(P) Marketing online sau offline? Care este cea mai buna abordare pentru companiile mici

Batalia dintre marketing-ul online si cel offline se duce la nivelul companiilor mici de ceva vreme. Argumente apar in ambele directii, cel putin in privinta avantajelor si dezavantajelor. Marketing-ul online iti pune la dispozitie o multime de ustensile pentru a te face cunoscut, la preturi decente, insa ridica problema increderii. Cel putin la nivelul Romaniei increderea in online creste treptat si timid. Pe de alta parte, marketing-ul offline, la nivel de companie mica, poate fi mai avantajos din punct de vedere al investiei. Defectul? Marketing-ul ramane doar la nivel local si nu te poate ajuta intr-o dezvoltare serioasa a companiei.

Asadar, de ce trebuie sa tii cont atunci cand iti stabilesti una sau mai multe strategii de marketing?
Cand incepem sa ne gandim la crearea brandului nostru, trebuie musai sa luam in considerare cateva aspecte:

•    Ce servicii oferim prin afacerea noastra?
•    Unde ne dorim sa aducem afacerea in urmatorii ani?
•    La ce nivel putem dezvolta afacerea in contextul pietei de business actual?
•    Ce fonduri avem la dispozitie pentru a lucra la dezvoltarea afacerii si expunerea brandului personal?

Facand un exercitiu de imaginatie putem spune ca absolut orice fel de serviciu poate ajunge sa fie raspandit la nivel de tara, dar acest lucru necesita timp. Putem lua spre exemplu o afacere locala de reparatii de aparate electronice. Initial, ne-am putea gandi ca mai dureaza suficient timp pana am putea deschide o locatie pentru aproape toate orasele din tara. Asadar, am fi tentati  sa ne indreptam eforturile de marketing catre ziare si afise, problema? Spatiile publicitare de acest gen costa destul de mult, iar in Romania presa scrisa nu mai este la fel de eficienta ca pe vremuri.

Asadar, ar trebui sa ne orientam catre ambele medii publicitare. Spre exemplu, la nivel offline ne putem folosi de pliante,  sa organizam evenimente locale si daca este profitabil raportul calitate-pret, poate un panou publicitar. La nivel de online, ar trebui sa ne indreptam eforturile catre dezvoltarea afacerii la nivel local, cel putin pentru un timp. Putem folosii, spre exemplu, Facebook-ul si serviciile de reclama pe care ni le ofera. De ce?

Pentru ca avem posibilitatea de a viza publicul nostru tinta mult mai simplu. In plus, putem sa ne orientam in crearea unui continut de calitate. Site-uri ca Portal Management iti pot explica cum sa faci continut orientat special catre publicul tau tinta si cum sa verifici ce continut este cu adevarat pe placul publicului tau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *