Premiile pentru promovarea intreprinderilor europene (EEPA) 2013

antreprenor-afacere.jpg

antreprenorAntreprenoriatul este cel mai puternic motor de crestere economica si de creare de locuri de munca. Insa care este initiativa europeana cea mai creativa si mai de succes in sprijinirea infiintarii de intreprinderi si in crearea de noi locuri de munca?

Pentru a afla raspunsul la aceasta intrebare, Comisia Europeana a lansat Premiile pentru promovarea intreprinderilor europene (EEPA) 2013. Premiile recompenseaza cele mai bune initiative publice si cele mai bune parteneriate public-privat care promoveaza dezvoltarea intreprinderilor si antreprenoriatul. Anul acesta, a fost adaugata o noua categorie care premiaza proiecte reusite ce contribuie la economia verde.

IMM-urile dispun de un mare potential de creare a locurilor de munca, si anume 85% din totalul acestora. Dintre europeni, 37% si-ar dori sa nu aiba alt sef decat propria persoana. Tinerii sunt atrasi inca si mai mult de antreprenoriat: 45% dintre cei cu varste intre 15 si 24 de ani il percep ca pe o optiune realista de cariera. Daca s-ar putea valorifica acest potential, ar putea fi create milioane de intreprinderi noi pe langa cele 20,8 de milioane de intreprinderi mici si mijlocii (IMM-uri) existente in UE. EEPA urmaresc sa contribuie la fructificarea acestui potential prin recompensarea initiativelor de succes in acest domeniu.
    
Antonio Tajani, vicepresedinte al Comisiei Europene, comisar pentru industrie si antreprenoriat, a declarat: „Avem cu totii de invatat din aceste povesti de succes despre cum pot fi create mai multe locuri de munca si despre cum se poate sprijini redresarea economiei europene. Miracolul economic din Europa postbelica s-a bazat pe antreprenoriat si pe deciziile indraznete luate de personalitati din acest domeniu. Daca dorim nu numai sa sprijinim dezvoltarea intreprinderilor existente, ci si sa stimulam cresterea in Europa, trebuie sa ne concentram si asupra intreprinderilor noi. Premiile pentru promovarea intreprinderilor vor contribui la garantarea faptului ca potentialul antreprenorial enorm al Europei poate fi exploatat integral.”

Cele sase categorii de premii sunt:

  • Sprijinirea dezvoltarii video pietelor ecologice si a utilizarii eficiente a resurselor
  • Promovarea spiritului antreprenorial
  • Investitia in competente
  • Imbunatatirea mediului de afaceri
  • Sprijinirea internationalizarii intreprinderilor
  • Spiritul antreprenorial responsabil si favorabil incluziunii.

Noua categorie pentru sprijinirea cresterii durabile va fi deschisa proiectelor care sprijina utilizarea eficienta a resurselor si accesul IMM-urilor la pietele ecologice.

Detalii despre participare

Concursul cuprinde doua etape; candidatii trebuie mai intai sa concureze la nivel national pentru a deveni apoi eligibili pentru a concura la nivel european. Pentru concursul la nivel national, fiecare tara va selectiona, pana in iunie 2013, doua proiecte care vor fi desemnate sa participe la competitia europeana.

Juriul european va alege o lista de candidati. Toti candidatii propusi pentru competitiile nationale si pentru cea europeana vor fi invitati sa participe la ceremonia de decernare a premiilor, in cadrul careia castigatorii sunt recompensati pentru eforturile depuse si au ocazia de a se prezenta intr-un mediu paneuropean. Premiile vor fi inmanate in cadrul unei ceremonii ce se va desfasura cu ocazia Adunarii IMM‑urilor 2013 de la Vilnius, Lituania, in perioada 25-27 noiembrie.

Context

Premiile de promovare a intreprinderilor europene recompenseaza, incepand din 2006, excelenta in promovarea antreprenoriatului si a intreprinderilor mici la nivel national regional sau local. De la lansarea premiilor, au fost prezentate peste 2.000 de proiecte care, impreuna, au contribuit la crearea a peste 10.000 de societati noi. Obiectivele urmarite sunt identificarea si recunoasterea activitatilor si initiativelor de succes, intreprinse in scopul promovarii intreprinderilor si a antreprenoriatului, prezentarea si partajarea unor exemple de bune practici si politici antreprenoriale, o mai mare sensibilizare cu privire la rolul antreprenorilor in societatea europeana, precum si incurajarea si stimularea unor potentiali antreprenori.

Sursa: Comisia Europeana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *