REFORMA IN ADMINISTRATIE-adevarat sau fals?(III)

 

Avem buget, avem ministru, avem valoare!

Si nu o spun peiorativ, desi fraza suna cam manelist. Am fi putut sa decretam pana acum in  nenumarate ocazii moartea reformei, sau macar faptul ca ‘numa un pic s-o hodinit’ cum spune un cantec popular, si anume:
-Ministerul Administratiei si Internelor a scos cuvantul REFORMA din denumire
-MAI ca era sa nu avem ministru, asa se succedau demisiile!
-spectrul diminuarii posturilor si sporurilor din administratie plana asupra tuturor
-cand se spunea ceva despre respectivul minister era vorba mai mult despre Interne decat despre Administratie, lucru destul de frustrant pentru functionarimea de la ghisee sau birouri din diversele institutii ale statului.
-inaltii functionari publici nu mai sunt asa siguri de posturile lor ‘apolitice’ de conducere
-etc.
Si totusi, reforma functiei publice asa cum se prezinta in cadrul Proiectului Tinerilor profesionisti(YPS) este o dovada – cam firava, e drept – ca reforma in administratie se intampla. Principala realizare a proiectului YPS este crearea unui corp de manageri publici, neutri din punct de vedere politic, capabili sa sprijine modernizarea administratiei publice printr-o noua viziune stimulata si dezvoltata pe parcursul formarii lor atat in Romania cat si in statele Uniunii Europene.

Faptul ca nu sunt in conducerea de top a institutiilor ii fereste de riscul de a fi obligati sa iasa din neutralitatea politica iar criteriile de selectie si examenele pe care trebuie sa le dea, limbile straine pe care trebuie sa le stie bine ii plaseaza pe un loc privilegiat fara sa fie nevoiti sa faca recurs la nepotism sau sprijin din sfera politicului.

Tineri din diverse sfere de activitate au acces la acest proiect pe baza cunostintelor si abilitatilor proprii si vor fi formati atat in tara cat si in Europa, iar prin proiect s-a prevazut repartizarea lor obligatorie in diverse institutii.” Ei sunt pregatiti sa devina specialisti in management,orientati spre rezultate ceea ce implica o larga intelegere a misiunii, sarcinilor si responsabilitatilor adminstratiei publice. Ei inteleg nevoia de imbunatatire prin invatarea realizata prin feedback si o monitorizare atenta a rezultatelor. Abilitatile lor de lucru in echipa orientat spre atingerea obiectivelor, de comunicare la nivel intern si extern si de coordonare, le permite sa aduca o contributie semnificativa in toate activitatile derulate de administratia publica. Cunostintele lor de limbi straine sunt un atu major in crearea si dezvoltarea unei largi retele europene si a parteneriatelor” se arata in brosura ‘Un pas inainte pentru reforma’editata prin YPS.

Cunosc destul de multe persoane care sunt manageri publici si activitatea lor, deci nu vorbesc numai ‘din carti’si sunt convinsa ca vor schimba ceva in administratia publica, cu conditia sa nu se lase intimidati de ,vechea garda’, in special functionari de conducere, inraiti in obedienta fata de politic si cu studii mai mult decat precare dar cu o indarjire in a-si apara mediocritatea si sinecurile demna de scopuri mai nobile. Le-as sugera sa nu isi mai piarda timp pretios cu conceperea si redactarea lucrarilor de masterat, licenta si alte asemenea pentru sefii lor ci sa faca ceea ce au invatat mai ales in componenta formarii lor desfasurata in statele Uniunii Europene: schimbarea si modernizarea administratiei.
Ma astept ca si prin contributia lor, sa ajungem sa nu mai avem impresia ca traim intr-o tara a manelistilor si interlopilor.

Emilia Moldovan

Emilia Moldovan

Emilia Augusta Moldovan. Deviza: Intamplarea nu ajuta decat o minte pregatita.

7 Replies to “REFORMA IN ADMINISTRATIE-adevarat sau fals?(III)”

  1. Maya spune:

    Sambata 20 iunie ora 19.00

    Scriitoarea Mihaela Moraru(Maya) vă invită la o nouă lansare de carte. Evenimentul are loc la CASA SATYA
    Strada Banu Manta, nr.25
    Bucureşti (lângă Primăria Sectorului 1)

    0788.788.111 Vă aşteptăm.

  2. La multi ani!
    Sarbatori fericite alaturi de cei dragi si de cititorii tai.
    Iti doresc lumina si reforma in administratie, episodul al IV-lea.
    Plange blogul. L-ai parasit….!!!!

  3. Paul Retegan spune:

    Am uitat sa va spun ca DEX explica verbul ‘asoma’ astfel:
    asoma – ASOMÁ vb. I. tr. 1. A ameţi animalele la abator înainte de tăiere (cu o lovitură puternică); a lovi de moarte. 2. A inoportuna, a stingheri puternic; a lovi. [< fr. assommer].

  4. Paul Retegan spune:

    Dupa mine, descentralizarea in administratie este periculoasa atata timp cat sefii agentiilor sunt numiti politic prin interfata numita ‘concurs’. Dvs. stiti cati imbecili conduc astfel de agentii? Va spun eu: multi.
    Ei isi schimba cu nesimtire pregatirea de baza, facand facultati peste noapte,colegii de aparare etc. doar-doar sa ramana in administratie. Politicienii fac la fel. Exemplul cel mai clar este al unui deputat, ajuns din inginer zootehnist, jurist si sef la o comisie juridica pe la Parlament. Administratia este asadar asomata de astfel de indivizi, verb tranzitiv asociat cu descentralizarea.

  5. mirela spune:

    Grea poveste cu administratia romana!Sunt prea putini manageri publici si prea fara putere ca sa o poata schimba esential!Eu zic sa nu va faceti iluzii!

  6. Doru spune:

    Ca sa raspund in stil manelsito-interlop: Tare postu asta, frate!
    Of, teama-mi-i ca vor mai curge multe rauri birocratice pana va trece si valul functionarilor ce au forma sezutului imprimata pe scaune. Ca vorba aia „Locul caldutz te fereste de necesitatea de a gandi” 🙂 Dar …dupa cum spuneati, macar avem inca luxul de a trai cu speranta!

  7. aura spune:

    Felicitari pentru articol!
    Ingrijorator de sincer 🙂
    Propun sa publicam si bucati de lucrarici cu nume…
    SS: un manager „folosit”

Dă-i un răspuns lui Maya Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top