(P) Noul sistem de lucru cu Registrul Comertului: avantaje si dezavantaje

registrul-Comertului-Reinvent-Consulting.jpg

Laurentiu Boiciuc, consultant Reinvent Consulting, despre noul sistem de lucru cu Registrul Comertului: care sunt avantajele, dar si dezavantajele acestuia?

In cazul in care nu stiati, incepand cu luna februarie a anului 2016, Oficiul National al Registrului Comertului si-a schimbat maniera de lucru. Consultantii juridici Reinvent au realizat pentru dumneavoastra o evaluare a modificarilor suferite de sistemul de lucru cu Registrul Comertului, cu avantajele, dar si cu dezavantajele acestuia.

Iata care sunt modificarile anului 2016 in ceea ce priveste procedura de functionare a ONRC:

1.  Ghiseul Expres – un proiect permanent din acest an

Daca in anul 2015 Ghiseul Expres era un proiect pilot, ei bine, din 2016, el a devenit permanent. Ghiseul Expres este locul unde se depune dosarul pentru diverse mentiuni, fara o verificare prealabila a documentelor. Ulterior, dosarul este analizat de consilierii juridici ai Registrului Comertului, care sunt persoane acreditate sa verifice documentele si sa pronunte o rezolutie in ceea ce priveste corectitudinea si implicatiile juridice ale dosarului. In cazul in care se gasesc nereguli, solutia se amana pentru o perioada de 15 zile, la care se mai pot adauga 15 zile, la cererea agentului economic. Daca nici dupa expirarea acestei perioade problemele nu se solutioneaza, atunci dosarul este respins, iar platile efectuate nu se restituie.

In prezent, la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti si la cel de pe langa Tribunalul Ilfov, exista doar Ghisee Expres. Acestea au inceput sa fie implementate si in celelalte judete, ele reprezentand viitorul.

Infiintarea Ghiseelor Expres este o metoda ce vine in ajutorul celor care cunosc cu exactitate care sunt actele necesare pentru depunerea unei anumite mentiuni. Dar, prin infiintarea lor, s-au eliminat birourile unde se verificau actele in prealabil depunerii dosarelor, fapt ce sporeste timpul de solutionare al dosarelor pentru care se constata necesitatea unor modificari sau completari. Drept dovada, Ghiseele Expres au dus la cresterea fluxului de dosare depuse, la cresterea timpului alocat verificarii lor si la marirea termenului de solutionare, de la o zi la 3 zile. Un punct in minus il reprezinta faptul ca, termenul de solutionare de 15 zile se preschimba in cazul in care se depun acte in completare la dosar.

2.    Posibilitatea de a consulta dosarul

Consultarea dosarului este un element nou in procedura de inregistrare a cererilor la Registrul Comertului. Datorita acestui serviciu, termenul de 15 zile pus la dispozitie pentru indreptarea neregulilor semnalate la un dosar nu este afectat, iar solicitantul are parte de o informare cat mai exacta in privinta cererii sale.

Totusi, dezavantajul acestui element este faptul ca solicitantul nu primeste intotdeauna o indrumare concreta la consultarea dosarului, deoarece functionarii care i le ofera nu sunt consilieri juridici sau persoane abilitate pentru a oferi o indrumare profesionista. Iar aici intervenim noi – Reinvent, impreuna cu consilierii nostri juridici.

3.    Rezervarea imediata a denumirii

Rezervarea denumirii necesara pentru infiintarea unei societati comerciale, schimbarea denumirii sau schimbarea sediului in alt judet (pentru societatile infiintate inainte de 2009 si care nu au mai realizat mentiuni cu privire la denumire) se fac, incepand din acest an, pe loc. Procedura anterioara, in care era necesara contrasemnarea dovezii de disponibilitate,  conducea la o intarziere de pana la 30 de minute, pana la eliberarea documentului in cauza. Fara indoiala, aceasta schimbare este una avantajoasa.

Asadar, putem spune ca, prin noile sale reglementari, Registrul Comertului a inlesnit modul de depunere a dosarelor, timpul de asteptare fiind scurtat considerabil, dar a ingreunat alte aspecte, acum fiind nevoie de o atentie sporita la inregistrarea cererilor si de o experienta profesionala in domeniu, daca doriti sa evitati prelungirea termenului de solutionare, pierderea taxelor platite si a timpului alocat acestor operatiuni.

Pentru orice activitate la Registrul Comertului, alege Reinvent!

De ce spunem asta? Pentru ca suntem cei mai buni in materie de consultanta juridica! Fie ca doriti sa infiintati o firma, fie ca vreti sa o radiati si sa o dizolvati, fie sa inregistrati mentiuni ori altfel de acte la Registrul Comertului, consultantii Reinvent va pot ajuta sa evitati cozile interminabile de la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).

Va oferim cei mai buni consultanti, cele mai rapide proceduri si cele mai ieftine preturi in domeniu. Avem avantajul proximitatii – dat fiind ca ne puteti vizita si la punctul de lucru, care se afla chiar vis-a-vis de sediul Registrului Comertului din Bucuresti, dar si pe cel al acoperirii nationale, serviciile noastre adresandu-se agentilor economici din intreaga tara.

Va redactam documentele si va completam formularele necesare pe loc, iar dumneavoastra veti evita astfel drumurile suplimentare, costurile si timpul pierdut pe la diverse ghisee. Pe scurt, bataile de cap vor disparea din agenda dumneavoastra zilnica.

In toate domeniile de activitate, timpul este echivalent cu banul, iar timpul pierdut inseamna bani pierduti.

Pentru a fi consecventi in tot ceea ce intreprindeti, alegeti Reinvent – consultanta juridica de calitate!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate,deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e- [email protected] Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni-Vineri, intre 09:00-17:30.

Website: www.reinventconsulting.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *