(P) Scrierea, implementarea si evaluarea proiectelor cu finantare nerambursabila – Proiect ContaPlus

banner_scrierea_implementarea_1.jpg

Obiectivul general al cursului: Familiarizarea cursantilor cu instrumente de conceptie si analiza ale proiectelor cu finantare nerambursabila, prin metode de predare interactive.

Obiective specifice: Cunoasterea cadrului conceptual si operational specific PCM, analiza si simularea derularii unui proiect cu finantare nerambursabila europeana, pregatirea documentatiei aferente depunerii, implementarii, monitorizarii si evaluarii unui proiect.

Aptitudini profesionale dobandite/dezvoltate: pregatirea documentatiei unui proiect european, implicarea in toate etapele ciclului de viata al unui proiect, eficientizarea activitatii in echipa de proiect, identificarea beneficiarilor unui proiect, inţelegerea cadrului logic al unui proiect.

Aptitudini transversale dobandite/dezvoltate: abilitati organizationale, capacitatea de a lucra in echipa, capacitatea de analiza, utilizarea limbajului de specialitate.

LECTOR INVITAT:
Lect. Univ. Dr. Adrian CORPADEAN –  Facultatea de Studii Europene, Universitatea BABES-BOLYAI, Specialist management proiecte

TEMATICA ABORDATA:

I. CICLUL DE VIATA AL PROIECTELOR CU FINANTARE NERAMBURSABILA.
1.    Prezentarea teoretica a etapelor ciclului de viata a proiectelor cu finantare nerambursabila: Programare. Identificare. Formulare. Finantare. Implementare. Evaluare.
2.    Analiza ideeii de proiect (SWOT) prin brainstorming;
3.    Prezentarea surselor de finantare nerambursabila: programele Spatiului Economic European, cadre de cooperare bilaterala la nivel interguvernamental, granturi guvernamentale si corporate, finantari directe ale Comisiei Europene, Programele Operationale apartinand cadrului 2007-2013, Exercitiul financiar 2014-2020.
4.    Identificarea surselor de finantare prin cautare interactiva, utilizand ca suport internetul si parcurgerea Ghidului solicitantului.
5.    Elaborarea Arborelui Problemelor si a Arborelui de Obiective prin prezentarea suportului grafic si prin brainstorming.
6.    Studiul de fezabilitate: prezentarea aspectelor generale, elaborarea studiului de fezabilitate la nivelul echipelor de proiect si expunerea raportorilor.
7.    Graficul activitatilor: Exemple, Intrebari si Raspunsuri.
8.    Activitati, rezultate si resurse. Crearea fiselor de lucru.
9.    Analiza stakeholderilor si a riscurilor prin brainstorming. Exemple de bune practici. Sesiune de intrebari si raspunsuri.
10.    Comunicarea cu grupul tinta, beneficiarii, factorii interesati prin diverse studii de caz.
11.    Cererea de finantare. Prezentare exemple si erori frecvente.
12.    Completarea cererii de finanţare – exercitiu de creativitate plecand de la exemple de bune practici.
13.    Eligibilitatea cheltuielilor prin parcurgerea Ghidurilor ale solicitantilor.
14.    Bugetul Proiectului – activitate practica pe echipe.
15.    Procedura de depunere si selectie: Simulare si evaluare colegiala.
 
II. ETAPA DE IMPLEMENTARE A PROIECTELOR CU FINANTARE NERAMBURSABILA.
1.    Relatia cu finantatorul. Studii de caz si exemple de bune practici.
2.    Etapele implementarii proiectelor.
3.    Modalitatea de asigurare a cash-flow-ului.
4.    Mecanismele de prefinantare si mecanismele de rambursare. Prezentare din punct de vedere formal, legislativ, tehnic si managerial.
5.    Documente necesare in faza de implementare: actul aditional, notificarea, memoriul justificativ, planul activitatilor, raportul de monitorizare, raportul tehnico-financiar, fisa de pontaj, raportul de activitate, minuta sedintei echipei de management si procedurile proiectului.
 
III. EVALUAREA PROIECTELOR. STRATEGII DE MONITORIZARE SI EVALUARE.
1.    Autoritati de Management si Organisme Intermediare. Prezentare Schematica.
2.    Evaluarea ex-ante vs. Evaluarea ex-post. Exemple de bune practici si dezbateri.
3.    Relatia cu Finantatorul dupa incheierea perioadei de finantare nerambursabile.
4.    Arhivarea in format fizic si digital a documentelor proiectului.
 
IV. SESIUNE Q&A SI DEZBATERI

Cursul va avea loc in perioada 27 -29 mai 2016 la Cluj Napoca.

INREGISTRAREA LA CURS:
Se face in baza transmiterii formularului de inscriere completat la adresa de e-mail [email protected] sau la numarul de fax: 0372.004.507.

TAXA DE INSTRUIRE: 900 lei

  • Suportul de curs si materialele auxiliare
  • Coffee breaks
  • Diploma de participare

* DISCOUNTURI APLICATE LA INSCRIEREA MAI MULTOR PERSOANE!

TAXA DE SERVICII TURISTICE (OPTIONAL): 700 LEI

  • Cazarea in regim double (doua nopti)
  • Pensiunea completa pentru participantul la curs

* BONUS: CAZARE SI MIC DEJUN GRATUITE PENTRU INSOTITOR!

CONTACT Proiect ContaPlus
Tel: 0730.102.230 / 021.222.00.29
E-mail: [email protected]
Website: www.proiect-contaplus.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *