Proiecte EUROPENE – cerinte si managementul acestora!!

Proiecte europene! O sintagma atat de la moda! Insa cu multiple dificultati! Insuficiente proiecte! Proiecte care nu sunt aprobate! Proiecte superficiale! Proiecte care nu sunt decontate pentru ca nu isi ating indicatorii!

Multe idei si situatii. Oare exista elemente comune?

Sa ne gandim!

  • Numar insuficient de proiecte – Ca sa putem construi propuneri de proiecte, trebuie sa avem specialisti care sa poata identifica oportunitati de proiecte, sa stabileasca cerinte si sa proiecteze solutii.
  • Proiecte respinse – Pentru ca propunerile sa fie aprobate este obligatoriu ca ele sa respecte constrangerile entitatilor finanțatoare, sa fie sustenabile.
  • Superficialitate – De multe ori continutul aplicatiilor este gandit doar pentru a obtine finantarea. Iar lipsa de conexiuni cu realitatea provoaca ulterior multe dureri de cap.
  • Refuz decont – Formularea de obiective nerealizabile, face ca parametri proiectati ai proiectului sa nu fie atinsi.

Exemple din proiecte reale:

  • Achizitionam programe, fara a avea infrastructura hardware necesara
  • Organizam cursuri fara a bugeta costuri cu catering si nici macar cu apa plata, nu mai vorbim de strategia de termen lung, dezvolatrea carierei
  • Stabilim ca vom instrui 100 de persoane pe proiect si definim ca obiectiv de performanta 100 de persoane certificate (promovabilitate 100%)
  • Achizitionam pe proiect servicii care nu sunt disponibile in zona noastra de activitate
  • Achizitionam echipamente, dar nu finantam instruirea personalului.

Ei bine, in aceste situatii si multe altele, probabil, ca existenta unui analist de business ar ajuta.

Analistul de business este persoana responsabila de identificarea nevoilor de business; de specificarea cerintelor de business si de managementul acestora. Analistul de business identifica, actualizeaza, valideaza si documenteaza cerinte de business organizationale si/sau operationale.

Analistul de business trebuie sa inteleaga nevoile profunde ale stakeholderilor, nu doar dorintele lor declarate sau superficiale. Cerintele exista in mintea stakeholderilor si in alte documente sau sisteme. Uneori, chiar stakeholderii pot sa nu inteleaga care sunt nevoile lor reale pana ce Analistul de business nu incepe sa puna intrebari

In concluzie … pentru orice initiativa avem nevoie de un analist. Si uite asa echipa creste, costurile cresc, initiativa devine nefezabila.

Asa se intampla daca tratam lucrurile in mod mecanic. In realitate, de multe ori, una din persoanele deja implicate in proiect, are nevoie de abilitati suplimentare. Si obtinerea acestora nu este la fel de costisitoare. Pot opta pentru instruire in cadru organizat sau pentru studiu individual.

Pana la urma nu este o mare filosofie, este vorba doar de a ne gandi si apoi a translata in practica cele gandite.

In acest fel voi evita sa fiu in postura comentatorului din poezia lui Arghezi:

…  Dragul meu,
Asa cui faceam si eu,
Poate chiar mai dichisit,
Insa, vezi, nu m-am gandit.”

Dar mai mult si mai multe despre acest domeniu putem discuta in cadrul Conferintei Finantare.ro din 4 octombrie, unde va veti intalni cu domnul Mircea Mihai, partener fondator la EXELO, partenerul Global Knowledge in Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top