Piata auto inregistreaza in 2012 al 5-lea an consecutiv de scadere

grafic51.jpg

Romania ocupa in 2012 un nedorit loc intai pe plan european la amploarea scaderii pietei auto comparativ cu anul premergator crizei (2007), volumul total de vanzari de masini noi amintind de volumele de vanzari din anii 1994-1995.

Dupa cinci ani de scaderi consecutive, piata auto din Romania se afla intr-o situatie foarte dificila, iar comparativ cu anul 2007 – ultimul an de crestere – scaderea vanzarilor este de 77%, scrie Agerpres.

Situatia pietei auto este bine reliefata si de faptul ca volumele de vanzari inregistrate in Romania sunt comparabile cu cele din tari care au o populatie mult mai mica, precum Slovacia, Slovenia sau Ungaria.

Mai mult, fata de estimarile de la inceput de an, care anticipau o piata de 120.000-130.000 de unitati, scaderea este de 50%.

In opinia Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, situatia dificila in care se gaseste piata auto a fost determinata de derularea defectuoasa a Programului ‘Rabla’ (demaraj intarziat, fonduri insuficiente, intarzieri la plata) si de impactul redus al taxei pe emisii poluante ca si instrument eficient de stimulare a achizitiei de vehicule noi, in special prin reducerea acesteia cu 25% comparativ cu anul 2011.

Cele mai recente date oficiale despre piata auto sunt cele pe primele 11 luni din 2012, care arata ca vanzarile de autovehicule noi continua sa scada, insa cresc importurile de vehicule rulate.

La nivelul judetului Iasi clasamentele pastreaza trendul finalului de an. Cea mai vanduta marca din Iasi ramane Ford cu 573 autovehicule vandute pana la finalul lunii noiembrie, urmata de Dacia cu 533 autovehicule si Renault cu 240 autovehicule.

In segmentul autoturismelor topul celor mai vandute marci este format din Dacia, Ford, Renault, Toyota si pe locul 5 Volksvagen. Sunt si singurele marci care au reusit sa inregistreze peste 150 de autoturisme vandute pana la acest moment in 2012.

Segmentul autoutilitarelor este condus detasat de Ford cu 293 de unitati vandute, urmat de Renault cu 54 de unitati vandute si Dacia cu 22 de unitati.

La nivel mondial  Toyota Motor este pe cale sa redevina in acest an cel mai mare producator de automobile, iar Volkswagen (VW) si General Motors (GM) se lupta pentru locul al doilea, in timp ce industria de profil se indreapta spre un an record, in pofida crizei din Europa, relateaza Bloomberg.

Vanzarile mondiale vor atinge pentru prima oara in istorie 80 de milioane de vehicule in acest an, achizitiile din Statele Unite si Japonia compensand declinul din Europa, potrivit estimarilor LMC Automotive.

Toyota si-a revenit dupa tsunami-ul care a afectat Japonia in 2011 pentru a redeveni numarul unu mondial, iar lupta pentru locul al doilea dintre VW si GM este prea stransa pentru a se sti deocamdata invingatorul, diferenta intre vanzari fiind de sub 1%.

In primele noua luni, Toyota a avut vanzari de 7,4 milioane de vehicule, GM 6,95 milioane unitati, iar VW, inclusiv Porsche, 6,9 milioane unitati.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *