Programe de informare si promovare pentru produse agricole in tari terte

ATENTIONARE: Acest program nu este activ in acest moment!

Obiectivele programului

Actiunile de informare si promovare au drept obiect produsele agricole si metodele lor de productie, precum si produsele alimentare pe baza de produse agricole, fara sa fie orientate in functie de anumite marci comerciale si fara sa incurajeze consumul unui produs datorita originii specifice a acestuia.

Solicitanti eligibili

Pot aplica pentru aceste programe organizatii profesionale sau interprofesionale reprezentative.

Activitati eligibile

Tipuri de actiuni eligibile:
(a) actiuni de relatii publice, de promovare si publicitate, in special destinate sa evidentieze caracteristicile intrinseci si avantajele produselor comunitare, indeosebi din perspectiva calitatii, a securitatii alimentelor, a metodelor specifice de productie, a valorii nutritionale si a aspectelor sanitare, a etichetarii, a bunastarii animale si a protectiei mediului;
(b) campanii de informare, in special privind sistemele comunitare referitoare la denumirile de origine protejate (DOP), la indicatiile geografice protejate (IGP), la specialitatile traditionale garantate (STG) si la agricultura ecologica, precum si privind alte sisteme comunitare referitoare la normele de calitate si de etichetare a produselor agricole si a produselor alimentare si privind simbolurile grafice prevazute de legislatia comunitara aplicabila;
(c) actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor care cuprinde vinuri care beneficiaza de denumiri de origine protejate sau de indicatii geografice protejate, vinuri care beneficiaza de indicatii privind soiurile de struguri de vinificatie utilizate si bauturile alcoolice care beneficiaza de indicatii geografice protejate;
(d) studii de evaluare a rezultatelor actiunilor de informare si promovare;
(e) actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masa;
(f) participarea la manifestari, targuri si expozitii de importanta internationala, in special prin intermediul standurilor destinate valorizarii imaginii produselor comunitare;
(g) studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere;
(h) misiuni comerciale la nivel inalt.

Conditii de finantare
Organizatiile care formuleaza propuneri participa la finantarea programelor pe care le-au propus cu cel putin 20% din costul real al acestora.

Contributia financiara a Uniunii Europene la programele selectate nu depaseste 50% din costul real al programelor. In cazul programelor de informare si promovare cu o durata de doi sau trei ani, contributia pentru fiecare an de punere in aplicare nu poate depasi plafonul respectiv.

Restul finantarii este in sarcina statului membru sau a statelor membre, dupa caz, tinand seama de contributia financiara a Comunitatii, mentionata la alineatul precedent.

Platile efectuate de organizatiile care formuleaza propuneri pot proveni din incasari parafiscale sau din contributii obligatorii.

Contributia financiara nationala si cea a organizatiei care a propus programul sunt fixate la momentul in care programul este supus Comisiei Europene. Odata validat bugetul si planul de finantare de catre Comisia Europeana, aceste parti nu vor mai putea fi modificate.

Termene limita

Propunerile trebuie expediate prin posta sau printr-un serviciu de curierat privat, cu confirmare de primire, pana cel tarziu la 31 martie 2009.

De asemenea, propunerile pot fi depuse personal la sediul MAPDR, pana cel tarziu la 31 martie 2009, ora 16.00 (dovada o constituie confirmarea de primire datata si semnata de catre functionarul responsabil).

Adresa MAPDR de expediere: Bucuresti, B-dul Carol I, nr. 24, sector 3, cod postal 020921, OP 37.

Finantator: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale | Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit | Comisia Europeana
Sursa: Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
Informatii suplimentare
Folositi instrumentele urmatoare pentru a obtine detalii complete despre acest program de finantare
Nu exista nici un instrument.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *