Platformele de responsabilitate sociala ale MOL Romania fac diferenta

Programul Spatii Verzi in mediul urban

MOL Romania implineste anul acesta 20 de ani de prezenta in Romania, doua decenii in care compania s-a dezvoltat sustenabil alaturi de comunitatile din care face parte. De fapt, succesul nu trebuie masurat doar din perspectiva financiar-economica, prin raportare stricta la indicatori performanta, ci si prin raportarea la comunitati si la impactul pe care activitatea companiei o are asupra acestora.

Actiunile de responsabilitate sociala ale MOL Romania au debutat in urma cu zece ani, cu programul „Spatii Verzi„, iar acestuia i s-au adaugat mai multe platforme care ne ajuta sa ne implicam in viata comunitatilor: Programul MOL pentru Sanatatea Copiilor, care sustine cauzele copiilor cu deficiente, boli cronice sau in curs de recuperare dupa afectiuni grave; Programul MOL – Pot ajuta? care sprijina tinerii sportivi si artisti la inceputul carierei lor; Premiile Mentor pentru Excelenta in Educatie, care rasplatesc profesorii si antrenorii care dezleaga aripile tinerilor ajutandu-i pe acestia sa parcurga calea ce duce catre maiestrie. Acestora li se adauga programul de colectare a uleiului alimentar uzat si programul de voluntariat intern, prin care angajatii MOL Romania isi aduc contributia lor la dezvoltarea comunitatilor.

Compania a inteles inca de la inceput ca orice initiativa poate avea succes doar daca este dublata de consecventa pe termen lung. De aceea, programele MOL de responsabilitate sociala au devenit un sprijin constant si un partener de incredere pentru tinerele talente artistice si sportive, respectiv pentru organizatiile neguvernamentale si asociatiile care deruleaza proiecte de mediu, de educatie sau de sanatate. Un proiect separat, inceput in 2012, este cel privind colectarea uleiului alimentar uzat de la populatie, in cadrul caruia compania pune la dispozitie capacitatile sale logistice si efortul angajatilor pentru colectarea selectiva a acestui deseu. De asemenea, exista programul intern de voluntariat al angajatilor, sustinut si de companie, prin care angajatii MOL Romania s-au implicat direct in amenajarea si renovarea mai multor case de copii si cel de constientizare a necesitatii de a respecta participantii la trafic.

De la inceputul derularii programelor de CSR, alocarile pe programe se prezinta astfel:

  • Programul MOL Pentru Sanatatea Copiilor – 1,755 milioane lei
  • Programul MOL Pot Ajuta? – 2,52 milioane lei
  • Programul MOL Spatii Verzi – 4,838 milioane lei
  • Premiul Mentor – 0,4 milioane lei

Totalul finantarilor acordate prin aceste programe pana in prezent a depasit astfel 9,4 milioane de lei. Pe langa aceste programe, este cunoscut sprijinul acordat de MOL Romania manifestarilor culturale, cum ar fi UNITER si TIFF, precum si cele prin care sustine proiectele Asociatiei Ivan Patzaichin – Mila 23, sau activitatea sportiva a campionului paralimpic la ciclism Eduard Carol Novak.

Profesorul american de economie Jeffrey Sachs a sintetizat probabil elocvent starea de spirit care trebuie sa ne ghideze pe calea unei cresteri durabile si sanatoase a comunitatilor: „Trebuie sa aparam interesele acelora pe care nu i-am intalnit si nu ii vom intalni niciodata„.

Poate cel mai important rezultat al programelor noastre programe, pe langa cele cuantificabile, este cresterea gradului de constientizare in randul publicului larg, a importantei pe care trebuie sa o acordam celor din jurul nostru. In numele echipei MOL Romania, dorim sa le multumim pentru devotament atat expertilor cat si voluntarilor care, in numar impresionant, ne demonstreaza ca ajutorul este la indemana fiecaruia dintre noi. si mai ales pentru ca se gandesc sa ajute semeni pe care nu i-au cunoscut, si poate nici nu ii vor cunoaste vreodata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *