Obligatii legale dupa infiintarea unei societati comerciale

obligatiile-unei-firme-dupa-infiintare-reinvent-consulting-1Imediat dupa infiintarea firmei dvs., trebuie sa stiti ca aveti un set de obligatii care, in lipsa respectarii, va pot aduce amenzi sau sanctiuni. Va prezentam mai jos o lista cu cele mai importante documente pe care trebuie sa le afisati la punctul de lucru, precum si obligatiile care va revin.

Trebuie sa afisati la loc vizibil urmatoarele documente:

•    programul de functionare, inclusiv eventualele pauze de masa;
•    certificatul de inmatriculare (in copie);
•    certificatele constatatoare/autorizatiile (in copie);
•    limitele de adaos comercial practicat (in cazul societatilor ce desfasoara activitati de comert);
•    telefonul Verde si datele de contact ale oficiului de protectie a consumatorului (ANPC);
•    textul privind obligatia clientilor de a solicita si de a pastra bonul fiscal pana la iesirea din unitate (acolo unde este cazul);
•    planul de evacuare in caz de incendiu si alte norme de evacuare proprii punctului de lucru;
•    Mesaje precum: „In aceasta unitate fumatul este interzis!”, „Interzis accesul cu animale!” pentru entitatile cu profil alimentar;
•    Document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor pentru unitatile de vanzare cu amanuntul – eliberat de Directia Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor din judetul/ sectorul respectiv – in copie – pentru entitatile cu profil alimentar;
•    Copie dupa procedura de igenizare a magazinului pentru entitatile cu profil alimentar;
•    Declaratii de conformitate – in copie

Obligatii de ordin fiscal:

•    fiscalizarea, personalizarea si programarea casei de marcat cu coduri pentru fiecare produs;
•    obtinerea unui aviz metrologic anual pentru cantarele electronice;
•    afisarea preturilor si a tarifelor;
•    inventarierea patrimoniului (stoc de marfa, mijloace fixe, obiecte de inventar) cel putin o data pe an, pana la data de 31 decembrie si prezentarea listelor de inventar, in original, la contabilitate.

Alte obligatii:

•    inregistrarea contractelor de munca in maxim 20 de zile de la data inceperii activitatii salariatilor;
•    intocmirea fiselor de post ale salariatilor;
•    redactarea si afisarea regulamentului de ordine interioara;
•    semnarea unui contract cu un inspector de protectia muncii si PSI, precum si a unui contract separat cu un medic de medicina muncii – pentru societatile care au salariati la punctul de lucru;
•    tinerea unei evidente separate a numarului de zile si de ore lucrate si/sau de concediu pentru fiecare slariat (ore suplimentare, ore de noapte, ore lucrate in zilele de sambata si de duminica sau de sarbatorile legale, nr de zile de concediu de odihna sau medical), precum si planificarea concediilor pentru anul urmator.

Pentru o mai buna organizare a activitatii dvs., va sfatuim sa tineti o evidenta separata a tuturor documentelor dvs, prin alocarea unor numere, inscrise in registre separate, pentru:

•    corespondenta primita (numere de intrare);
•    corespondenta expediata (numere de iesire);
•    documente cu caracter intern (numere interne);
•    contracte (acestea trebuie indosariate cu atentie, pentru a putea fi gasite usor, mai ales ca facturile emise de catre persoanele juridice catre alte persoane juridice sunt conditionate de existenta contractelor incheiate in acest sens).

Dupa ce va asigurati ca toate punctele din lista de mai sus sunt indeplinite, puteti incepe activitatea la punctul de lucru nou deschis fara nicio grija.

Citeste mai multe despre DESCHIDERE PUNCT DE LUCRU: Click AICI.

Reinvent Consulting activeaza de peste 10 ani pe piata de consultanta juridica, fiscala si comerciala, oferind servicii complete de business : infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM,  serviciul de gazduire de sedii sociale si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail  [email protected] Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *