ci va fi utilizat cel deja creat.

Pasii care trebuie parcursi pentru depunerea on-line a cererilor de finantare sunt urmatorii:

  1. Accesarea site-ului APDRP
    1. Accesul la portal se realizeaza prin intermediul unui „browser” (ex. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Crome etc.), unde se tasteaza in bara de adrese: http://www.apdrp.ro.
  2. Autentificare
    1. Pentru autentificare (in cazul in care sunteti deja inregistrat ca utilizator) exista un camp de tip text, pentru introducerea datelor legate de utilizator.
    2. Pentru inregistrare exista un buton dedicat optiunii de inregistrare ca utilizatori a vizitatorilor.

Dupa inregistrare, utilizatorul va primi un e-mail de confirmare si va trebui sa urmeze instructiunile din respectivul mesaj pentru activarea contului creat.

  1. Pregatire documente pentru incarcare
    1. Dupa autentificare, se va deschide sesiunea de lucru pentru depunerea online a Cererii de Finantare (accesibila de pe homepage cu link catre pagina noua);
    2. In sesiunea de lucru utilizatorul va putea consulta un ghid de utilizare a depunerii online si un tutorial, dupa care va parcurge urmatorii pasii:

1) Completare date de identificare ale solicitantului:

  • Nume si prenume solicitant/ Denumire solicitant
  • Titlul proiectului
  • Judet, Localitate, sat 
  • CNP/ CUI solicitant
  • Adresa de e-mail a reprezentantului legal al proiectului
  • Telefon al reprezentantului legal al proiectului

2) Completarea Sesiunii si masurii

  • Din lista de sesiuni/ masuri disponibila, utilizatorul va alege sesiunea pe care va depune proiectul.

3) Dupa selectarea sesiunii si masurii, utilizatorul va continua cu pasul de incarcare Cerere de Finantare si anexe tehnico – administrative.

  1. Incarcarea Cererii de Finantare (CF), a anexelor tehnice si administrative.
    1. Presupune parcurgerea urmatorilor pasii:

1) Incarcarea formularului Cerere de Finantare – la incarcarea cererii de finantare vor avea loc o serie de validari in scopul de a ajuta solicitantul in corectarea diverselor probleme precum:

  • formularul CF trebuie redactat electronic.
  • se utilizeaza ultima versiune a CF pentru sesiunea respectiva.
  • denumirea fisierelor nu contin caracterele speciale: ~ ” # % etc.”

Este obligatorie completarea campurilor: CNP/CUI solicitant, Statut juridic solicitant, Date de identificare ale reprezentantului legal de proiect (BI/ CI/ Pasaport, Serie, Numar, Data eliberarii, Data valabilitatii), E-mail reprezentant legal, Adresa sediu social si Adresa punct lucru reprezentat legal, Telefon/ fax reprezentant legal, Amplasare proiect Regiune – Judet, Obiectiv investitie: Judet/ Localitate/ Oras Comuna/ Sat.

In functie de informatiile privind amplasarea proiectului (Regiune/ Judet), se va stabili Oficiul Judetean la care se va lansa in Sistemul de gestiune a documentelor (SPCDR) fluxul de depunere a CF.

2) Incarcare documentelor anexate Cererii de Finantare

  • Utilizatorul va incarca fiecare document in parte, incarcarea fiind de tip asincron (sistemul nu asteapta finalizarea incarcarii unui document, astfel utilizatorul poate incarca imediat urmatorul document).
  • Fisierele trebuie sa fie in format .pdf scanate la o rezolutie de minim 200 dpi.

3) Incarcare alte documente

  • In aceasta sectiune, utilizatorul are posibilitatea da a incarca si alte documente justificative ale proiectului.
  1. Finalizarea incarcarii
    1. Dupa realizarea pasilor de mai sus, utilizatorul va actiona butonul de Upload.
    2. Se va emite automat un mesaj de confirmare daca toate fisierele au fost incarcate cu succes.
    3. Toate fisierele se transfera automat la APDRP. Acestea se vor regasi in SPCDR, in folder-ul proiectului, concomitent cu demararea fluxului de Depunere – Evaluare, pentru alocarea expertului care va intocmi conformitatea.

Dupa finalizarea conformitatii, reprezentantul legal va fi notificat prin e-mail, referitor la decizia privind conformitatea Cererii de Finantare.

Daca incarcarea a fost realizata cu succes, se va emite un bon de ordine aferent depunerii respective. Alocarea bonurilor de ordine se va realiza prin generarea unei secvente unice pe sesiune. Ulterior, daca proiectul este declarat neconform, solicitantul va fi notificat in acest sens. Daca proiectul este conform, acesta va urma toate etapele procedurale de evaluare si selectie.

„Subliniez importanta ca solicitantii sa depuna din timp proiectele, pentru a evita respingerea proiectului pentru ca a depasit termenul limita de depunere – nu se poate depasi nici cu un minut ora de inchidere a sesiunii, dat fiind faptul ca sistemul inchide automat sesiunea. De asemenea, daca proiectul se depune din timp, in cazul in care acesta este neconform, solicitantul are timp sa corecteze eroarea si sa depuna din nou proiectul in cadrul aceleiasi sesiuni” a mentionat David Eugen Popescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top