Raiffeisen Bank a acordat cu 30% mai multe credite companiilor medii in primul semestru din 2016

imm.jpg

Creditele pentru investitii nou acordate companiilor medii din Romania de catre Raiffeisen Bank in primele sase luni ale anului sunt cu peste 30% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, numarul de clienti nou finantati a crescut cu aproape 20%, demonstrand preocuparea bancii pentru dezvoltarea afacerilor locale. Valoarea totala a portofoliul de credite pentru companiile medii a ajuns la echivalentul a 550 milioane euro, cu peste 7% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. Peste 40% reprezinta credite pentru investitii si aproape 60% dintre finantari sunt denominate in moneda locala. Sectoarele care au inregistrat cele mai mari cresteri ale finantarilor reflecta evolutiile din economie: distributie bunuri de consum (mai ales produse alimentare), transporturi, agricultura, industrie alimentara, productia de masini, utilaje, constructii metalice si industria materialelor de constructii.

O contributie importanta la aceasta crestere au avut si facilitatile europene pentru imbunatatirea accesului la finantare. Raiffeisen Bank este unul din principalii parteneri ai Fondului European pentru Investitii, ceea ce le-a permis clientilor nostri sa acceseze credite pentru dezvoltarea afacerilor in conditii avantajoase de pret si cu garantii mult mai mici decat in cazul finantarilor clasice.

„Investitiile private in economie progreseaza si ne asumam rolul de a sustine activ aceasta crestere. Este un context prielnic pentru dezvoltarea afacerilor, tinand seama de cererea in crestere, conditiile accesibile de finantare si regimul fiscal favorabil reinvestirii profitului. Companiile au   conditii bune sa puna in aplicare proiecte de investitii viabile si sa isi intareasca pozitia in piata si competitivitatea. In acest context, si noi facem eforturi pentru a onora prompt asteptarilor partenerilor nostri, cu solutii adaptate planurilor lor, intr-o maniera transparenta si simplificata”, a declarat Mihail Ion, directorul executiv pentru corporatii medii si sector public al Raiffeisen Bank.

Majoritatea companiilor medii sunt afaceri ale antreprenorilor locali care au cunoscut o dezvoltare mare ajungand la un anumit nivel de maturitate. „Relatia cu acesti parteneri este coordonata in Raiffeisen Bank prin centrele regionale de corporatii, situate in marile orase (Bucuresti, Pitesti, Brasov, Cluj, Constanta, Iasi, Timisoara). De asemenea, managerii dedicati sunt localizati atat in aceste orase, dar si in altele, avand avantajul de a fi aproape de afacerile clientilor, de a inteleage si de a adapta mai bine solutiile oferite de noi cu specificul local”, a spus Mihail Ion.

Sursa: Raiffeisen Bank

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *