(P) Cresterea nivelului de pregatire in domeniul antreprenorial in regiunile Sud-Vest Oltenia si Bucuresti-Ilfov (POSDRU/176/3.1/S/150369)

ura.png

uraIncepand cu data de 09 februarie 2015, Universitatea Romano – Americana din Bucuresti, sub coordonarea Centrului de Analiza si Dezvoltare Institutionala „Eleutheria” (CADI), implementeaza in parteneriat cu Universitatea „Constantin Brancusi” din Targu-Jiu si SC Metodo Studii Consultanta Romania SRL (MSCR), proiectul cu titlul „START UP ANTREPRENORIAL”, cod contract POSDRU/176/3.1/S/150369, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

Proiectul se inscrie in Axa prioritara 3 „Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor”, Domeniul major de interventie 3.1. ” Promovarea culturii antreprenoriale”, avand o durata de implementare de 10 luni, in perioada 09.02.2015 – 08.12.2015.

Obiectivul general (OG) al proiectului urmareste sprijinirea antreprenoriatului si cresterea competentelor manageriale si antreprenoriale in regiunile Sud-Vest Oltenia si Bucuresti-Ilfov, ca oportunitate pentru dezvoltarea de afaceri si ocupare.

La sediul Universitatii Romano – Americane se desfasoara, incepand de luni, 23.03.2015, cursul intitulat Competente Antreprenoriale, a carui durata este de cinci zile. Cei 100 de participanti, au fost impartiti in patru grupe a cate 25 de persoane si vor beneficia in perioada 23.03.2015 – 27.03.2015 de 40 de ore de formare (17 de ore de pregatire teoretica s23 de ore de pregatire practica).

Evaluarea primilor 100 de cursanti va avea loc in data de 28.03.2015 in prezenta unor comisii, in componenta carora se regasesc evaluatori desemnati din partea Autoritatii Nationale pentru Calificari (ANC).

Obiectivele cursului vizeaza: constientizarea principiilor si valorilor etice aplicabile in contextul managerial; planificarea si organizarea activitatii propriei persoane si a activitatii angajatilor; analiza strategica, identificarea prioritatilor si selectia optiunilor; managementul timpului si al energiei (gestionarea volumului de munca); capacitatea de a pune in practica idei, planuri si actiuni; dezvoltarea abilitatilor de lider (Leadership); studiul pietei, identificarea oportunitatilor existente si a surselor de finantare pentru dezvoltarea propriei afaceri; intocmirea si interpretarea unui plan de afaceri.

Cursul este organizat in cadrul proiectului, iar sesiunile de formare derulate in perioada martie – aprilie vor fi sustinute in cele doua regiuni de implementare (Bucuresti-Ilfov, respectiv Sud-Vest Oltenia).

Cele 400 de persoane inscrise in grupul tinta al proiectului care vor participa la acest curs, vor fi impartite in 16 grupe, de maximum 25 de participanti. Pe toata durata cursurilor participantii vor beneficia de cazare si masa gratuite (acolo unde se impune), precum si de o subventie acordata la finalizarea sesiunilor de formare. Absolventii cursului, vor avea, ulterior, posibilitatea de a se inscrie intr-un concurs de idei de afaceri, la finalul caruia cele mai bune 40 de planuri, rezultate din evaluarea unui juriu de specialisti, vor beneficia de un ajutor minimis de 25.000 de Euro, pentru a putea fi demarate in mod concret.

Activitatile derulate in cadrul proiectului vizeaza cresterea nivelului de pregatire a minim 400 persoane, din care minim 200 persoane intre 18-25 de ani aflate in invatamantul superior, in domeniul antreprenorial, respectiv in noi domenii de ocupare si antreprenoriat, precum mediu, cultura, IT, servicii individualizate; dezvoltarea unei scheme de ajutoare pentru demararea a 40 de noi afaceri care vor angaja minim 80 de persoane, precum si asistenta integrata in initierea si dezvoltarea afacerilor.

Partenerii implicati in desfasurarea proiectului isi propun, ca prin implementarea activitatilor sa ii sprijine pe membrii grupului tinta prin imbunatatirea competentelor antreprenoriale ale acestora si totodata prin oferirea de asistenta si post-asistenta acordata in initierea afacerilor, de catre cele patru centre de sprijin sustinute in cadrul proiectului.

Informatii suplimentare cu privire la aceste cursuri si la activitatile desfasurate in cadrul proiectului pot fi solicitate persoanelor de contact desemnate de catre fiecare institutie implicata, precum si pe pagina web a proiectului http://www.romaniastart-up.ro/.

Persoana de contact:
Gabriel – Eugen GARAIS – Asistent comunicare interna, relatii publice si publicitate,Universitatea Romano-Americana (Partener 1), telefon: 0723.294.384, e-mail:[email protected].

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *