POR: Noi produse de informare dedicate vizualizarii proiectelor Regio implementate in Regiunea Centru

ADR_Centru_sigla.jpg

ADR_Centru_siglaRegiunea Centru, inima Transilvaniei, „the land beyond the forest„, este locul unde prinde viata povestea proiectelor Regio, pe un taram misterios, pazit de crestele muntilor Carpati. Aici se materializeaza ideile din cererile de finantare depuse de romani, maghiari si sasi, dar si de alte nationalitati, care convietuiesc de mii de ani, care muncesc umar la umar si-si apropie cu fiecare clipa singurul proiect cu adevarat important: o viata mai buna. Acum, mai buna datorita fondurilor europene!

La Forumul Comunicatorilor Regio din Romania, desfasurat la Venus-Mangalia, echipa de comunicare a ADR Centru a lansat doua noi produse de informare si publicitate, care-si propun sa cucereasca atentia publicului larg si sa prezinte rezultatele proiectelor implementate prin Programul Regio, nu numai celor circa 100 de reprezentanti ai autoritatilor publice din Romania, din mass media, sau din alte institutii, ci oamenilor care asteapta sa vada rezultate concrete ale proiectelor finantate din fonduri europene.

In urma cu un an, tot pe Litoralul romanesc, ADR Centru a prezentat a III-a editie a filmului documentar-artistic de informare pentru Programul Operational Regional, „Obiectiv Regio„. Acum, la a V-a editie a Forumului national, ADR Centru a pregatit lansarea a doua forme de info-grafice, unul clasic si unul video-animat, cu grafica tridimensionala, sub motto-ul „Regio Centru – Acestea sunt faptele!„.

Prezentarea acestor instrumente de comunicare a avut loc in cadrul evenimentului organizat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in calitate de Autoritate de Management a Programului Operational Regional, in perioada 25 – 27 iunie. inaintea video-prezentarii ADR Centru a fost lansat si filmul interactiv, cu rol de informare, realizat la comanda MDRAP, cu marele actor Victor Rebengiuc in rol principal.

Intalnirea comunicatorilor Regio a reunit, timp de trei zile, reprezentantii administratiei publice locale, ai mediului privat, ONG-uri si mass-media, dar si reprezentantii Agentiilor pentru Dezvoltare Regionala din tara. La nivelul Regiunii edifice un centru de afaceri „green”, perfect ancorat in cerintele viitorului pentru utilizarea eficienta a energiei si protectia mediului. Pe toata perioada de desfasurare a Forumului, participantii au avut ocazia sa afle care sunt cele mai utile instrumente de comunicare si promovare in ceea ce priveste programul Regio.

Prin intermediul acestui eveniment, ne-am propus sa evidentiem impactul proiectelor finantate de noi, in cadrul Programului Regio. Este usor sa vorbim de mii de proiecte, de sute de contracte, sau de milioane de euro. Comunicarea devine eficienta atunci cand oamenii inteleg rolul si rostul acestor proiecte, atunci cand constata ca s-a facut ceva util cu aceste fonduri. E drept, este greu sa mearga fiecare sa vada fiecare proiect. De aceea, produsele noastre de informare, un infografic clasic si un video-grafic, completeaza informatiile pe care le furnizam permanent publicului, prin intermediul web-site-ului nostru, www.regio-adrcentru.ro! Concret, in fiecare judet, se pot vedea panourile Regio sau alte elemente vizuale care indica investitiile in infrastructura rutiera reabilita din fondurile programului, echipamentele achizitionate prin proiecte, scoli, camine sau cladiri ridicate, extinse sau modernizate. Muncim cu totii in acest program si observam cu totii beneficiile atrase din aceste fonduri in acesti sapte ani. Aceste lucruri ne fac sa fim increzatori ca vom reusi sa absorbim mai multe fonduri europene in perioada 2014-2020″, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

Pentru a veni in sprijinul membrilor retelei, organizatorii au oferit celor prezenti si ocazia de a cunoaste noi metode de promovare si informare, prin participarea la ateliere de lucru pe diferite teme precum: filmul interactiv ca mijloc de promovare pentru proiectele Regio, definirea si dezvoltarea unui brand, elementele-cheie ale unei campanii de promovare, strategia si planul de comunicare pentru proiectele Regio. Aceste ateliere au fost sustinute de specialisti in domeniu, premiati la concursuri internationale sau renumite la nivel national.

Prin activitatea de informare si promovare pentru Programul Operational Regional – REGIO 2007-2013, ADR Centru tine permanent la curent toti potentialii solicitanti de fonduri nerambursabile, precum si pe beneficiarii proiectelor finantate, atat din randul administratiei publice locale, cat si din cel al organizatiilor neguvernamentale sau al mediului de afaceri, cu oportunitatile de finantare precum si cu modalitatile de implementare ale unor proiecte de interes local si regional. Pentru a asigura o buna transparenta cu privire la alocarile de fonduri nerambursabile si la oportunitatile de finantare, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru a editat si difuzat mai multe publicatii electronice, dintre care cea mai cunoscuta este Catalogul lunar al Surselor de Finantare.

Odata ce proiectele REGIO au inceput sa fie finalizate cu succes, pe langa publicatiile traditionale, ADR Centru pune la dispozitia publicului interesat trei noi tipuri de materiale: harta interactiva on-line a proiectelor contractate in cadrul Programului la nivelul regiunii, un Infografic privind indicatorii realizati prin proiectele finantate, precum si o modelare video a obiectivelor atinse prin proiectele depuse de cei peste 400 de beneficiari din judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu. Toate aceste produse sunt accesibile pe site-ul www.regio-adrcentru.ro, care a avut peste un milion de pagini vizitate in ultimii 3 ani!

In acest moment, site-ul dedicat programului REGIO de catre ADR Centru este cel mai util instrument de lucru pentru toti cei care sunt interesati de programele de finantare europeana, precum si de modul de utilizare a fondurilor structurale. Graficele si situatiile sintetice grupate in sectiunea „Impact Regio” ofera detalii privind institutia sau organizatia care a depus si implementeaza cererea de finantare, obiectivele proiectului, sumele solicitate si indicatorii realizati. Site-ul contine insa si cele mai importante informatii pentru beneficiarii de fonduri, in asa fel incat implementarea sa se faca transparent si eficient, iar initiativa sa devina una de succes, pentru bunastarea cetatenilor din zona de incidenta a proiectului.

Pe langa infograficele dedicate vizualizarii rezultatelor atinse prin proiecte, pe site-ul ADR Centru sunt accesibile si cele 3 filme documentareRegio in Regiunea Centru„, „REGIO in Regiunea Centru – Proiecte de succes” si „Obiectiv: Regio!” productii care prezinta, prin imagini si interviuri relevante, modul cum Programul REGIO poate schimba in bine imaginea Regiunii Centru.

Activitatea de informare si promovare pentru Programul Operational Regional a debutat inca inainte de lansarea acestui program, in iulie 2007. Au fost depuse, dupa cum se stie, 1188 de cereri de finantare si avem 428 de proiecte contractate! Acum informam publicul larg despre obiectivele realizate si despre rezultatele concrete ale acestui program. in acest fel, oferim o imagine clara a sprijinului de care am beneficiat prin fondurile nerambursabile si putem creiona impactul favorabil pe care banii europeni il au asupra dezvoltarii regiunii. Practic, si aceste produse de informare, pe langa cele tehnice, cum sunt multe studii si analize, ne ajuta sa identificam celelalte necesitati de finantare ale mediului public si privat, pentru a pregati eficient urmatoarea perioada de programare, in cadrul careia, intre anii 2014-2020, pe baza noului Plan de Dezvoltare Regionala, vom atrage noi fonduri europene, in asa fel incat sa contribuim la cresterea bunastarii locuitorilor din aceasta zona a tarii„, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.

Sursa: ADR Centru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *