PRMIA – Rolul asociatiilor profesionale in promovarea culturii despre risc si a managementului riscului (2)

Pentru a scoate in evidenta rolul unei astfel de asociatii in promovarea culturii despre risc si a managementului riscului intr-un anumit spatiu geografic, am derulat un studiu pe baza de interviu cu o serie de directori regionali din alte state. Filialele studiate in acest interviu apartin atat unor tari dezvoltate, cat si unor tari in curs de dezvoltare.

Intrebarile adresate au vizat trei directii:
– Care a fost nivelul culturii despre risc si managementul riscului inainte de PRMIA Chapter?
– Care a fost rolul PRMIA Chapter in formarea unui mediu de constientizare a importantei managementului riscului in cadrul unei organizatii?
– Cum ajuta PRMIA Chapter mediul de afacere?

Raspunsurile au urmat in linii mari acelasi tipar. Directorii regionali din zonele dezvoltate economic au afirmat ca practica managementului riscului si prezenta in cadrul organizatiilor a culturii despre risc si managementul riscului exista si inainte de PRMIA (fie datorita strategiei organizatiei, fie datorita prezentei pe piata a altor organizatii cu rol in promovarea importantei managementului riscului). in contrast, in zonele mai putin dezvoltate managementul riscului era o practica a marilor companii internationale si a sectorului financiar-bancar.

Fie ca se au in vedere zonele dezvoltate, fie ca se trateaza zonele mai putin dezvoltate, rolul PRMIA in formarea unui mediu de constientizare a importantei managementului riscului se manifesta in mai multe directii: organizarea de conferinte publice, forumuri si intalniri ale membrilor dintr-o anumita zona geografica in care se dezbat aspecte legate de managementul riscului3, organizarea de evenimente educationale (cursuri si sesiuni de training) fie ca unic organizator, fie in parteneriate cu diverse facultati sau universitati prin care se asigura formarea participantilor intr-un domeniu asociat managementului riscului (ex. managementul riscului de credit, bazele managementului riscului, managementul riscului in cadrul unei organizatii etc.), furnizarea unei platforme online de management al resurselor umane (cerere si oferta de locuri de munca pentru specialisti in managementul riscului).

Cat priveste asistarea mediului de afaceri, directorii intervievati au amintit de existenta certificarii PRM (Professional Risk Manager), un program de certificare afirmat ca si standard global pentru profesionistii din zona managementului riscului financiar. Totodata, certificarea PRM se manifesta ca un indicator al excelentei in managementul riscului, furnizand un plus de valoare imaginii individuale, dar si a intregii organizatii. Orientarea catre asistarea mediului de afaceri a filialelor PRMIA a dus la decizia unanima de a promova un nou program de certificare, Associate PRM, destinat celor aflati la inceput de drum in zona managementului riscului sau celor care nu lucreaza direct in acest domeniu, dar interactioneaza cu practici si concepte specifice managementului riscului.

Pentru a intelege avantajele programului de certificare promovat de PRMIA facem, in cele ce urmeaza, o prezentare comparativa a acestui program cu cel oferit de o alta asociatie internationala cu o activitate considerabila, Global Association of Risk Professionals (GARP), programul Financial Risk Manager (FRM): http://www.managementul-proiectelor.ro/download/rolul_prmia.doc

Articolul a apărut si pe:
http://www.managementul-riscurilor.ro
http://www.managementul-proiectelor.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=1317&Itemid=86
http://www.plandeafacere.ro/Articole/Intreprinzatorul/Rolul-asociatiilor-profesionale-in-promovarea-culturii-despre-risc-si-a-managementului-riscului.html

Valentin Mazareanu

Valentin Mazareanu

Valentin P. Mazăreanu, doctor în economie. Subiecte de interes: managementul riscului, securitatea informaţională, managementul proiectelor. Ocupaţii în prezent: project manager al www.managementul-riscurilor.ro, Co-Regional Director of PRMIA Bucharest Chapter, Director General al Paideia Consulting SRL Iasi, Expert IT în proiecte cu finanţare nerambursabilă. Studii: liceu militar, facultate de drept, master în Sisteme Informaţionale pentru Afaceri, studii doctorale în economie. Dezvoltare profesională: stagiu de cercetare în Franţa, Poitiers (subiect: managementul riscului); şcoală de vară în Finlanda, Jyvaskyla (subiect: managementul riscului, dreptul de proprietate intectuală, knowledge management); training internaţional Slovenia, Ljubljana (subiect: managementul proiectelor internaţionale); training naţional Romania, Iaşi (subiect: antreprenoriat, Analiză Tranzacţională, NLP, Comunicare şi Negociere).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top