Premiile pentru Promovarea Intreprinderilor Europene

logo_premii_euro.jpg

Premiile pentru promovarea intreprinderilor europene, initiate de catre Comisia Europeana, recunosc si rasplatesc initiative remarcabile care sustin antreprenoriatul.

Premiile, lansate in anul 2005, nu reprezinta doar o competitie, ci vizeaza si sensibilizarea in ceea ce priveste antreprenoriatul – atat cu referire la politici cat si la punerea in aplicare a politicilor – si marcheaza succesul initiativelor.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 29.05.2015
Premii: 6 categorii + Marele Premiu

Obiective

1. Identificarea si recunoasterea activitatilor si initiativelor de succes in vederea promovarii intreprinderii si a antreprenoriatului;
2. Prezentarea si diseminarea celor mai bune exemple de politici si practici in sprijinul antreprenoriatului;
3. Sporirea constientizarii cu privire la rolul intreprinzatorilor in societate;
4. Incurajarea si promovarea potentialului antreprenorial.

Concurenti eligibililogo_premii_euro

Competitia se adreseaza tuturor autoritatilor locale, regionale si nationale din UE, din Croatia sau din tarile asociate in cadrul Programului de Competitivitate si Inovatie (CIP) Islanda, Norvegia, Serbia si Turcia.

Sunt incluse municipiile, orasele, regiunile si comunitatile, precum si parteneriatele public-private intre autoritati publice si intreprinzatori, programele educationale, intreprinderile si organizatiile de afaceri.

Se vor accepta si nominalizari comune din partea mai multor tari in cazul initiativelor transfrontaliere, atat timp cat acestea sunt sprijinite de toate tarile implicate.

Obiectivul Premiilor pentru promovarea intreprinderilor europene este acela de a rasplati politicile care promoveaza antreprenoriatul la nivel local, regional sau national. Prin urmare, Premiile se adreseaza tuturor autoritatilor publice insarcinate cu elaborarea de politici.

Candidaturile trebuie sa faca referire la initiative existente sau recente in elaborarea politicilor, in mediul antreprenorial sau educational, precum si la influenta pe care au avut-o asupra regiunii sau locului in cauza, demonstrand evolutia progresiva pe o perioada de doi ani.

Tematica

Politica favorabila antreprenoriatului este asociata in mod inerent nevoilor intreprinderilor mici si mijlocii (IMM-uri), care reprezinta o parte importanta a economiei europene, insumand peste 99% din afacerile europene.

Sectorul de IMM-uri contribuie la inovare, este o sursa de concurenta, conduce la flexibilitate pe piata muncii si cel mai important, este o resursa pentru crearea de locuri de munca.

Prin urmare, DG intreprinderi si Industrie doreste sa rasplateasca initiativele care faciliteaza afacerile, in special prin recunoasterea importantei antreprenoriatului.

Diversitatea geografica si culturala a participantilor din intreaga Europa va facilita evidentierea celor mai bune practici in ceea ce priveste diferitele modalitati prin care regiunile, centrele, orasele, comunele si comunitatile au pus in aplicare, in mod creativ, mediile si practicile favorabile antreprenoriatului.

Categorii de premii

Vor fi doua categorii de castigatori: castigatori la categoria de punere in aplicare in mod creativ a practicilor antreprenoriale si un castigator al Marelui premiu al juriului.
Exista sase categorii de premii si fiecare din acestea va recunoaste initiativele locale, regionale sau nationale care contribuie cu succes la imbunatatirea performantei intreprinderilor:

1. Promovarea spiritului antreprenorial: recunoaste initiativele la nivel national, regional sau local, care promoveaza spiritul antreprenorial in special in randul tinerilor si al femeilor.
Exemple: Evenimente si campanii de promovare a imaginii antreprenoriatului si a antreprenorilor si a unei culturi care incurajeaza creativitatea, inovatia si acceptarea riscurilor.

2. Investitii in abilitatile antreprenoriale: recunoaste initiativele la nivel national, regional sau local, pentru imbunatatirea abilitatilor antreprenoriale si manageriale.
Exemple: Promovarea abilitatilor specifice, precum abilitatile tehnice necesare in sectorul artizanal, competentele lingvistice, competentele informatice, programele de mobilitate si de consiliere pentru antreprenori, educatia antreprenoriala in scoli si universitati.

3. Imbunatatirea mediului de afaceri: recunoaste politicile inovatoare la nivel national, regional sau local, care promoveaza infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor, care simplifica procedurile legislative si administrative pentru intreprinderi si care pun in aplicare principiul gandirii initiale la scara mica in favoarea intreprinderilor mici si mijlocii.
Exemple: Masuri care faciliteaza accesul la pietele de achizitii publice pentru IMM-uri, care combat birocratia, care sprijina lansarea noilor intreprinderi, care ajuta la promovarea potentialului de inovare al tehnologiei informatiei si comunicatiei (TIC) si e-afacerile.

4. Sprijinirea internationalizarii afacerilor: recunoaste politici si initiative la nivel national, regional sau local, care incurajeaza intreprinderile si in special intreprinderile mici si mijlocii, pentru a profita in masura mai mare de oportunitatile oferite de pietele din cadrul si din afara Uniunii Europene.
Exemple: Proiecte de construire, mentinere si sprijinire a cooperarii internationale intre intreprinderi; instrumente de informare sau conectare, servicii de suport sau programe care ajuta IMM-urile sa se extinda in afara tarii.

5. Sustinerea dezvoltarii pietelor verzi si a eficientizarii resurselor: Recunoaste politicile si initiativele la nivel national, regional sau local, care sustin accesul intreprinderilor mici si mijlocii la pietele verzi si ajuta la imbunatatirea eficientizarii resurselor, spre exemplu prin dezvoltarea abilitatilor verzi, intalniri si finantare.

6. Premiul pentru antreprenoriat responsabil si global: recunoaste initiativele nationale, regionale si locale ale autoritatilor sau parteneriatelor public-private care promoveaza responsabilitatea sociala in cadrul intreprinderilor de dimensiuni medii.
Aceasta categorie de premii va recunoaste, de asemenea, eforturile de promovare a antreprenoriatului in cadrul grupurilor dezavantajate, precum somerii, in special somerii pe termen lung, imigrantii legali, persoanele cu handicap sau cele apartinand minoritatilor etnice.
Exemple: intreprinderi sociale si fara scop lucrativ care deservesc nevoile societatii prin antreprenoriat.

Juriul European va inmana, de asemenea, Marele Premiu al Juriului, candidatului din orice categorie, considerata ca fiind initiativa cea mai creativa si plina de inspiratie, de promovare a antreprenoriatului.

Pentru calificare sunt prevazute doua etape de selectie. Prima etapa se va desfasura la nivel national si doar candidatii care trec de aceasta etapa vor fi luati in considerare pentru Premiile europene.

Termenul de depunere a candidaturilor la nivel national este 29.05.2015. Un juriu format din reprezentanti de inalt nivel va selecta castigatorii finali, care vor fi anuntati cu ocazia ceremoniei de acordare a premiilor, din luna noiembrie 2015.

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Manualul operational (PDF)

Finantator: Comisia Europeana

Sursa: ADR Nord-Est

[caseta-final-fise]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *