POS Transport: Statie de cale ferata amenajata cu bani europeni, in portul Constanta

POS-Transport.jpg

POS TransportAutoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial „Transport” si Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta au semnat contractul de finantare pentru proiectul „Dezvoltarea capacitatii feroviare in Sectorul Fluvio-Maritim al Portului Constanta”.

Realizarea proiectului are in vedere cresterea facilitatilor de cale ferata care fac legatura dintre Statia Agigea Nord si Sectorul Fluvio-Maritim al Portului Constanta. Aceasta cerere de finantare se refera numai la prima etapa de dezvoltare a proiectului.

Proiectul va avea impact asupra timpilor de tranzit in Sectorul Fluvio-Maritim, conducand la cresterea numarului perechilor de trenuri operate in cursul unei zile.

Descrierea lucrarilor

Principalele activitati care urmeaza sa se desfasoare in cadrul propiectului, se refera la urmatoarele:

S-a prevazut infiintarea unei Statii noi/triaj de cale ferata, care va avea denumirea: Statia Constanta Port Zona C.

La realizarea noului dispozitiv feroviar, s-au luat in analiza lucrarile necesare pentru:

  • asigurarea in Regim Normal de Functionare a racordului cale ferata intre Statia cale ferata existenta Agigea Nord si Statia cale ferata proiectata Constanta Port Zona C;
  • preluarea sporului de capacitate, datorita cresterii traficului feroviar in zona aferenta actualilor operatori de marfa portuari, sau a celor viitori.

Pentru realizarea obiectivului mentionat mai sus s-au prevazut:

  1. Lucrari cale ferata care constau in sistematizarea capului Y al Statiei c.f. existente Agigea Nord in vederea electrificarii (10.97 km de cale ferata nou construita).
  2. Lucrari care constau in:
  • construirea unei Statii noi: Statia Constanta Port Zona C;
  • dublarea si electrificarea liniei c.f. Comvex existente, de pe viitorul interval de circulatie Agigea Nord – Constanta Port Zona C.

Obiectivele proiectului constau in: cresterea capacitatii caii ferate pentru transportul marfurilor uscate vrac din/catre Sectorul Fluvio-Maritim al Portului Constanta; tranzit mai mare de marfa prin port pe TEN-T; decongestionarea traficului si prin urmare reducerea timpilor de transport; construirea triajului intr-o locatie in care exista suficient spatiu pentru o dezvoltare ulterioara, daca va fi necesar; accesul in Portul Constanta pe un mod de transport nepoluant, asigurand un mod prietenos de tratare a mediului.

Proiectul are un buget total de 94.779.144 lei, din care 51.006.418 lei constituie finantare nerambursabila acordata de Comisia Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013, restul sumei fiind asigurata de la Bugetul de Stat. Implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrari si servicii licitate de catre CN APM SA Constanta.

Acest proiect a fost depus in cadrul Axei Prioritare nr. 2 „Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii nationale de transport in afara axelor prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem national durabil de transport”, Domeniul major de interventie 2.3 „Modernizarea si dezvoltarea porturilor dunarene si maritime”.

Perioada de executie a lucrarilor pentru proiectul mentionat este 15.05.2012 – 15.11.2013, fiind urmata de perioada de garantie intre 15.11.2013 – 15.05.2016.

Sursa: AM POS-T

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top