Plangerile legate de problemele cu administratia UE pot fi depuse la Ombudsmanul European

calculator13.jpg

calculatorIntreprinderile, ONG-urile, asociatiile, universitatile, centrele de cercetare, municipalitatile, grupurile de interese si alte organisme cu sediul social in Uniunea Europeana pot adresa plangeri Ombudsmanului European cu privire la administrarea defectuoasa in institutiile, organismele, oficiile si agentiile Uniunii Europene.

Administrarea defectuoasa insemnand o administrare inadecvata sau incorecta. Astfel de situatii pot aparea, de exemplu, in cadrul proiectelor sau programelor finantate din fonduri UE. De asemenea, intreprinderile şi alte organizatii se afla, de asemenea, in mod frecvent in contact direct cu institutiile UE in contextul procedurilor de ofertare şi incheierii de contracte, participarii la proceduri de consultare, activitatilor de lobby sau atunci cand se doreste sa se obtina accesul la documente sau informatii importante referitoare la domeniul lor de activitate.

Serviciile Ombudsmanului European sunt servicii gratuite, rapide si flexibile, reprezentand o alternativa la inaintarea unei cai de atac in fata unei instante judecatoresti.

Ombudsmanul solutioneaza probleme de tipul:
• intarzierea platilor;
• litigii contractuale;
• probleme legate de procedurile de ofertare;
• lipsa transparentei/refuzul accesului la documente;
• intarzieri inutile;
• incalcari ale drepturilor fundamentale.

Plangerile pot fi depuse la Ombudsmanul European.

Sursa: Europa.eu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *