(P) Despre planul de afaceri si utilitatea lui

business-plan.jpg

Ca sa faci afaceri de succes ai nevoie de un plan de afaceri  solid, bine pus la punct. Cum incepi un plan de afaceri? Cu un miniplan.

Un mini-plan consta in a pune cap la cap lucrurile pe care se vor baza viitoarea ta afacere. In 8-10 pagini trebuie sa structurezi cat mai clar si mai concis modul in care vei pleca de la conceptul pe care il ai, cum  il vei aplica unui studiu de piata viabil, cum vei colabora cu potentialii investitori. Tot in acest mini plan o sa trebuiasca sa concepi un plan de marketing, sa structurezi cativa pasi din cum vei promova produsul si care este publicul tau tinta.  Si desigur partea matematica : bugetul. Trebuie sa raspunzi si la cum iti vei imparti capitalul de inceput pentru a atinge cele mai importante niste ce pun in miscare rotitele care duc spre materializarea conceptului in ceva solid.

Mini-planul are si roul unei ciorne. O sa adaugi si o sa tai idei  pana cand o sa iti sune ca fiind realizabil.  Acesta ramane totusi o ciorna si chiar daca tie ti se pare suficient nu uita ca ai nevoie sa transformi acest mini-plan in planul detaliat inainte de a incerca sa il trimiti unui posibil investitor.

Urmatorul pas pentru a concepe un model de plan de afaceri este planul operational.

Acesta este un plan mult mai formal, ce foloseste un limbaj specific cadrului antreprenorial si pune in ordine tot ce tine de nivelul de management. De la buget, la organizare, la gestiunea si prioritizarea proiectelor. Cu cat managerii sunt mai informati asupra prioritatilor, asupra echipelor  cu atat sunt mai multe sanse ca timpul petrecut in realizarea  strategiei adoptate pentru definitivarea proiectului sa functioneze mai usor iar sarcinile sa fie indeplinite  cu eficienta maxima. Atat ca timp cat si ca mod de lucru propriu zis.

Dupa ce am reusit sa conectam aceste doua moduri de actiune ar trebui sa putem trece usor la planul detaliat care ar trebui sa contina:
•    Sinteza planului de afaceri
•    Datele de identificare ale firmei
•    Descrierea afacerii
•    Definirea pietei
•    Descrierea pietei si produselor
•    Planul de marketing
•    Organizarea si managmentul Firmei
•    Situatia economica a firmeri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *