POR: Ghidul solicitantului 3.2 „Reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila”

reabilitare-urbana-1.jpg

Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional (POR) a publicat, in data de 12 aprilie 2017, spre consultare publica, Ghidul Solicitantului. Conditii specifice de accesare a fondurilor in cadrul apelurilor de proiecte cu titlul POR/2017/3/3.2/1/7 REGIUNI si POR/2017/3/3.2/1/BI, Axa prioritara 3 – „Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de carbon”, Prioritatea de investitii 4e – „Promovarea unor strategii cu emisii scazute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, in special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilitatii urbane multimodale durabile si a masurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, Obiectivul specific 3.2 „Reducerea emisiilor de carbon in zonele urbane bazata pe planurile de mobilitate urbana durabila”. 

Status: Lansat
Depunere pana la:
Buget: 563, 11 mil. euro

Obiective

Obiectivul specific 3.2 se adreseaza oraselor si municipiilor din cele opt regiuni de dezvoltare ale Romaniei: Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Centru si Bucuresti-Ilfov, cu exceptia celor 39 de municipii resedinta de judet eligibile in cadrul Axei prioritare 4 a POR si a oraselor/municipiilor din cadrul ADI „ITI Delta Dunarii”, care vor beneficia de un apel dedicat acestei structuri.

P.M.U.D. reprezinta o strategie sectoriala de transport, care analizeaza in principal impactul scenariilor de transport, constituite din pachete integrate de proiecte finantabile din diverse surse, iar in ceea ce priveste proiectele individuale, P.M.U.D. contine, de regula, doar o analiza preliminara a acestora („screening”). Avand in vedere acest lucru, impactul proiectelor individuale din P.M.U.D asupra reducerii de echivalent CO2, va fi detaliat in cadrul unor studii de analiza a traficului/circulatiei realizate la nivelul ariei de influenta a proiectului. Desigur, studiile de analiza a traficului/circulatiei se vor dezvolta avand la baza prognozele, analizele, datele etc. din planul de mobilitate urbana durabila (inclusiv modelul de transport). Aceste aspecte vor fi detaliate in cuprinsul sectiunilor urmatoare ale prezentului document si al anexelor la acesta.

Solicitanti eligibili

Beneficiarii proiectelor depuse in cadrul apelurilor aferente Obiectivului specific 3.2 pot fi:

  • Unitatile administrativ-teritoriale orase/municipii, definite conform Legii nr. 215/2001 a administratiei publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare si constituite potrivit Legii nr. 2/1968 privind organizarea administrativa a teritoriului Romaniei, republicata, cu exceptia municipiilor resedinta de judet, eligibile in cadrul axei prioritare 4 – „Sprijinirea dezvoltarii urbane durabile” si a oraselor/municipiilor din cadrul ADI „ITI Delta Dunarii”, care vor beneficia de un apel de proiecte dedicat;
  • Parteneriatele dintre unitatile administrativ-teritoriale orase/municipii care sunt eligibile in cadrul Prioritatii de Investitii 4e, O.S. 3.2, cu conditia ca, din punct de vedere teritorial, aceste unitati administrativ-teritoriale sa se invecineze si sa detina un P.M.U.D. comun (la nivel de arie de studiu).

Buget

Valoarea totala eligibila a cererii de finantare se incadreaza in urmatoarele limite minime si maxime:

Valoarea minima eligibila: 500.000 euro*;
Valoarea maxima eligibila este de:

  • 5 milioane euro pentru orasele/municipiile cu o populatie sub 20.000 de locuitori;
  • 10 milioane euro pentru orase/municipiile cu o populatie de peste 20.000 de locuitori;
  • 20 milioane euro pentru Municipiul Bucuresti;

Alocarea financiara totala pentru aceste doua apeluri de proiecte aferente Obiectivului specific 3.2 este de 563, 11 mil. euro (FEDR+BS).

Documentatie

Website-ul programului

Ghidul solicitantului

Anexe

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *