Programul INTERREG EUROPE: Se depun proiectele pentru al doilea apel

InterregEUROPE_C.jpg

Programul INTERREG EUROPE urmareste imbunatatirea punerii in aplicare a politicilor si programelor de dezvoltare regionala, in principal a celor care urmaresc investitiile pentru crestere economica si a locurilor de munca si, dupa caz, a celor de cooperare teritoriala europeana, prin promovarea schimbului de experienta si a invatarii de noi politici de catre actorii de interes regional. Termenul limita pentru al doilea apel de proiecte este 13 mai.

Status: INACTIV
Depunere pana la: 13.05.2016
Buget: 359.000.000 euro
 
 
 
 

 

Axele prioritare si Prioritatile de Investitii

Axa Prioritara 1 – Cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare :

  •  imbunatatirea infrastructurilor de cercetare si inovare (C&I) si a capacitatilor pentru a dezvolta excelenta in materie de C&I si promovarea centrelor de competenta, in special a celor de interes european;
  • promovarea investitiilor in C&I, dezvoltarea de legaturi si sinergii intre intreprinderi, centrele de cercetare si dezvoltare si invatamântul superior, in special promovarea investitiilor in dezvoltarea de produse si de servicii, transferul de tehnologii, inovarea sociala, Eco inovarea si aplicatiile de servicii publice, stimularea cererii, crearea de retele si de grupuri si inovarea deschisa prin specializarea inteligenta, precum si sprijinirea activitatilor de cercetare tehnologica si aplicata, liniilor-pilot, actiunilor de validare precoce a produselor, capacitatilor de productie avansate si de prima productie, in special in domeniul tehnologiilor generice esentiale si difuzarii tehnologiilor de uz general;

Axa prioritara 2 – Competitivitatea intreprinderilor mici si mijlocii: sprijinirea capacitatii IMM-urilor de a creste pe pietele regionale, nationale si internationale si de a se angaja in procesele de inovare.

Axa prioritara 3 – Sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de dioxid de carbon in toate sectoarele: promovarea unor strategii cu emisii scazute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, in special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilitatii urbane multimodale durabile si a masurilor de adaptare relevante pentru atenuare;

Axa prioritara 4 – Mediu si utilizarea eficienta a resurselor:

  • conservarea, protejarea, promovarea si dezvoltarea patrimoniului natural si cultural;
  • sprijinirea tranzitiei industriale catre o economie eficienta din punct de vedere al utilizarii resurselor, promovarea unei cresteri ecologice, a Eco inovarii si a managementului performantei de mediu in sectorul public si cel privat;.

Axa prioritara 5 – Asistenta tehnica

Programul are un buget de 359 de milioane de euro, finantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), pentru perioada 2014-2020, din care:
•    322.4 milioane de euro pentru proiecte de cooperare interregionala implementate de partenerii din UE. Partenerii din Norvegia si Elvetia vor fi co-finantati din fonduri nationale de tarile respective,
•    15.3 milioane de euro pentru platforme de învatare de politici publice,
•    21,3 milioane de euro pentru asistenta tehnica a programului – configurare, implementare, monitorizare etc.

Beneficiarii eligibili sunt:
•    autoritati publice – nationale, regionale sau locale;
•    organisme de drept public;
•    organisme private non-profit: agentii, institute de cercetare, organizatii specializate in politici publice etc.

Co-finantarea proiectelor
•    85% din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) pentru institutiile publice si organismele de drept public din cele 28 de state membre ale UE,75% pentru organismele private non-profit din cele 28 de state membre UE,
•    50% finantare norvegiana pentru organismele publice de drept public si organismele private non-profit din Norvegia,
•    finantare elvetiana: partenerii din Elvetia sunt invitati sa contacteze punctul national elvetian de contact Interreg pentru informatii privind oportunitatile de finantare din Elvetia.

Programul este activ in 30 de tari: cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, Elvetia si Norvegia.

Autoritatea de Management a programului este Franta, prin Regiunea Nord-Pas de Calais, iar Secretariatul Tehnic Comun are sediul in Lille. Autoritatea Nationala, din partea României, este Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, prin Directia Programe de Cooperare Teritoriala Europeana.

Cum puteti participa la program:
•    luati legatura cu un grup de actori interesati,
•    deveniti lider de proiect sau partener intr-un proiect de cooperare interregionala,
•    inscrieti-va pe platformele de invatare de politici.

Parteneriat
–   minim 3 parteneri
–  numarul mediu de parteneri: intre 5 si 10 parteneri per proiect (in urma analizei facute pe perioada de implementare a programului INTERREG IV C au rezultat următoarele date)

Termenul limita pentru al doilea apel de proiecte este 13 mai.

Depunerea proiectelor si Procedura de selectie
Depunerea proiectelor se face in prima faza online, conform termenilor de referinta aferenti fiecărui apel de proiecte. Documente ce trebuie transmise:
–    formularul de cerere
–    declaratia de partener
–    scrisoare de sprijin (daca este cazul, obtinutade la responsabilul direct cu politicile vizate

Scrisoarea de sprijin este necesara pentru un partener in urmatoarele cazuri:
–    cand proiectul  se refera la politici ce tin de programe din fonduri structurale, dar AM / OI (sau alte organisme relevante) responsabile de gestionarea acestui program din fondurilor structurale nu este direct implicata in proiect in calitate de partener
–    cand proiectul se refera la politici ce tin de alte instrumente (in afara fondurilor structurale), dar organizatia responsabilade aceste instrumente nu este direct implicata in proiect

Pe langa depunerea electronica a formularului de cerere, toate celelalte documente tiparite, trebuie sa fie trimise la adresa secretariatului comun in termenul stabilit in cadrul apelului de proiecte.

Dupa depunerea proiectelor, acestea vor fi supuse unei proceduri de selectie formata din doua etape:
–    Evaluarea eligibilitătii: este un proces inflexibil care are doar doua variante de rezultat (aprobat sau respins)
–    Evaluarea calitativa: este aplicata doar proiectelor ce au trecut de evaluarea eligibilitătii si este formata din doua părti( criterii de evaluare strategicasi criterii de evaluare operationale: doar proiectele care au trecut de etapa de evaluare strategicavor fi evaluate si din punct de vedere operational)

In urma analizei facute pe perioada de implementare a programului INTERREG IV C au rezultat urmatoarele date:
–    durata: de la 3 la 5 ani
–    buget FEDR: intre 1 si 2 milioane EURO
–    numar parteneri: intre 5 si 10 parteneri per proiect
–    evenimente: aproximativ 4 evenimente pe an

Cheltuieli eligibile:
In general, pentru a fi eligibile la nivel de proiect, cheltuielile trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
–     Se referala activitatile prevazute in formularul de cerere, fie sunt necesare pentru desfasurarea acestor activităti si pentru a atinge obiectivele proiectului si sunt incluse in bugetul estimativ
–    Sa fie in conformitate cu principiile bunei gestiuni financiare, adicarezonabile, justificate, in conformitate cu normele interne ale partenerului, UE, programului si normelor nationale
–     Sa fie identificabile, verificabile, plauzibile si determinate in conformitate cu principiile contabile relevante,
–    Sa fie suportate si plătite de catre organizatia partenera, debitate din contul sau bancar nu mai tarziu de data de incheiere a proiectului, sa fie sustinuta de elemente de proba corespunzatoare care sa permita identificarea si verificarea.

In cazul in care cheltuielile fiind rambursate pe baza unei sume forfetare sau rate forfetare, nu se aplica ultimele doua principii

Urmatoarele cheltuieli sunt considerate a fi eligibile in cadrul programului:
– Personal (salariu, alte costuri legate direct de plăti salariale plătite si nerecuperabile de catre angajator)
– Administrare (chirie, asigurari, utilitati, birotica, IT, taxe bancare, etc.)
– Calatorie si cazare (transport, masa, cazare, viza, diurna)
– Expertizasi servicii externe (studii, sondaje, training-uri, traduceri, promovare, etc.)
– Echipamente (echipamente IT, mobilier, vehicule, etc.)

DOCUMENTATIE

Puteti descarca urmatoarele documente utile:

Website-ul programului

Pachetul solicitantului – al doilea apel de Proiecte
Noi caracteristici ale programului Interreg Europe
Pachetul solicitantului – primul apel de Proiecte
Pliant Interreg Europe
Identitate vizuala

Scrisoare de sprijin

Sursa: MDRAP
Finantator: FEDR

[caseta-final-fise]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *