Principiile de baza ale initierii unei afaceri

afaceri-principii.jpg

Foarte multi antreprenori sunt mereu in cautarea „solutiei salvatoare”, a unei baghete magice proaspat inventata care sa le rezolve toate problemele si sa le ofere solutii rapide. In realitate, nici in afaceri, nici in viata nu ne putem baza pe „bagheta magica”. Exista doar cateva principii de baza pe care trebuie sa le cunoastem si sa le stapanim pentru a ne creste si dezvolta afacerea.

Asa ca, am sintetizat cateva dintre acele principii de baza pe care orice antreprenor ar trebui sa le cunoasca si modalitatile pentru a le utiliza:

Principiul # 1
Trebuie sa stii unde vrei sa ajungi cu afacerea ta, si mai ales, de ce vrei sa ajungi acolo.

Daca in momentul in care te urci in masina pentru a pleca la drum stii unde vrei sa ajungi si mai ales de ce vrei sa ajungi acolo, vei fi mult mai motivat sa iti continui calatoria chiar daca drumul e lung, cu serpentine si mai faci si cate o pana. La fel, o viziune clara asupra afacerii tale te va motiva sa continui sa investesti si sa te implici in afacerea ta, chiar daca vei avea si perioade mai putin productive. Asa ca, intreba-te cat mai des asta: „Unde vreau sa ajung cu afacerea mea?” si „De ce vreau sa fac asta?”.

O data ce ti-ai stabilit viziunea pentru calatoria ta ca antreprenor, poti sa iti setezi obiectivele afacerii si sa le transformi in planuri, actiuni si sarcini bine definite pentru ca singura modalitate prin care vei putea sa iti atingi obiectivele este de a le imparti in activitati mai mici pe care sa le faci treptat. Daca aplici aceasta metoda, vei fi surprins cat de multe vei realiza.

Viziunea pe termen lung a afacerii va constitui harta ta pentru urmatorii 5-10 ani, asa ca investeste timp si resurse in stabilirea ei pentru a putea ajunge acolo unde ti-ai propus.

Principiul # 2
O afacere nu poate supravietui fara venituri, asa ca invata sa vinzi.

Am vazut cu totii cel putin o data, o companie care are un logo frumos, birouri frumos amenajate si masini inscriptionate, dar care sta mult mai prost la capitolul clienti si vanzari. Fiecare afacere are nevoie de clienti, si pana nu ii obtii, nu poti spune ca ai o afacere, indiferent cat de mult ai investit in birouri sau in materialele promotionale. Asta inseamna ca va trebui sa inveti cat de mult poti despre vanzari si despre cum sa iti fidelizezi clientii. Pentru ca presupunem ca stii ca cea mai importanta vanzare este urmatoarea.

Daca ai acele calitati care te fac un vanzator innascut, problema e pe jumatate rezolvata. Tot ce mai ai nevoie este sa te asiguri ca vinzi la un pret care sa iti asigure o marja de profit rezonabila si ca nu te lasi cuprins de „febra reducerilor de preturi” pentru a-ti creste vanzarile. Cel putin pentru o afacere aflata la inceput un razboi al preturilor nu este deloc recomandat.

Principalul obiectiv financiar pentru un start-up trebuie sa fie fluxul de numerar si nu neparat profitul, la inceput vei avea nevoie de incasari mari pentru a-ti acoperi costurile operationale.

Citeste continuarea articolului pe Plandeafacere.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *