Programul Rabla pentru persoane juridice si institutii publice

TrabantIn luna aprilie 2015, Administratia Fondului pentru Mediu va organiza sesiunea de inscriere in vederea acceptarii proprietarilor persoane juridice sau operatori economici fara personalitate juridica, in cadrul „Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national„.

Suma alocata sesiunii de finantare 2015 este de 200 milioane lei, iar pentru persoanele juridice si institutiile publice vor fi disponibile 5.000 de tichete. Tichetele vor fi alocate electronic, in sistemul informatic gestionat de AFM.

Sunt eligibile pentru a participa in cadrul programului urmatoarele categorii de persoane juridice romane:

  • unitatea administrativ-teritoriala;
  • unitatea sau institutia de invatamant, de stat ori privata;
  • institutia publica, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare infiintat ca institutie publica, precum si institutia din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala;
  • organizatia neguvernamentala;
  • unitatea apartinand unui cult religios recunoscut in Romania;
  • operatorul economic, inclusiv institutul de cercetare-dezvoltare care isi desfasoara activitatea in regim economic;
  • societati profesionale cu raspundere limitata, infiintate potrivit prevederilor Legii nr. 51/1995 privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata, cu modificarile ulterioare;
  • unitatile medico-sanitare infiintate potrivit prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • operatori economici fara personalitate juridica.

Solicitarea tichetelor electronice de catre proprietarii persoane juridice ale caror dosare au fost acceptate de catre Autoritate se face prin inscrierea la unul dintre producatorii validati care au incheiat contract de finantare nerambursabila cu Autoritatea, dar nu mai tarziu de data de 30 octombrie a anului de desfasurare a programului.

Dosarul de acceptare se depune indosariat, paginat si opisat, intr-un singur exemplar, in plic sigilat, la registratura Autoritatii.

Plicul continand dosarul de acceptare va avea inscrise, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:

  • denumirea completa a proprietarului si adresa sediului/sediului social/sediului profesional;
  • titlul: „Dosar de acceptare in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national pentru anul 2015
  • proprietar – persoana juridica/proprietar – operator economic fara personalitate juridica;
  • perioada de organizare a sesiunii de inscriere.

Atrag respingerea dosarului de acceptare:

  • documentele care sunt ilizibile sau care contin stersaturi ori modificari, precum si cele incomplete sau care contin date si informatii care se dovedesc neconforme cu realitatea;
  • lipsa unui document, prezentarea acestuia sub o alta forma decat cea solicitata sau neprezentarea la termenul stabilit ori iesirea sa din perioada de valabilitate, precum si constatarea de neconcordante in cuprinsul documentelor prezentate;
  • neindeplinirea unui criteriu de eligibilitate, precum si constatarea existentei unei situatii care poate afecta realizarea obiectivului propus in cadrul programului;
  • netransmiterea in termen de 5 zile lucratoare a clarificarilor si/sau a informatiilor solicitate de catre comisia de acceptare.

Producatorul validat emite proprietarului acceptat nota de inscriere in baza dosarului de participare constituit de catre acesta, conform anexei nr. 4.2. (astfel cum a fost modificata prin Ordinul MMSC nr. 447/2014), si consta in:

  • identificarea proprietarului acceptat;
  • identificarea autovehiculului uzat si constatarea conditiilor privind vechimea si inmatricularea acestuia, in baza documentelor prezentate,
  • introducerea in aplicatia PSIPAN a urmatoarelor:
  • atributele de identificare a proprietarului persoana juridica: denumire, cod de identificare fiscala, numar de inregistrare in registrul comertului/registrul asociatiilor si fundatiilor/tribunal/judecatorie, adresa sediului/sediului social/sediului profesional, numarul de telefon),
  • datele de identificare a autovehiculului uzat (categoria de folosinta: M1-A, M1/N1-ASU, N1-AU, marca si modelul, numarul de inmatriculare, numarul de identificare, seria, puterea si capacitatea cilindrica a motorului, anul fabricatiei, anul primei inmatriculari in Romania, numarul certificatului de inmatriculare, seria cartii de identitate),
  • celorlalte date prevazute in Anexa nr. 4.2. (astfel cum a fost modificata prin Ordinul MMSC nr. 447/2014).

Nota de inscriere este valabila maximum 120 de zile de la data emiterii, dar nu mai tarziu de data de 10 decembrie inclusiv a anului de desfasurare a programului. In perioada de valabilitate a Notei de inscriere, proprietarul inscris se prezinta la producatorul validat in vederea completarii dosarului de participare cu urmatoarele documente:

a) certificatul de distrugere a autovehiculului uzat, in copie certificate „conform cu originalul”;
b) certificatul de radiere a autovehiculului uzat, in original.

In urma verificarii si constatarii corectitudinii continutului certificatelor de distrugere si de radiere, producatorul validat mentioneaza in cuprinsul notei de inscriere data completarii dosarului de participare, dupa care o restituie proprietarului inscris.

In perioada de valabilitate a Notei de inscriere producatorul validat si proprietarul inscris efectueaza formalitatile de vanzare-cumparare si predare primire a autovehiculului nou, producatorul validat scazand din pretul de comercializare a acestuia cuantumul primei de casare.

Proprietarul perosana juridica inscris poate solicita o singura data producatorului validat retragerea dosarului de participare, in termenul de valabilitate a Notei de inscriere, dar pana la data predarii spre casare a autovehiculului uzat si eliberarea certificatului de distrugere.

Documente anexate

Ghidul de finantare al Programului de stimulare a innoirii parcului auto national „Rabla 2015” (DOC)

Sursa: AFM

4 Replies to “Programul Rabla pentru persoane juridice si institutii publice”

  1. Nicolae Tanasa spune:

    Buna ziua,

    Este posibil ca o persoana juridica sa achizitioneze un autoturism prin programul Rabla beneficiind de finantare in sistem leasing? Am solicitat la doi finantatori informatii si mi s-a comunicat faptul ca nu finanteaza bunuri achizitionate prin programul Rabla desi pe internet gasisem promotii in acest sens. Mi-au zis ca ar fi o problema legata de inregistrarea facturii care nu se emite pe valoarea finala ci pe valoarea autoturismului din care se scade prima de casare. Nu inteleg care ar fi problema.

    Multumesc

  2. CAMPANU spune:

    ce documente cuprinde plicul/ dosarul de acceptare in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national pentru anul 2015?

  3. nicola gabriela spune:

    Buna ziua,
    Ma puteti clarifica intr-o dilema? As dori sa stiu, daca pot achizitiona mijloace auto prin programul „rabla” fiind institutie publica finantata din subventii si venituri proprii, iar in urma efectuarii casarii a rezultat un autoturism casat, acesta urmand a fi scos din inventar.
    Va multumesc

    1. Finantare.ro spune:

      Buna ziua,

      Va recomand sa sunati direct la cei de la AFM, pentru ca dumnealor va pot da un raspuns exact: http://afm.ro/contact.php

      O zi frumoasa!

      Cu respect,
      Echipa Finantare.ro

Dă-i un răspuns lui CAMPANU Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top