Program Phare2005:
Accelerarea implementarii Strategiei Nationale de imbunatatire a situatiei romilor

Obiectivele programului

Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea situatiei romilor in vederea promovarii incluziunii sociale a romilor care nu au acces la serviciile publice sau pe piata muncii.

Solicitanti eligibili

Pentru a fi eligibili pentru finantare nerambursabila, solicitantii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa fie organizatii constituite legal;
  • sa fie organizatii non-profit;
  • sa se incadreze in unul dintre urmatoarele tipuri de organizatii: institutii publice la nivel local
    sau organizatii neguvernamentale rome;
  • sa fie persoane juridice romane cu sediul in Romania sau sa aiba nationalitatea unui stat;
  • membru al Uniunii Europene; aceasta conditie nu se aplica in cazul organizatiilor internationale;

  • sa fie direct responsabili de elaborarea si managementul proiectului si sa nu actioneze ca intermediari;
  • sa aiba surse stabile si suficiente de finantare pentru a asigura functionarea organizatiei lor de-a lungul derularii proiectului si, daca este necesar, sa participe in finantarea proiectului;
  • sa aiba experienta si sa poata demonstra capacitatea de a conduce activitati de amploarea proiectului pentru care se solicita finantarea.
Activitati eligibile

Activitatile eligibile prin aceasta schema de granturi trebuie implementate impreuna de catre autoritatile publice romane de la nivel judetean, ONG-uri rome si autoritati publice locale.

Activitatile eligibile sunt:

  1. Mecanism pentru punerea in legalitate a cetatenilor de etnie roma
    • Estimarea numarului de persoane de etnie roma aflate intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii: fara certificate de nastere; fara certificate de casatorie; fara act de identitate; fara act de proprietate.
    • Eliberarea actelor de stare civila, de identitate si de proprietate (responsabili: Autoritatea locala si ONG in colaborare)
  2. Consiliere si asistenta (responsabili: ONG eligibil si consilierul local)

    Acordarea de consiliere si asistenta continua pe durata proiectului referitoare la actele de stare civila, de identitate si de proprietate:

    – Consiliere anterioara eliberarii actelor;

    – Constientizarea cetatenilor cu privire la importanta actelor;

    – Acordarea de consiliere ulterior obtinerii actelor de stare civila, de identitate si de proprietate;

    – Consiliere ulterioara eliberarii actelor de stare civila, identitate si/sau proprietate, cu privire la drepturile si obligatiile referitoare la documentele obtinute, felul in care acestea trebuie pastrate si folosite in fata autoritatilor publice.

  3. Angajarea unui consilier (responsabil: Autoritatea locala)
    Angajarea unui consilier pe problemele romilor in cadrul Primariei, preferabil din randul membrilor comunitatii rome.
  4. Mediere (responsabil: ONG eligibil)

    Mediere a obtinerii drepturilor civice si sociale pentru cetatenii care nu au avut anterior acces la acestea datorita lipsei actelor.

Alte activitati eligibile:

  • acordarea de asistenta pentru parteneriatele locale (ONG-uri si autoritati publice) in vederea dezvoltarii unor proiecte sustenabile;
  • acordarea de asistenta cetatenilor de etnie roma in vederea accesarii serviciilor publice, inclusiv inregistrarea la medicul de familie, Agentia de Ocupare a Fortei de Munca, alte servicii sociale;
  • desfasurarea unor activitati de constientizare cu privire la importanta actelor de identitate/stare civila/proprietate.
Conditii de finantare

Suma globala indicativa disponibila pentru prezenta cerere de oferta de proiecte de finantare este de 2,83 milioane euro (din care Phare maxim 2,00 milioane, 0,83 milioane co-finantare).

Valoarea maxima a finantarii ce se poate acorda proiectelor finantate in cadrul componentei este de 50.000 euro. Finantarea nu poate depasi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului.

Diferenta trebuie sa fie acoperita din resursele proprii ale solicitantului sau ale partenerilor acestuia, sau din alte surse decat bugetul Comunitatii Europene sau Fondul European de Dezvoltare.

Durata proiectului nu poate fi mai mica de 6 luni si nici sa depaseasca 12 luni.

Parteneriatul cu Serviciile Publice Comunitare de Evidenta a Persoanelor este obligatoriu. Parteneriatul este o conditie obligatorie pentru toti solicitantii si trebuie sa fie activ si functional in toate etapele proiectului (elaborare, implementare, monitorizare si evaluare).

Termene limita

Termenul limita de primire a Cererilor de finantare este 15 august 2007, ora 16.00 (ora oficiala a Romaniei).

Cererile de finantare trebuie primite intr-un plic sigilat prin posta recomandata, curier sau depunere personala, la adresa:

Secretariatul General al Guvernului

Unitatea de Implementare Program

Piata Victoriei, nr.1, corp A, cam. 2A

Sector 1, Bucuresti.

Finantator: Uniunea Europeana
Sursa: Uniunea Europeana
Informatii suplimentare
Folositi instrumentele urmatoare pentru a obtine detalii complete despre acest program de finantare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *